Inbranden?? @ hoeveel en hoe??

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
hallo,

Ik zit te kloten met me celly 566, maar dat pokke ding wil net niet op 850 @ 1,65 volt in windows doet ie het een tijdje goed en dan hangt windows zomaar zonder waarschuwing.
Dus nu wil ik em inbranden zodat ie wel op 1,65 volt 850 pakt. Maar op welk voltage?? hoelang?? etc.
Dus de algemene vraag van mij is. Hoe brand ik in zodat ie wel werkt op 1,65 volt @ 850??

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
op welke snelheid doet ie dat wel dan?

vind ik waarschijlijk al wel goede snelheid

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

kijk maar naar me signature :)

maar wel onder de 50C koelen he!!

dan kan der niet veel fout gaan... Intel geeft 2.1V als max op voor alle FCPGA chips..

zou of 1.8V eerst maar eens proberen..

Verwijderd

en inbranden doe je bijvoorbeeld met }:O

• mowgli
  • Niet online
hij loopt nu stabiel op 639 @ 1,5 volt 700 doet ie niet vanwege 41 mhz pci en ik kan dat volgens mij niet apart instellen:(

maargoed proberen op 1,8 volt dus en voor hoelang moet zoiets??

ik draai seti als stress proggie overigens.

Verwijderd

een weekje of iets meer..

als ie het daarna nog niet goed doet.. helaas

ik heb die van mij met een gorbje en 2v met verwarming volle gas aan en full-load op 45C lopen.

en }:O en 3dmark2k tegelijk kan wel eens helpen ja..

• mowgli
  • Niet online
kewl owki dan ga ik hem numaar op 1,8 volt gooien en ik heb overigens een aangepaste koeler van 20 tientjes heb er een extra fan bovenop geschroefd en nu is de airflow bij me koelribben praktisch verdubbeld:)

• mowgli
  • Niet online
owki nu op 1,8 volt met seti @ 37 graden volgens mbm5. ik laat wel weten of het uiteindelijk gelukt is om hem op 850 @ 1,65 volt tekrijgen.

hij loopt nu standaard op 566 trouwens met dat inbranden is dat het best of moet ie ook qua MHZ zo hoog mogelijk??

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 10:43

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je moet even je voltage wat hoger zetten met inbranden. Later kun je deze weer terug zetten. Hij zou stabieler moeten lopen na een tijdje inbranden.

Verwijderd

waarom probeer je niet gewoon 1.8V op 850Mhz??

1.65V is toch niks man ..

een echte tweaker speeld met het leven van zijn proc 8-)..

en als het fout gaat, EIS je een nieuwe.. want jouw chippie is immers niet doorgebrand .. :) (kan dus zogoed als niet kapot gaan)..
voordeel: je krijgt een cC0 stepping celeron en die loopt tering goed!!
(maat van me heeft zijn cellycC0 600@1200 lopen .. GDVR!:()

Verwijderd

Eum
Wat is inbranden ?
Klinkt nogal gevaarlijk...

Verwijderd

Mijn pIII zal wel stabiel lopen op 1.95 volt, dan zou ie op 1004 mhz lopen. Nu heb ik hem op 992, (loopt ook goed met 1.8/1.85. Ik heb hem nu op maximale voltage : 1.9 gezet en nu maar koe draaien. En nu maar hopen dat ik hem binnenkort hoger kan krijgen ;(

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Moet de temperatuur hoog zijn voor inbranden. Mijn systeem loopt ver onder 0. 1100A1.85 volt.

Acer 1501 : P4 bak

Verwijderd

ja hallo lui answer ff op die vraag van t.e.n., ik vraag het me ook wel af!

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 10:28 schreef t.e.n het volgende:
Eum
Wat is inbranden ?
Klinkt nogal gevaarlijk...
je weet het toch, tweaken is een gevaarlijke hobby.
zo nu en dan kan er wel eens iemand dood gaan he :P

Verwijderd

Ja grappig, maar nu weet ik nog steeds niet wat inbranden is....

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 02 maart 2001 16:31 schreef t.e.n het volgende:
Ja grappig, maar nu weet ik nog steeds niet wat inbranden is....
Je proc overklokken met een iets(!) te hoog voltage (en dus ook iets(!) warmer dan je eigenlijk wilt).
Wat je hoopt te bereiken is dat je proc daarna stabiel is op een hogere snelheid en/of op een lager voltage. Het is alleen een vaag gebied, zonder harde bewijzen, maar ik heb me proc per ongeluk ingebrand (10 sec zonder koeler, de allerzwaarste methode geloof ik, daar kan ie dus ook echt verrot van gaan), en hij draaide stabiel op 800@1.4 volt (terwijl het 600@1.6 volt is), nu draait ie 1000@1.7 volt.

• yoki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 22:35
Plat gezegd is inbranden het volgende.
Je jaagt pulsen (fsb) door tunneltjes in je cpu. Dit gaat maar tot een bepaalde snelheid omdat de binnenkant van de tunneltjes niet helemaal glad zijn. Door het voltage te verhogen stuur je de pulsen met meer kracht door de tunneltjes. Met heel veel kracht zouden de pulsen de binnenkant van de tunneltjes gladder moeten maken. Nadat ze gladder zijn geworden is er minder kracht nodig en zou je dus het voltage weer kunnen verlagen.

Sommigen geloven hierin, anderen niet.

Verwijderd

Hoeveel dagen moet je dat doen?

Verwijderd

Kijk, dat zijn 2 duidelijke antwoorden
Nu ik: Ik heb een TB800 en die gaat goed op 900 (44C stressed) maar op 950 wil die nie meer... ik heb nog niets met de voltage gerommeld want ik weet niet goed wat ik daar mee kan... (standaard stond die op 1,75 maar in windows geeft ie 1.8 aan)

Hoe kan ik heb harder laten lopen ?
Er staan ook twee soorten volten in mijn bios output en core :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 02 maart 2001 17:41 schreef yoki het volgende:
Plat gezegd is inbranden het volgende.
Je jaagt pulsen (fsb) door tunneltjes in je cpu. Dit gaat maar tot een bepaalde snelheid omdat de binnenkant van de tunneltjes niet helemaal glad zijn. Door het voltage te verhogen stuur je de pulsen met meer kracht door de tunneltjes. Met heel veel kracht zouden de pulsen de binnenkant van de tunneltjes gladder moeten maken. Nadat ze gladder zijn geworden is er minder kracht nodig en zou je dus het voltage weer kunnen verlagen.

Sommigen geloven hierin, anderen niet.
Als je ook maar iets van electriciteit af weet, dan kun je niet anders zeggen dan dat dit plain bullshit is. Electronen verplaatsen zich niet door tunneltjes heen, maar gaan tussen de metaalatomen door. Atomen slijten niet, dus ze worden ook niet gladder. Bovendien is de stroom evenredig met het AANTAL electronen, maar de SNELHEID van de electronen is constant. Er is misschien best een verklaring te bedenken waardoor het inbrand-verhaal aannemelijk gemaakt kan worden, maar jouw verhaal is dat zeker niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jake
  • Niet online
Atomen slijten niet
Best wel hoor, maar dan ben ik er liever niet bij :P
maar de SNELHEID van de electronen is constant
Lijkt mij ook niet echt, want de weerstand bepaald zulke dingen toch echt (al weet ik niet meer hoe dat precies gaat, maar in het ene materiaal kunnen electronen zich makkelijker voortbewegen als in het andere materiaal)

edit: ik ben met je eens dat yoki zijn tunneltjes theorie een beetje vreemd overkomt, maar het kan best dat de verbindingen in de proc 'een verandering' ondergaan tijdens inbranden, bijv gelijker van dikte worden, zodat geen lokale weerstanden (en dus ophopingen van warmte) meer zijn.
Ik ben er zelf nog niet over uit of inbranden nou kan/zin heeft, maar ik ben geneigd te zeggen dat er iets van waarheid in zit. Het zou bijvoorbeeld ook door oxidatie kunnen komen (en dus tegelijkertijd de 'leeftijd' van je proc verhogen, maw hij gaat minder lang mee)

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 18:23 schreef Exirion het volgende:

Als je ook maar iets van electriciteit af weet, dan kun je niet anders zeggen dan dat dit plain bullshit is. Electronen verplaatsen zich niet door tunneltjes heen, maar gaan tussen de metaalatomen door. Atomen slijten niet, dus ze worden ook niet gladder. Bovendien is de stroom evenredig met het AANTAL electronen, maar de SNELHEID van de electronen is constant. Er is misschien best een verklaring te bedenken waardoor het inbrand-verhaal aannemelijk gemaakt kan worden, maar jouw verhaal is dat zeker niet.
Hey Exirion hoe wil jij zijn verhaal dan verklaren?
Op vrijdag 02 maart 2001 16:36 schreef Jake het volgende:

Je proc overklokken met een iets(!) te hoog voltage (en dus ook iets(!) warmer dan je eigenlijk wilt).
Wat je hoopt te bereiken is dat je proc daarna stabiel is op een hogere snelheid en/of op een lager voltage. Het is alleen een vaag gebied, zonder harde bewijzen, maar ik heb me proc per ongeluk ingebrand (10 sec zonder koeler, de allerzwaarste methode geloof ik, daar kan ie dus ook echt verrot van gaan), en hij draaide stabiel op 800@1.4 volt (terwijl het 600@1.6 volt is), nu draait ie 1000@1.7 volt.

• mowgli
  • Niet online
hij loopt nu op 639 @ 1,85 volt en volgens mbm5 1,89 volt in te branden hier wordt ie met seti erbij rond de 41 graden met een aangepaste 2 tientjes koeler. maar als ik hem op 850 @ 1,65 volt zet dan wordt ie ook zo warm alleen heeft ie dan van die vage uitschieters die iets van 1 seconde duren naar de 49 tot 51 graden..... Dit verschil snap ik niet echt. iemand hier een verklaring voor??

kwil namelijk erg graag die 850 halen en wordt er zo onderhand beetje ziekvan. hoop dat 850 @ 1,60 volt te halen.......

owja ik heb als mobo een p3v4x heeft de cpu temperatuur reading met mbm5 daar een afwijking mee of niet??

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 02 maart 2001 18:29 schreef Jake het volgende:
Ik ben er zelf nog niet over uit of inbranden nou kan/zin heeft, maar ik ben geneigd te zeggen dat er iets van waarheid in zit. Het zou bijvoorbeeld ook door oxidatie kunnen komen (en dus tegelijkertijd de 'leeftijd' van je proc verhogen, maw hij gaat minder lang mee)
Jij vertelt al een heel anders verhaal, en dat komt wat aannemelijker over. Op een enkeling na die elektrotechniek heeft gestudeerd, kunnen wij allemaal niet verklaren wat er precies allemaal gebeurt in een complexe electronische schakeling zoals een CPU. Maar als je gewoon wat van natuurkunde weet dan weet je ook dat het verhaal over soepel wordende tunneltjes onzin is. En dan over de snelheid van electronen: dat hangt inderdaad van de stof af, maar de stof blijft hier hetzelfde. Ander zou er wel een hele heftige reactie in je PC plaatsvinden, en die overleef je niet :P De snelheid van electronen is voor zover ik weet absoluut onafhankelijk van de spanning en de stroom. Zoals ik al zei bepaalt de stroom alleen het aantal electronen wat er langskomt per tijdseenheid.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jake
  • Niet online
Op vrijdag 02 maart 2001 18:30 schreef iFc-Freaky het volgende:
Hey Exirion hoe wil jij zijn verhaal dan verklaren?
Probleem met mijn verhaal is dat ik nooit geprobeerd heb om voor het inbranden op 1.4V te proberen (omdat het inbranden per ongeluk gebeurde tijdens installatie).
Maar ik denk dat je TE vaak inbrand verhalen hoort, om het naar land der fabelen te verwijzen.
(dat ie ECHT niet verder wou, maar na inbranden opeens wel)

• Jake
  • Niet online
En dan over de snelheid van electronen: dat hangt inderdaad van de stof af, maar de stof blijft hier hetzelfde.
Heeft het niet ook te maken met de hoeveelheid van een bepaalde stof (de dikte dus), alleen denk ik dat je om dat te veranderen je 'iets' hogere temperaturen nodig hebt...
(dit is een vraag, ik wil ook weten namelijk)

edit: ik maakte er een zooite van :D

edit2: o ja, wat heb ik veranderd in me verhaal dan ? (misschien iets anders verwoord, in me eerste post probeerde ik objectief uit te leggen wat 'men' onder inbranden verstaat)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

De stroom hangt af van de weerstand, dus dan zou de weerstand van de CPU ineens veranderen door inbranden? In dat geval zou ie dan ook minder warm moeten worden bij gelijk blijvende spanning. Maar grotere weerstand ==> kleinere stroom, dus het verhaal van de soepele tunneltjes hiermee totaal onderuit gehaald. Volgens dat verhaal zouden er juist meer electronen moeten kunnen stromen, dus meer stroom ==> meer vermogen ==> meer warmte ==> minder overclocken

• mowgli
  • Niet online
wat ik niet snap is dat ie op 850 @ 1,65 volt tond de 40 graden wordt, maar uitschieters geeft van 1 seconde naar 49 tot 51 graden en op 639 @ 1,85 volt gewoon 37 tot 42 graden is??

kan dit aan mbm5 liggen in combinatie met me asus p3v4x dat daar een uitlees afwijking inzit?? of is dit een ander wazig verschijnsel. ik ben overigens nu 3 dagen aan het inbranden waarvan 1 dag op 1,85 volt en 2 dagen op 1,80 volt....

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 17:57 schreef freakyfrank het volgende:
kijk maar naar me signature :)

maar wel onder de 50C koelen he!!

dan kan der niet veel fout gaan... Intel geeft 2.1V als max op voor alle FCPGA chips..

zou of 1.8V eerst maar eens proberen..
wtf die heb ik ook maar ik krijg hem niet op 810 stabiel maar hoe krijg jij dat voltage zo hoog joh?

Verwijderd

euh..hallo? :)

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

//offtopic
hmm kweet niet waar jullie allemaal op school hebben gezeten maar de snelheid van electronen kan wel verschillen Dit is namenlijk het voltage "waarom hebben ze anders miljarden uitgegeven aan ELECTRONEN versnellers" :?
//offtopic

edit: offtopic tags vergeten

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

Verwijderd

Die van mij heb ik een weekje op de normale voltage 1.76 ofzo op 900 mhz laten lopen,.. daarna naar 1.67 gezet met 850 mhz.. loopt nu best stabiel enzo (en koel, 23 graden zonder koe, 42 graden met koe) :)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:46
mijne loopt al een jaartje ofzo op 1,9 volt, geen problemen.. :)

• mowgli
  • Niet online
owki hij loopt nu stabiel op 850 @ 1,70 volt 1,65 probeer ik later nog weleens hij wordt nu tenminste niet zo warm meer als voorheen op 850( 50 C).

Met koe :

Stressed : 38 a 40 graden.
Idle : 28 graden.

Met seti :

Stressed : 40 a 45 graden.
Idle : 28 graden.

dus op de een of andere wazige manier wordt ie met seti warmer dan met koe?
dit is GEEN flame overigens hoor. ik vraag het me alleen af hoe het kan als alletwee de proggies toch duidelijk zorgen voor 100% cpu gebruik.

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Hmm toch geloof ik niet zo in dan inbranden verhaal ...

Ik heb na een paar weken Seti op 1.8 V geprobeerd terug te gaan naar de standaard 1.65 , en ook naar 1.7 / 1.75 , maar dan is ie gewoon niet stabiel ...

Jammer maar helaas ...
nou laat ik em toch gewoon lekker op 1.8v staan...

ik zie het probleem niet zo , hij doet het toch goed , wat maakt die .15 V nou uit ...

misschien slijt ie wat harder , maar wat is n 650 nou nog waard ... :)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Inbranden houdt geloof ik gewoon in, dat de transistors/condensatoren eerder de schakelspanning bereiken, omdat deze lager komt te liggen. D'r stond een maand of 2 geleden een hele goeie uitleg op GoT. ff Searchen B-)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 18:59 schreef The_Killing_Guide het volgende:

[..]

wtf die heb ik ook maar ik krijg hem niet op 810 stabiel maar hoe krijg jij dat voltage zo hoog joh?
gewoon een ASUS slotketje he... 2.5V kan zelfs nog volgens mij.. (socket370->slot1 converter met voltage opties)

WAT IS INBRANDEN

nou om dat uit te leggen zal ik eerst vertellen hoe je processor aan zijn einde komt: ELECTRONEN MIGRATIE. Dit is een duur woord voor het verplaatsen van materiaal onder invloed van stroom. Dit gaat natuurlijk over hele kleine afstanden. Niettemin overlijdt je proc omdat een transistortje na genoeg electro-migratie niet meer werkt of langzamer wordt.
Afbeeldingslocatie: http://www.topometrix.com/apps/semi/migrate.jpg
op het linkse plaatje zie je dat het materiaal gemigreerd is naar zijn omgeving vergeleken met rechts.

dit is een langzaam proces en zal na 20 jaar je processortje kapot maken (op max. opgegeven temp,voltage en snelheid volgens producent)

Ook is dit afhankelijk van de temperatuur en stroomsterkte. Temperatuur?? -Bij hogere temperaturen trillen de atomen harder en zullen ze makkelijker migreren.

Bij het productieproces van je proc worden de banen waaruit de transistors bestaan 'ruw geetst'. Na een tijdje elektromigreren zullen de banen schoner zijn (de atomen zijn dan zo geplaatst dat ze minder weerstand bieden) en zal de uitkomst sneller op de uitgang van een transistor staan. Dan kun je de schakeltijden dus gaan verlagen, d.w.z. je verhoogd de schakelfrequentie (Mhz). Je kan je cpu dus weer opklokke! :)

de warmte die hogere schakelfrequenties met zich meebrengt is linear met het xtra Mhz'en.
Daarentegen is de warmte die hogere voltages met zich meebrengen kwadratisch met het xtra voltage (kijk daarom ook uit met verhogen van je voltage.. de zogenaamde 'hotspots' op je proc zijn echt niet te meten van buitenaf hoor.. je krijgt dan een gemiddelde dat veel lager is..)
dus:
als je de frequentie x2 doet (300Mhz -> 600Mhz), gaat de warmteproductie ook maal 2.
als je het voltage x2 doet (1.2V -> 2,4V), gaat de warmteproductie maal 4!!.

En nog een leuk bijeffect:

Hoger voltage betekent hogere electrische velden in de procs.
Dus door het voltage met 10% of meer te vermeerderen zou je een paar transistors kunnen mollen, gewoonweg omdat het de oxides afbreekt.

Dus er is wel degelijk een wetenschappelijk onderbouwd antwoord op de vraag of inbranden nut heeft..

Vergeet niet dat sommige fabrikanten het best al van tevoren zouden kunnen doen... (ikzelf verdenk de eerste reeks k6-2tjes ervan)

om je proc in te branden is xtra voltage en/of warmte een must.

en weet je waarom ze tegenwoordig ook weer meer voltage kunnen gooien op de procs??
-koper is een betere geleider dan alu en is ook nog beter bestand tegen electromigratie..
de zogenaamde 'copper-interconnects'
(weet je dat ook weer)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
* jhead22 heeft nog geen nut ondervonden van het zogenoemde inbranden.
De teorie die hier boven genoemd werd klinkt wel heel mooi en duidelijk. Het zal volgens mij wel waar zijn.
Mijn celeron 2 566 draait prima op 850 mhz bij 1,75V Bij een lager voltage is ie onstabiel. Ik heb hem ook op 1,9 V gehad om hem in te branden maar dit heeft geen invloed gehad. Op 876 mhz 1,8 V loopt ie ook no g stabiel. Hoger wil ie echt niet :'(

Verwijderd

klopt, soms is er niks te merken..

ikzelf merkte het alleen aan de stabiliteit..

vroeger hing ie nog wel es op 900.. nu niet meer..
930 is net op het randje... dus laat dan maar op 900.

Verwijderd

Juist, dus niemand weet nou precies wat het is... :P

Verwijderd

als inbranden geen zin heeft, wil dat dus zegge dat je al een redelijk perfecte cpu hebt ;)

Verwijderd

OK, mijn evaring over inbranden:
mijn P3-450 ging gedurende 2 maanden niet hoger dan 550. Regelmatig crashes, vooral in de zomer als het warmer was. Ik heb toen een tijdje het voltage hoger laten draaien (2.15v en even zelfs 2.2v) en had na 2 weken resultaat: 600 was superstabiel op 2.1v (2.0 was bijna stabiel maar leek heel af en toe crashes te geven).

Mijn nieuwe CPU, een Duron 700 (niet zo'n goeie zo blijkt) liep meteen maar 850. Nu staatie 100% stabiel op 893. Dat was dus na een week infikken op 1.85v. Daar heb ik hem op laten staan want ik wil hem hoger. Hij loopt trouwens stabiel op 930, maar op een of andere manier bootie dan niet als ik hem aanzet. Resetten geen probleem, maar af en dan weer aan resulteert in een no-post en piepen. Raar :(

Maar mijn conclusie dus: inbranden werkt! :)

Verwijderd

he! maar freakyfrank..ik heb een abit be6II boordje kan ik het voltage dan ook hoger krijgen dan het maximale 1.75??

en ff nog een vraagje ..ik had hiervoor een celly 400@600 en die werd 30graden :)die liep dan geloofik op :? 2.75v :?
maar nu heb ik een celly cbo en die loopt op 1.65 v (600@801) en je zou denken dat hij koeler zou worden omdat hij minder voltage gebruikt! maar das niet zo:( hoe kan dat...( miss. d.m.v meer dingen bereken in kortere tijd dus hoger mhz of nie:?)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 08:31

DaOverclocker

Overclocker for life...

Kijk ff naar mijn sig....
dan zie je wat een celly kan!
566@960@2,2 volt!!!!!!

heeft ie 2 weken op gedraait! 15 uur per dag!
Mzzl

systeem specs

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
[b]....van die vage uitschieters die iets van 1 seconde duren naar de 49 tot 51 graden..... Dit verschil snap ik niet echt. iemand hier een verklaring voor??

owja ik heb als mobo een p3v4x heeft de cpu temperatuur reading met mbm5 daar een afwijking mee of niet??
Het is algemeen bekend dat dit bordje een probleem heeft met de teperatuurmeting. Ik heb het namelijk ook, met mijn P3V4X :) Het leuke van MBM 5.0 is nu, dat je het zo kunt instellen, dat je pas een alarm krijgt op het moment dat er 3 achtereenvolgende metingen boven een bepaalde in te stellen waarde komt ! Works fine here....

ASUS heeft al een aantal BIOS versies uitgebragt met, volgens hun, de oplossing voor dit probleem. Het is mij nog niet gelukt en ik heb alle versies geprobeerd.

"Commercie kills the scene" - I-f

• DaOverclocker
  • Laatst online: 17-08 08:31

DaOverclocker

Overclocker for life...

Hoe heet mag een Celly eigenlijk worden?
Ii heb mijn celly voor de gein nog maar es lekker ingebrandt!

Settings: Celly566@901 mhz.
dan op 2,1 volt.
dan stekkertje Golden orb eruit.
Dan in mijn Bios gestaan....
hij heeft 30 min ze gestaan, totdat ie bij de 78 gradenongeveer kwam, hij loopt héél langzaam op...
toen heb ik maar ff gereset.
Nu draait ie op 901@1,8 volt.
toch ff leuk, daarvoor stond ie op 1,9v
Kwee alleen niet of dit stabiel genoeg is, tot nu toe wel :)
hij is nu 41 graden :)

systeem specs

• You-Suk
  • Laatst online: 16-11-2025
Hoi,
het kan natuurlijk zijn dat je een slechte cpu hebt <:)
voor zover ik weet heeft inbranden weinig of geen zin :)
het ding moet gelijk op 850 lopen, voltage kan trouwens rustig naar 1,85
je kan later altijd nog proberen om het voltage te verlagen

• rb338
  • Laatst online: 22-07 12:59
Jah nu heb ik ook nog eens een vraagje (die al eerder gesteld is) ;)

Hoe lang moet je je CPU nou laten inbranden?

Of heb ik eroverheen gekeken?

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Je processor inbranden gaat heel makkelijk! Leg gewoon ff je peltier andersom >:)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 06 juli 2001 00:27 schreef HitmanWVU het volgende:
Je processor inbranden gaat heel makkelijk! Leg gewoon ff je peltier andersom >:)
Je vergist je nu met afbranden ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Op vrijdag 06 juli 2001 00:32 schreef nigelator het volgende:

[..]

Je vergist je nu met afbranden ;)
Ach scheelt 2 letters het verschil merkt je bijna niet ;)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Op vrijdag 06 juli 2001 00:27 schreef HitmanWVU het volgende:
LOL :)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Dus FF kort samen gevat.... als ik mijn duron 750@950 1,95 volt
op 1000mhz wil krijgen zou ik hem eerst terug naar 750 moeten klokken op 1,95 volt en dan een week vol koe laten grazen en dan zou hij op 1,95 of minder, 1000mhz moeten trekken?

Verwijderd

Ben het nu aan het testen had mijn processor nog niet ingebrand <---- duron 750@950 9.5x100 nu op 7*134@1,95 volt en maar koe he vol gas ;) en 't weer helpt goed mee he had net ook al ff de koelers uit gezet en in de bios de proc. ff op laten warmen tot 68graden.... dus we zullen zien

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
het klinkt toch wel ruig hoor dat "inbranden" en die uitleg van freakyfrank was toch wel goed, ik vraag me af waar die dat van geleerd/gelezen heeft, want als je dat soort dingen weet, ben je toch best wel slim lijkt me... ik vindt me eigen ook best slim :p, maar daar was ik nog niet opgekomen...

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
en trouwens, dat "inbranden" riskeer ik niet, ik weet, een duron ofzo die ik nu heb kost nog maar chocolade geld, maar toch, ik wil niet graag een nieuwe proc kopen, want die ik nu heb doet het, en doet het goed, en dat wil ik graag zo houden! maybe ben ik wel geen tweaker. Nou ja, eigenlijk wel, ik zou best willen klokken enzo, maar ik ben zo bang dat er iets kapot gaat, en dat kost me dan weer geld, en m'n pc heeft me al aardig wat geld gekost, dat wil niet zeggen dat ik geen geld meer heb ofzo, maar toch... en trouwens ik vindt hem zo snel zat, misschien over een jaar dat ik wat ga klokken ofzo maar nu niet...

Verwijderd

inbranden is zinloos... het werkt of het werkt niet. punt.
Pagina: 1