Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer ASPIRE X3200 (Standaard Vista) naar XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn Acer ASPIRE X3200 naar windows XP downgraden?

Ik heb een CD met Windows Besturingssysteem met XP home edition.
For Ultra Low Cost PCs SP3

Uitsluitend bestemd voor distributie bij een niuewe PC van HP of Compaq

Gaat dit lukken?

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-11 23:47
Ik denk het niet als er staat dat hij alleen werkt op hp of compaq pc's maar ik kan het mis hebben ;)
Misschien kan je hem wel aanpassen via een programma Nlite heten het geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ooh sorry ik linkte de verkeerde PC :D

Maar ik heb:
http://www.bcc.nl/product/compaq-presario-sr5722

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Tenzij je een aparte licentie hebt, mag je niet een XP versie installeren onder een Windows Vista Home Premium licentie. Daarnaast vraag ik me sowieso af waarom je zo graag naar Windows XP wilt.

Tenslotte wil ik je wel meegeven om én recovery-dvds te maken én de herstelpartitie te laten staan. Als je dit niet doet en je wil aanspraak maken op garantie, kan Acer wel eens behoorlijk moeilijk gaan doen.

edit:
Ik weet nou niet welke computer je bedoelt, maar voor HP Compaq geldt het bovenstaande ook.

[ Voor 11% gewijzigd door _the_crow_ op 13-04-2009 12:02 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Vista is volgens mij slomer? 1GB werkgeheugen neemt ie, en XP maar 400 ofzo?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:02:
Vista is volgens mij slomer? 1GB werkgeheugen neemt ie, en XP maar 400 ofzo?
Vista zet ook dingen standaard in het geheugen. Dat heet prefetchen. Hier een stukje daarover.
Overigens zou ik eerst maar eens testen of Windows Vista echt wel slomer werkt. Zo te horen heb je het nog niet geprobeerd. ;)

Je kan er altijd nog 1GB bij laten zetten als het ECHT nodig blijkt te zijn. Wat ik me amper kan voorstellen. Maar het kost hooguit €15 tot €20.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb de 1GB niet echt nodig :D
Maartoch
En hoe test ik hoe Vista slomer werkt?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 12:10 ]

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:08:
Nee ik heb de 1GB niet echt nodig :D
Maartoch
En hoe test ik hoe Vista slomer werkt?
Gewoon proberen. Ondervind je echt heel veel problemen, kan je altijd nog denken aan een overstap naar Windows XP. Dus bepaal voor jezelf of jij vindt dat Windows Vista sneller of langzamer werkt in de taken die jij zoal doet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou het enige probleem is bij mij dat in mijn Documenten map, allemaal troep staat.
(een iets raars van photoshop, en nog andere dingen die ik er zelf niet in zet)
Maar het zijn iig geen Documenten.
En zo is er nog meer troep:P
Pagina: 1