Toon posts:

Hoe Routers instellen in wireless netwerk (sitecom 312+341)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
;) Ik wil mijn TV en satelliet ontvanger in een thuisnetwerk opnemen. Beide hebben een ethernet ingang, en kunnen internet c.q. videostreams hiermee ontvangen. Beide ondersteunen zowel fixed IP als DHCP.
Ik wil beide via UTP aansluiten op een WL341. De WL341 moet wireless communiceren naar de WL312.
Op de WL312 heb ik een WAN poort aangesloten met UTP (internet) en een LAN poort met UTP naar mijn PC die tevens de steaming doet.
Ik krijg dit geheel niet aan de praat.

Als ik mijn TV op de LAN middels UTP aansluit op de WL312 dan werkt alles goed (WL312 als router/AP/DHCP) de functie. Daar de TV in de woonkamer staat kan ik hem niet met een kabel aansluiten. Derhalve wilde ik de WL341 inzetten als wireless verbinding, waar de TV op wordt aangesloten.

Heeft iemand een tip hoe e.a. moet worden geconfigureerd. De Sitecom documentatie verteld hier niets over.

Vanuit mijn kennis denk ik dat de WL341 als bridge moet worden geconfigureerd. De mode "WDS" zou dan moeten worden ingesteld. Maar e.a. lukt niet. Bijv. de DHCP server van de WL312 lijkt niet IP adressen uit te delen aan de WL341-TV aansluiting wat ik ook probeer.

Heeft iemand ervaring hiermee ? Graag contact.

Aad van der Pol ;)