geinig,
henk, je hebt zo te zien de hond als rode draad gekozen. altijd leuk, huisdieren want vertelt vaak toch wat over mensen.
Een paar opmerkingen: Een aantal van je foto's vind ik wel wat te vluchtig en van opzij. Bijv 2, 3 en 4, komt misschien ook door de al genoemde centrale kadering, daardoor lijken ze wat slordiger. (alsof je ze te laat zag) Daarnaast (ik weet, 't is testcase) vind ik de personen op je foto niet zo boeiend... of iig heb je daar niet het maximale uit gehaald. 1 is wat dat betreft best goed, die spreekt wel. 2 en 3 zijn zo te zien best interessante personen maar dat is niet genoeg om de foto boeiend te maken.
Met wat meer aandacht voor de compositie en je eigen positie tov je onderwerp kan je de huisdier-lijn er wat mooier uit laten komen en daarmee ook wat meer over het onderwerp vertellen.
Nomad, ik vind de toning afschuwelijk. 2 much voor mij. Dit soort foto's hebben dat niet nodig, straatfotografie moet het vooral van onderwerpen hebben vind ik. Je hebt best goeie mensen uitgepikt, mooie koppen, maar ze staan een beetje ge-isoleerd op de foto. 3 en 4 vooral. Veel goede straatfoto's laten juist interactie tussen mensen zien, dat is vaak al een onderwerp op zich.
Nog wat vraagjes aan beide uit interesse: veel uit de heup geschoten? Aan de composities te zien. Wat vind je er zelf lastig/leuk aan? Met je grote dslr geschoten? Aan de DOF te zien wel.
Niet dat ik er wat van bak, in m'n hoofd maak ik tientallen mooie straatfoto's op een dag, maar op film of sensor helaas weinig/niks

Ben benieuwd wat simon en oxi ervan maken