Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista 32bit] Thumbnail preview in detail weergave verkenner

Pagina: 1
Acties:

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 22:52
Situatie: Vista 32 bit, Windows Verkenner, alle mappen op detail weergaven.

Ik wil de pictogrammen zoals je links op dit plaatje ziet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q976Kr3VddOLBIiI35f53QXZ/full.png

Sinds een paar dagen zien mijn pictogrammen er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zqxs0sCopV5GSKzkKe4lpN2h/full.png

Dus i.p.v. netjes het pictogram van het programma dat verantwoordelijk is voor het open van het bestandje te laten zien, zie ik een klein onduidelijk voorbeeldje van het bestandje zelf.

Dit hoor je alleen te zien als je kiest voor normale, grote, of extra grote pictogrammen. Op deze website staat dat ook als volgt beschreven:
The Extra Large Icons, Large Icons, Medium Icons and Tiles view will show the thumbnails of the files, while Small Icons, List and Details view does not.
Een workaround is om in de mapopties aan te vinken: "Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniatuurweergaven".
Het nadeel hiervan is dat als je dan wel een keer grote pictogrammen (bijv. bij een map met foto's) wilt zien, dan krijg je ook geen voorbeeld meer te zien.

Op internet heb ik dit probleem niet terug kunnen vinden. Ook heb ik geen update van Windows kunnen vinden die verantwoordelijk zou kunnen zijn voor dit gedrag.

Heeft iemand enig idee hoe ik weer mijn pictogrammetjes terug krijg in de detail weergave?

Verwijderd

Oké, klinkt gek maar was nou ook wel benieuwd wat hier in godsnaam aan de hand is.
Maar ik heb 'de oplossing' gevonden, heb namelijk je probleem kunnen produceren-- oplossen en herproduceren.

Als je heel goed kijkt naar beide plaatjes zie je dat beide iets in grootte verschilt (moet je hele goede ogen hebben.)

Dan nu je oplossing:

1.
Open een map waar afbeeldingen in staan

2.
Houd CTRL knop ingedrukt

3.
Scroll nu eens een paar keer naar boven en/of beneden

Je ziet nu dat pictogrammen groter en kleiner worden, op een gegeven moment zie je dat op ongeveer dezelfde grootte er thumbnails van het werkelijke plaatje worden getoond (wat je niet wilt) en de vertrouwelijke Windows thumbnail

Laat maar weten of dit voor je geholpen heeft.

Verwijderd

Heb je een map of folder waar je detail weergave hebt?
Dan kun je naar tools gaan en dan kiezen voor view, en dan 'aply to all folders' kiezen.
ALs je tools niet vinden kan, dan kun je op alt drukken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 17:40 ]

• --Niels--
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:30:
(knip)
3.
Scroll nu eens een paar keer naar boven en/of beneden

Je ziet nu dat pictogrammen groter en kleiner worden, op een gegeven moment zie je dat op ongeveer dezelfde grootte er thumbnails van het werkelijke plaatje worden getoond (wat je niet wilt) en de vertrouwelijke Windows thumbnail

Laat maar weten of dit voor je geholpen heeft.
Helaas, het werkt niet. Als ik CTRL ingedrukt houd en scroll, dan gaat hij wel van detail weergaven naar lijst, pictogrammen en steeds grotere pictogrammen, maar als ik weer terug scroll, dan maakt hij gewoon de miniatuurweergaven kleiner en laat niet de pictogrammen zien (als ik dus weer in detail weergaven sta).
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:39:
Heb je een map of folder waar je detail weergave hebt?
Dan kun je naar tools gaan en dan kiezen voor view, en dan 'aply to all folders' kiezen.
ALs je tools niet vinden kan, dan kun je op alt drukken.
Ik krijg hem wel op detail weergaven (en al mijn mappen staan hier ook nog keurig op), en hier zie ik ook alle details zoals gewijzigd op, type, grootte, alleen ik krijg dus een klein miniatuur voorbeeldje te zien i.p.v. het pictogram.

Ik ben net nog wel ergens anders achter gekomen, als ik een map open die ik al een tijdje niet geopend heb, dan laat hij eerst even keurig de pictogrammen zien (zoals op plaatje 1), maar dan gaat hij heel snel deze updaten met een miniatuurvoorbeeld (zoals op plaatje 2) :(.

Verwijderd

Hmm ja klopt idd, bij detail werkt het niet alleen bij 'tegels'.

Wat je nog evt. zou kunnen doen is de 'standaard instellingen' voor de mappen kunnen terugzetten.

Organiseren >> Map- en zoekopties >> tabblad algemeen en klik op knop 'standaard instellingen herstellen'.

[off-topic]
Typisch ook iets voor Vista, vind het een fijn OS en zou ook niet meer terug willen naar XP maar zitten wat kleine kinkjes in. bijv. net, er liep iets vast en wilde via taakbalk 'taakbeheer' openen, tot 2x toe gebeurde er niets en plots had ik ineens 2x taakbeheer openstaan (wat normaal niet kan). Het is niet erg ofzo maar niet alle bugs zijn er nog uit zeg maar :P

• --Niels--
Het terugzetten van de standaardinstellingen help helaas ook niet.

Ik ben haast bang dat het een niet gedocumenteerde feature/bug is die ik per ongeluk heb geactiveerd.

En wat betreft Vista, tja het heeft een hoop voordelen, maar van al die gegenereerde voorbeeldjes word ik helemaal gek. Ik heb ze al uitgezet op de startbalk en in het alt-tab venster. Ik kan echt niet opmaken uit zo'n klein miniatuurvenstertje over welk venster het gaat, terwijl een pictogram + wat tekst dat wel duidelijk maakt in een fractie van een seconde.

En 2 x taakbeheer heb ik in Vista trouwens nog nooit gehad, terwijl dat mij in XP wel lukte.

Verwijderd

Kan nog 1 allerlaatste iets bedenken.

Als je een bestandstype koppelt aan een bepaald programma dan veranderd de thumbnail automatisch.
Normaal open je een .jpg met "Windows fotogalerie" (in Vista), koppel deze anders met een ander programma.
Eens kijken of thumbnails dan weer algemeen worden (zelfde plaatje voor alle afbeeldingen) en dan weer terugzetten. Dus .jpg weer koppelen aan 'Windows fotogalerie'.
Het is misschien wat vergezocht maar goed zou zomaar kunnen werken.
Kan het helaas ook niet na-produceren (in ieder geval niet beeld=detail)

• --Niels--
Ik heb het gevonden O+.

Ik had de grootte van de lettertypen op een aangepaste schaal van 106 DPI gezet. Nu ik deze weer terug heb gezet op de standaarschaal van 96 DPI (wat ook lekkerder werkt), werkt het weer gewoon :|.

Dus waarschijnlijk komt het doordat de tekst dan iets groter wordt en Windows dan vindt dat dit groot genoeg is om een miniatuurvoorbeeldje te tonen...

ThomThom hartelijk bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

Ok, dat verklaard het plaatje.. dacht dat deze wat uit elkaar getrokken was :P

Maar goed ter testing heb ik het geprobeerd na te produceren door DPI op 106 (110%) te zetten.
Herstart gedaan en ja hoor, kreeg hetzelfde als jou: thumbnails van het plaatje zelf.
DPI weer teruggezet op 96 en het was weer zoals vanouds.

Het rare is dat wanneer DPI op 120 staat dit niet gebeurd, je krijgt dan geen thumbnail van het plaatje zelf maar gewoon die algemene thumbnail.

Dus een eigenaardigheid van Vista zelf. Ik heb niet alle DPI's geprobeerd, bij elke wijziging is een herstart noodzakelijk en weinig zin om daar een uur aan te besteden :P

Maar goed, opgelost ! En ik weer een ervaring rijker.
Pagina: 1