Ik las ergens dat een camera (de JVC 840) kan filmen in dvd-kwaliteit, namelijk 720x480 pixels, maar dit is toch juist een hele lage resolutie en slechter dan andere standard-def videocamera's? Of is het echt net zo goed als dvd-kwaliteit? En heeft dit dan nog iets te maken met de upscaling functie van deze camera of werkt het ook los daarvan?
Dat lijkt mij DVD kwaliteit, DVD kwaliteit is niet een echt hoge resolutie, 720×576 is pal, 720×480 is NTSC. 't is in ieder geval geen HD.
|>
De beste DVD kwaliteit is 720x576 met een bitrate van (ik dacht) 6MB/s (kortom 1 uur op 1single layer DVD)
Upscaling gebeurd vaak (bijna altijd) bij consumenten camera's dus pas daar mee op.
In 16:9 filmen is vaak een uigerekte 4:3 en High Defenition is vaak ge-upscaled en niet eens echt HD.
Als je een beetje goed wil filmen (semi-pro) kijk dan daar DVCam (niet te verwarren met MiniDV), maar MiniDV is sowieso al zeker stukken beter dan DVD.
Upscaling gebeurd vaak (bijna altijd) bij consumenten camera's dus pas daar mee op.
In 16:9 filmen is vaak een uigerekte 4:3 en High Defenition is vaak ge-upscaled en niet eens echt HD.
Als je een beetje goed wil filmen (semi-pro) kijk dan daar DVCam (niet te verwarren met MiniDV), maar MiniDV is sowieso al zeker stukken beter dan DVD.
[ Voor 6% gewijzigd door crack_en_hack op 13-04-2009 12:02 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Sorry, maar dit topic gaat ga ik dicht gooien, het is een te basic vraag, waar geen topic voor nodig was.
Een google search had je de benodigde informatie ook opgeleverd.
Een google search had je de benodigde informatie ook opgeleverd.
Dit topic is gesloten.
![]()