Asus Striker Extreme: nieuw RAM nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 11:06
Ik heb nieuw RAM nodig voor mijn Asus Striker Extreme moederbord. Het RAM begint namelijk hard te "piepen" bij een aantal games, waardoor ik vermoed dat het tegen zijn einde aan loopt. En dat wil ik graag voor zijn.

Ik heb nu nog Corsair CM2X1024-6400C4PRO (op 2.1v) op mijn moederbord zitten. Dit lijkt inmiddels uitgefaseerd te zijn, dus ik zoek een nieuwe.

Ik ben bij Corsair wezen kijken wat zij aan geschikt geheugen hebben. Volgens mij is de opvolger van mijn huidige RAM de TW2X4G6400C4PRO. Deze hebben iig dezelfde heatspreader. Corsair zelf geeft de TWIN2X4096-6400C4DHX als Guaranteed-Compatible Memory aan, deze komt volgens mij uit een andere familielijn van Corsair. Ik heb geen ervaringen met deze lijn.

Mijn vraag: welk RAM geheugen zou ik nu moeten aanschaffen voor mijn moederbord?

Ervaring met 1 van deze RAM componenten?
Voor de Striker Extreme eigenaar: welk RAM heb jij nu op je moederbord zitten?

Striker RAM QVL (helaas is deze uit 2007)
Corsair RAM voor Striker Extreme

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar is de QVL-lijst voor. Als je je daar aan houdt, dan hoor je geen problemen te krijgen; als je er van afwijkt hoeft er niets aan de hand te zijn, maar Asus staat bekend om wat kieskeurig te zijn :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 11:06
Jep, dat snap ik. Nu is de QVL lijst voor mijn MB vrij oud, alleen Kingston en Corsair herken ik uit de lijst, en mijn huidige is niet meer in de winkel verkrijgbaar. Vandaar mijn vraag hier.

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt de gok nemen en geheugen pakken dat niet op de QVL staat. Asusbordjes staan er echter om bekend behoorlijk kieskeurig te zijn met betrekking tot welk geheugen er lekker op werkt.
Ga dus of op zoek naar geheugen dat op de QVL staat (zoek evt in biosupdatelogs of er vermeldingen zijn over ondersteuning van geheugen) of ga op zoek naar mensen die hun systeem met ander geheugen hebben draaien (er lopen zat mensen met specs te patsen, of vermelden het in overclockresultaten).

Omdat zoeken naar ervaringen iets is dat wij net zo goed kunnen doen als jijzelf lijkt me een topic niet nodigu, dus deze gaat op slot.

Dit topic is gesloten.