Magix-website werkt niet meer in recente browsers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:11
Een kennis van mij heeft met behulp van het softwarepakket Magix Website Maker een website gemaakt. Ik ben totaal onbekend met dit pakket, maar wat ik ervan heb begrepen is dat de website die je maakt op de servers van Magix wordt gehost.

Die kennis wil zijn eigen domein gebruiken voor de website en heeft van Magix te horen gekregen dat hij een index.html bestand moet plaatsen op zijn eigen domein, met daarin de volgende code tussen de <body> tags.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<table id="table_74390620279811DEB03E545E54C2872F" bgcolor="#ffffff" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="100%" height="100%">
<script src="http://www.magix-website.com/website/permaexport?exportclassid=74390620279811DEB03E545E54C2872F&exptyp=js2" type="text/javascript"></script>
<tr>
<td id="td_74390620279811DEB03E545E54C2872F" align="left" valign="top">
<embed flashvars="settings=settings_viewer.xml&userclassid=D8DB7330631011DDB98811B554C28F8F&xmlpath=http://www.magix-website.com/website/xml&lang=nl_NL_magix&raisecounter=true&websiteid=600048&draftid=793715" id="74390620279811DEB03E545E54C2872F" src="http://www.magix-website.com/magix_website/flash/wm2/mwm/loader.swf" bgcolor="#ffffff" base="http://www.magix-website.com/magix_website/flash/wm2/mwm/" width="1250" height="2880" play="true" loop="false" quality="high" swliveconnect="true" allowscriptaccess="always" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash"></embed>
</td>
<script type="text/javascript">refresh_objects();</script>
</tr>
</table>

Dit heeft tot op heden altijd prima gewerkt (Windows XP met Internet Explorer 7). Maar onlangs zijn we erachter gekomen dat de website niet werkt op Windows Vista en in combinatie met nieuwe browsers (IE8, Firefox 3, Google Chrome). Ik ben door die kennis gevraagd of ik naar dit probleem kan kijken.

Allereerst heb ik de betreffende code eens door de W3 Validator gegooid, wat één grote ramp was. Ik dacht eerst dat het probleem lag aan het verkeerd gebruik van de ampersands (& in plaats van &), maar dat lijkt weinig uit te maken. Kan iemand mij misschien een duwtje in de goede richting geven, zodat ik deze code zo kan herschrijven dat hij ook in moderne browsers werkt. Sowieso zit de code raar in elkaar, er wordt bijvoorbeeld een externe js-file ingeladen die volgens mij niets veranderd aan de embed-code die eronder staat 8)7

De Magix helpdesk heb ik ook benaderd, die schrijft echter terug dat het aan de pc van de bezoekers ligt als ze de website niet kunnen bekijken :/.

[ Voor 3% gewijzigd door Spixo op 13-04-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

"...het softwarepakket Magix Website Maker..."
Daar zit het probleem.

Ook kunnen we je zo niet helpen zonder voorbeeld, maar ga er vanuit dat die magix software zulke brakke code schrijf dat de enige echte oplossing het herschrijven van de pagina is, in degelijke html/css.

Ik zie dat het om een flash website gaat, hier lijkt ie wel prima te werken wat werkt er volgens jou precies niet?

[ Voor 18% gewijzigd door DoubleJ op 13-04-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
DoubleJ schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:55:
"...het softwarepakket Magix Website Maker..."
Daar zit het probleem.

Ook kunnen we je zo niet helpen zonder voorbeeld, maar ga er vanuit dat die magix software zulke brakke code schrijf dat de enige echte oplossing het herschrijven van de pagina is, in degelijke html/css.

Ik zie dat het om een flash website gaat, hier lijkt ie wel prima te werken wat werkt er volgens jou precies niet?
Allereerst bedankt voor je reply. Ik heb hier een test bestand met de onderstaande code daarin:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
   "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Test</title>
<meta http-equiv="Content-type" content="text/html;charset=UTF-8">
</head>
<body>

<table id="table_74390620279811DEB03E545E54C2872F" bgcolor="#ffffff" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="100%" height="100%">
<script src="http://www.magix-website.com/website/permaexport?exportclassid=74390620279811DEB03E545E54C2872F&exptyp=js2" type="text/javascript"></script>
<tr>
<td id="td_74390620279811DEB03E545E54C2872F" align="left" valign="top">
<embed flashvars="settings=settings_viewer.xml&userclassid=D8DB7330631011DDB98811B554C28F8F&xmlpath=http://www.magix-website.com/website/xml&lang=nl_NL_magix&raisecounter=true&websiteid=600048&draftid=793715" id="74390620279811DEB03E545E54C2872F" src="http://www.magix-website.com/magix_website/flash/wm2/mwm/loader.swf" bgcolor="#ffffff" base="http://www.magix-website.com/magix_website/flash/wm2/mwm/" width="1250" height="2880" play="true" loop="false" quality="high" swliveconnect="true" allowscriptaccess="always" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash"></embed>
</td>
<script type="text/javascript">refresh_objects();</script>
</tr>
</table>

</body>
</html>

Deze heb ik opgeslagen als een HTML-bestand, en bij het openen van dit bestand blijft er slechts een ronddraaiend cirkeltje in het midden van het scherm. De website laadt verder niet, tenzij ik IE7 gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11
Sla je die html op je lokale pc op?
Wegens het lokale beveiligingsbeleid wordt javascript dan niet uitgevoerd, tenzij je dat expliciet toestaat.

Maar het blijft een waardeloze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-07 07:34

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Hier in Windows XP met IE8 én Ubuntu 8.10 met Firefox 3.0.8 geen problemen, de flash-site wordt gewoon weergeven (pcnweb.nl/test.html).

Of ik het een goede manier vind, is een heel andere vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door wizzkizz op 15-04-2009 18:14 . Reden: adres toegevoegd ]

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:16
ctrl-F5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Bij nader inzien bleek de server van Magix wat problemen te hebben afgelopen weekend. Want zoals aangetoond door reeds wat reacties in het topic werkt de code wel degelijk.

Desondanks heb ik toch de code herschreven en gebruik gemaakt van swfobject (linkje) om een correcte implementatie van Flash te verzorgen. Website is nu XHTML Strict compliant, kennis blij, en ik weer een probleem minder O-).
wizzkizz schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:13:
Hier in Windows XP met IE8 én Ubuntu 8.10 met Firefox 3.0.8 geen problemen, de flash-site wordt gewoon weergeven (pcnweb.nl/test.html).

Of ik het een goede manier vind, is een heel andere vraag.
Patrick, klikte jij bij toeval dit topic aan? Of weet je wie ik ben? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:16
het zal aan mij liggen maar wtf boeit het of je HTML valide is bij een volledige flash site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
mcDavid schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:31:
het zal aan mij liggen maar wtf boeit het of je HTML valide is bij een volledige flash site?
Je zal toch echt HTML nodig hebben voor het inladen van je Flash-website. Zoals je in de topicstart mogelijk hebt gezien werd er nog gebruik gemaakt van de <embed>-tag, die nooit onderdeel is geweest van een HTML-specificatie.

Daarnaast, hoe klein de website ook. Waarom zou je niet voldoen aan de standaarden? Als iedereen dat nu eens zou doen zou het web stukken beter in elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ricardo87 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:40:
Daarnaast, hoe klein de website ook. Waarom zou je niet voldoen aan de standaarden? Als iedereen dat nu eens zou doen zou het web stukken beter in elkaar zitten.
Het valideert dan misschien wel (overigens; volgens mij niet); voldoen aan de standaard doet 't niet (en het is geen standaard maar een recommendation ;) ) en daarbij breek je met die flash zowat elke useability regel die er is :X Zelfs mijn scrollwieltje vertikt 't om te werken...
With all due respect, maar het web zou stukken beter in elkaar zitten zonder magix meuk :)

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 15-04-2009 18:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
RobIII schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:41:
[...]

Het valideert dan misschien wel (overigens; volgens mij niet); voldoen aan de standaard doet 't niet en daarbij breek je met die flash zowat elke useability regel die er is :X Zelfs mijn scrollwieltje vertikt 't om te werken...
Zie mijn reactie van 18:26. Ik heb de HTML-code volledig herschreven en maak nu gebruik van swfobject. Het domein pcnweb.nl waar jij naar verwijst is niet van mij, die code die daarop staat is niet veel anders dan de code uit de startpost.

En ja, ik ben me ervan bewust dat de website voor de rest niet voldoet aan wat je mag noemen goed webdesign. Maar helaas heb ik daar niets over te zeggen, het is zoals in de startpost is te lezen een website van een kennis. Dus weinig meer kan, mag en wil ik er niet aan veranderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Spixo op 15-04-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ricardo87 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:45:
[...]

Zie mijn reactie van 18:26. Ik heb de website volledig geschreven en maak nu gebruik van swfobject. Het domein pcnweb.nl waar jij naar verwijst is niet van mij, die code die daarop staat is niet veel anders dan de code uit de startpost.
Oh; dat heb ik dan verkeerd gezien/gelezen. Neemt niet weg, aangenomen dat het wel jouw flash-ding is, dat het nog steeds niet echt bruikbaar is voor mensen met een visuele handicap bijvoorbeeld; of een alternatieve(re) browser. Zoekmachines kunnen er geen drol mee en het contrast in het gastenboek formulier bijvoorbeeld maakt de velden zo goed als onzichtbaar. En dan kan ik nog wel even door gaan. Verbeterpunten genoeg; de (X)HTML valide maken zou je laatste zorg moeten zijn ;)

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 15-04-2009 18:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:41:
[...]

Het valideert dan misschien wel (overigens; volgens mij niet); voldoen aan de standaard doet 't niet (en het is geen standaard maar een recommendation ;) ) en daarbij breek je met die flash zowat elke useability regel die er is :X Zelfs mijn scrollwieltje vertikt 't om te werken...
With all due respect, maar het web zou stukken beter in elkaar zitten zonder magix meuk :)
Dat krijg je inderdaad met die fantastisch software (lees: Magix Website Maker en consorten) waarmee iedereen een website kan maken. Wat een website inderdaad, je kan haast beter gewoon een jpg online zetten met een image map. Laadt waarschijnlijk ook nog eens sneller en je scrollwieltje werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Cadezo schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:47:
[...]

Dat krijg je inderdaad met die fantastisch software (lees: Magix Website Maker en consorten) waarmee iedereen een website kan maken. Wat een website inderdaad, je kan haast beter gewoon een jpg online zetten met een image map. Laadt waarschijnlijk ook nog eens sneller en je scrollwieltje werkt ;)
Ik ben het helemaal met je eens.
RobIII schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:46:
[...]

Verbeterpunten genoeg; de (X)HTML valide maken zou je laatste zorg moeten zijn ;)
Eveneens amen.

Maar zoals reeds gezegd in een eerdere reply. Het is een website van een kennis, die dus al helemaal blij is dat ze überhaupt een website heeft weten te maken. En bij mij helemaal ontstelt aanklopte van het weekend dat mensen haar website niet konden bekijken. Voor de rest ga ik me weinig met de website bemoeien, voor het weet doe ik een toezegging en zit ik straks weer in mijn eigen vrije uurtjes te knutselen. Die fout maak ik niet nog een keer :+.
Pagina: 1