Random stops bij het bekijken van films over het netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-03 15:10

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Hoi heb problemen bij het bekijken van films (bv. *.avi) van mijn server op mijn HTPC op random intervals stopt de video en moet ik hem op nieuw opstarten, terwijl als ik lokale films afspeel ik geen enkel probleem heb.

Ik denk dat het aan mijn netwerk instellingen ligt maar ik zou niet weeten welke, kan iemand een beetje op weg helpen waar ik in de fout ga ?

Mijn netwerk
Afbeeldingslocatie: http://img33.picoodle.com/img/img33/4/2/14/f_fnetwerksetm_e2d5d58.png

Ik krijg ook deze melding als van af mijn server op mijn HTPC's HD's probeer te komen andersom gaat wel maar ook moeilijk, mijn HTPC ziet mijn server niet direct in het netwerk, maar ik kan hem wel benaderen als in direct op IP adres en de HD's netwerkshare naam toegang verschaf.
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/6166/43382451.jpg

Dit zijn mijn netwerkinstellingen op mijn HTPC (XP)
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/7333/35940968.jpg

En dit van de server (win2003)
Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/3204/61215481.jpg

Het rare is dat ik op mijn werkPC dezelfde instellingen gebruik en geen problemen heb, tenzij ik iets heb gemist.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:12

pistole

Frutter

Waarom heeft je server geen DNS servers ingevuld staan? Of zitten die op de andere netwerkkaart (vast wel).
Overige instellingen lijken goed te staan. Wat voor switch heb je, 100mbit of 1Gbit? Heb je duplex en speed op je netwerkkaart (van je HTPC) handmatig ingesteld?

Laat eens een ping lopen van je HTPC naar je server, en kijk of er timeouts / afwijkende waarden voorkomen.

Ik frut, dus ik epibreer

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ik gebruik een Netgear 8p Gbit switch

De verbinding is voor alles in mijn netwerk full duplex en Gbit snelheid en de rest van de insteling zijn ook op hun standaard waardes gebleven

Van af de HTPC of mijn laptop (via WiFi) is de ping minder dan 1ms, andersom ik kan van af de server geen enkele computer berijken.
Afbeeldingslocatie: http://img2.imageshack.us/img2/4996/17744638.jpg

Dit is mijn NIC waar de modem aan hangt, maar denk niet dat die enige invloed heeft op de LAN
Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/7991/59168544.jpg

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
waarom staat de DHCP op je server niet aan? win2003 icm DHCP en DNS levert in mijn ervaring eigenlijk nooit problemen op...

*edit*
Je wifi kastje staat naar ik aanneem als AP te fungeren en niet als router?

[ Voor 26% gewijzigd door nielsl op 13-04-2009 11:16 ]

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ik gebruik vaste IP adressen omdat die nooit veranderen wat bij DHCP wel gebeurd, in principe zou dit geen enkele invloed hebben op het probleem dat ik heb.

En ja mijn WiFi kasje is gewoon een domme AP waar alle opties van zijn uitgeschakeld behalve de beveiliging.

• nielsl
het zou geen verschil mogen maken, maar probeer het toch een met DHCP en dns, dat is er immers voor gemaakt. Krijgen je client stations nu wel een goed dns suffix mee en heb je al in de DNS van je server gekeken of de pc's daar wel netjes instaan?

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Heb net mijn laptop via de DHCP van de server een IP laten krijgen en heb nog steeds het zelvde probleem.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:12

pistole

Frutter

zet de netwerkkaart van een computer waarop je het probleem hebt terug naar bijvoorbeeld 100mbps FD.Wellicht dat je een kabeltje (of een paar) hebt die beschadigd zijn.

offtopic:
als je DHCP gebruikt kan je prima reservations gebruiken voor je 'vaste' computers. Is echter geen oplossing voor dit probleem.

Ik frut, dus ik epibreer

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Het gaat overigens wel mis gaan als de DHCP server in je server en in je router los van elkaar ip's uit gaan delen..

Signature

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
pistole schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 07:40:
zet de netwerkkaart van een computer waarop je het probleem hebt terug naar bijvoorbeeld 100mbps FD.Wellicht dat je een kabeltje (of een paar) hebt die beschadigd zijn.
Heb verschillende kabels gebruikt, waaronder ook een nieuwe Cat 6 kabel.
BGB4rn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 07:55:
Het gaat overigens wel mis gaan als de DHCP server in je server en in je router los van elkaar ip's uit gaan delen..
Zo als je kan zien op mijn schema gebruik ik geen losse router, en is de server router.

• nielsl
player-x schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:56:
Heb net mijn laptop via de DHCP van de server een IP laten krijgen en heb nog steeds het zelvde probleem.
en hield je toen het probleem dat je HTPC nog steeds wegvalt? Want het is de bedoeling dat je die ook in je DHCP pool gooit en kijk of de verbinding tussen die twee dan stabiel is

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-03 16:08

ralpje

Deugpopje

nielsl schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 08:23:
[...]

en hield je toen het probleem dat je HTPC nog steeds wegvalt? Want het is de bedoeling dat je die ook in je DHCP pool gooit en kijk of de verbinding tussen die twee dan stabiel is
Sorry, maar dit probleem heeft geen bal met DHCP of DNS te maken. Die dingen hebben een statisch IP adres, en worden ook op IP en niet op hostname benadert. We kunnen dus ophouden met te mutsen over DHCP en DNS, want die staan hier volledig buiten.

TS: kun je vanaf je server eens een traceroute doen naar je HTPC? Wellicht dat 'ie een verkeerde NIC pakt. En anders eens met een sniffer zien of je vreemd netwerkverkeer ziet op je netwerk, dat het probleem zou kunnen verklaren.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Het was nog vroeg :+

Signature

• nielsl
Sorry, maar dit probleem heeft geen bal met DHCP of DNS te maken. Die dingen hebben een statisch IP adres, en worden ook op IP en niet op hostname benadert. We kunnen dus ophouden met te mutsen over DHCP en DNS, want die staan hier volledig buiten.

TS: kun je vanaf je server eens een traceroute doen naar je HTPC? Wellicht dat 'ie een verkeerde NIC pakt. En anders eens met een sniffer zien of je vreemd netwerkverkeer ziet op je netwerk, dat het probleem zou kunnen verklaren.
ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik zie vaak genoeg situaties waarbij een TCP connectie klappert omdat er gateways, DNS of WINS servers niet goed staan ingesteld. Het ene moment zien bakken elkaar wel, het andere moment niet. Waarom is abracadabra. In theorie zou het niet uit mogen maken en heb je gelijk, een fixed IP is een fixed ip, je ziet elkaar, of je ziet elkaar niet, in praktijk zie ik het dus gebeuren dat met fixed ip adressen de boel wel degelijk "klappert".
Vandaar mijn suggestie om het wel via de DHCP pool van de server te laten lopen. Als je alle mooie server wizards hebt doorlopen spuugt die alle info er goed uit zonder enig probleem.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17
player-x schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:24:
Ik gebruik vaste IP adressen omdat die nooit veranderen wat bij DHCP wel gebeurd
Puur als opmerking.. maar bovenstaand is natuurlijk geheel afhankelijk van je leasetijd. Als je deze op 10 jaar zet, dan blijft die gewoon gelijk. Daarnaast zal een device altijd een renew vragen van het zelfde ip.
En ja kan natuurlijk ook fixed leases maken op basis van mac address.. wel zo handig als je iets aanpast, kan dat vanaf 1 centrale plek.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 15-04-2009 00:15 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hebben alle pc's wel een gebruikersnaam met een wachtwoord? Mijn ervaring is als je geen wachtwoord gebruikt dat er dan vage problemen, waaronder deze, kunnen ontstaan.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1