Toon posts:

sterke fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam laatst dit: http://i14.tinypic.com/2uxu5xg.jpg ding tegen tussen allemaal oude meuk, en dacht "hmm nooit gezien, ff probere".
hij heeft een 5pins connector ( die mijn mobo volgens mij niet heeft ), dus ik knip em af en plug em in mijn molex.

Start de pc op en schrok me helemaal rot van de RPM ( en takkeherrie )en trok gauw de stekker eruit omdat ik bang was de fan te slopen :P .
Ik ff googlen op dat partnummer en vind dat tie 6000rpm haalt en 30watt!! aan stroom verbruikt.

Kent iemand dit ding, en is het wat?

EDIT: je kan het niet goed zien op de foto, maar hij is ook best dik en weegt trouwens ook best veel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 11:36 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat wil je er van weten? Op Google vind je vanalles! ;)

Rail Away!

Verwijderd

Het is waarschijnlijk een fan voor in servers. En voor in je pc kun je hem wel goed gebruiken als je van herrie houdt :P

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
dat ie 30 Watt verbruikt staat er ook gewoon op gedrukt:
namelijk 12V vermenigvuldigen met 2,5 A (P=VxA) geeft 30Watt als uitkomst.

2,5A is trouwens wel belachelijk veel voor zo'n kleine koelfan....

lijkt me dat dit een fan is die bedoeld is voor lage rackservers die veeeeel koeling nodig hebben en waar lawaai geen rol speelt.

Petrolhead en draadjesnerd

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Maar dan vraag ik me wel af wat voor connector eraan hangt. En hoe groot is de fan?

[ Voor 8% gewijzigd door Krentenbol op 13-04-2009 11:31 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

92x92x38 mm ff googelen en je weet het.

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
Delta Electronics AFC0912DE Supports the following Dell models:

Dimension 8400, OptiPlex GX280, PowerEdge SC420, Precision WorkStation 470, Precision WorkStation 670

Petrolhead en draadjesnerd

Verwijderd

Topicstarter
They are EXTREMELY POWERFUL, drawing 30 Watts of power.
We STRONGLY recommend using a fan grille to protect fingers and wires from contacting the blades.
lol voor geen goud steek ik mijn vingers in dit monster :P

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49

Sick Nick

Drop the top!

Delta maakte vroeger ook al van die fans voor consumentenpc's, lekker dik en gigantische airflow. Klonk wel als een straaljager ja :p Dus dat ie hard draait is niet zo heel bijzonder, zijn echte performance blazertjes.

• Towser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-01 21:53

Towser

ondertitel

Ik vond ook laatst de 120mm versie in mijn bak met pc zooispullen.
kan zichzelf vooruit blazen en maakt een gigantische bak herrie, maar heb hem toen even op mijn scythe mugen gezet ;) kwam met mijn e6750 op 1.6 volt 4Ghz niet boven de 46 graden uit... maar niet echt voor 24/7 gebruik

[ Voor 3% gewijzigd door Towser op 13-04-2009 11:55 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Sick Nick schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:38:
Delta maakte vroeger ook al van die fans voor consumentenpc's, lekker dik en gigantische airflow. Klonk wel als een straaljager ja :p Dus dat ie hard draait is niet zo heel bijzonder, zijn echte performance blazertjes.
In de Xbox 1 zit/zat ook een Delta Fan.
1e wat je doet bij een Xbox 1 is een Fan mod.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

das wel een monster fan zeg ! maar het is waarschijnlijk voor servers ja, of een ander rack mountable apparaat...

Signature

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:27
Sick Nick schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:38:
Inderdaad ;) laast nog 1tje gebruikt op een am2 x2 3600 hij hielt hem mooi koel op 35 idle ;)
terwijl die maar dom vast zat met paar ijzerdraatjes ;) aan het socked heb hem gewoon op een koel blok schroeft die op een am2 socked er tussen paste.

5000 rpm pff echt gewoon een straaljager :D >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Practics op 20-04-2009 20:41 ]

Verwijderd

Zo'n type fan zit ook in mijn Dell tripple Xeon P3. Slaat zonder fangrill (ik was er aan aan het sleutelen) makkelijk je nagel door midden :'( . Wel een goede airflow BTW.

• BGB4rn

BGB4rn

kun je dus ook mooi een blender mee maken dus :P

Signature

• Deen1366
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09-2025
ik had in mijn oude dell 5150 een 120 mm fan zitten die ook zo loeihard ging, had er maar een kleine hovercraft van gemaakt 8)7

helaas stak ik diezelfde dag mijn vinger erin... fanblad afgebroken, en een diepe snee in mijn vinger :X

GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 08:33

Dima_2005

T.net-verslaafde

Hmm, 160CFM voor een 92mm fan, dat is toch heel wat, maar het maakt lawaai :(

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Ik heb een Papst gehad. Typenummer weet ik niet meer. Zwart staal. Stalen body, stalen fan. 220 volt wisselstroomaansluiting. 120 mm. Dát is pas een blender. Ik heb 'm eens aan een stekker gesoldeerd maar ik had er bijna schrik van om 'm aan te zetten. Levensgevaarlijk!

Maar wat een airflow .. w00h00.

Edit: typenummer gevonden. Typ 4650Z. 19 Watt.

Ik kan er helaas geen foto van vinden maar wel een opvolger. Ziet er precies hetzelfde uit afgezien van de stekker:

Afbeeldingslocatie: http://media.digikey.com/photos/EBM-Papst%20Ind%20Photos/4656VX-817.jpg

Daar wil je dus echt niet zonder fanguard bij in de buurt komen!
Die eet je vinger gewoon op.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 17:55 ]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 08:33

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:49:
Ik heb een Papst gehad. Typenummer weet ik niet meer. Zwart staal. Stalen body, stalen fan. 220 volt wisselstroomaansluiting. 120 mm. Dát is pas een blender. Ik heb 'm eens aan een stekker gesoldeerd maar ik had er bijna schrik van om 'm aan te zetten. Levensgevaarlijk!

Maar wat een airflow .. w00h00.

Edit: typenummer gevonden. Typ 4650Z. 19 Watt.

Ik kan er helaas geen foto van vinden maar wel een opvolger. Ziet er precies hetzelfde uit afgezien van de stekker:

[afbeelding]

Daar wil je dus echt niet zonder fanguard bij in de buurt komen!
Die eet je vinger gewoon op.
Zonde: 94CFM, dat heeft mijn klein fannetje van 12V (120mm ook), maar maakt zo goed als geen geluid... (en 1500rpm)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Ja, maar bij welke statische druk? ;)

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:55

DropjesLover

Dit dus ->

tijdje terug ook een 120mm 220V~ fan gezien. beest van een ding, gebruikt om een zelfbouw stofvrije case om (via een patch filterstof) toch wat verse lucht naar binnen te zuigen en wat overdruk in de case op te bouwen. ook een papst volgens mij, vergelijkbaar met die van HlpDsk.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 18:41
Dit is pas een fan >:) (PDF)

Helemaal onderaan, 264 CFM. Dat is dus bijna precies 450 m3 per uur. Dat wordt :w PC als je em opstart. Hij gaat er gewoon vandoor :P

Deze doet er nog een schep(je) bovenop met 570 kuub.

[ Voor 25% gewijzigd door Crahsystor op 22-04-2009 13:52 ]

Addicted to silent computing

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
De tering, ik dacht dat mijn 133 CFM Ultra Kaze 3000 al wat was, maakt ook al een redelijk lawaai als je die op full power zet. en blaast zichzelf weg, inderdaad... :+

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Ik heb ook nog 2 150cfm delta fannetjes liggen, zijn idd leuke dingen.

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07-2025
Is het niet gevaarlijk om TE veel airflow te creëren?
Met zulke monsters van fans heb je zoveel luchtstroom dat je componenten statisch geladen kunnen worden door de wrijving met de lucht, en opbouw van statische lading is iets wat je liever niet hebt in een case...
En als hier per ongeluk een kabeltje in komt te zitten kan je wel vaarwel zeggen tegen je mobo :o

• BGB4rn

BGB4rn

hangt er maar van af wat je wil/moet koelen he

Signature

• de_harde_kern
  • Laatst online: 05-01 08:02
Crahsystor schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:48:
Dit is pas een fan >:) (PDF)

Helemaal onderaan, 264 CFM. Dat is dus bijna precies 450 m3 per uur. Dat wordt :w PC als je em opstart. Hij gaat er gewoon vandoor :P

Deze doet er nog een schep(je) bovenop met 570 kuub.
én 78 dB :9

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:57
en 48V DC heb je meestal ook niet in je pc ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-01 22:25
Met120 watt heb je een aparte fan nodig om deze fan koel te houden :P

Goed koper is duurder dan slecht koper

Pagina: 1