Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA MCE] sommige AVI's spelen niet af

Pagina: 1
Acties:

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ik zit met het irritante probleem dat sommige AVI bestanden niet afspelen (wel geluid, geen beeld). Het betreft een verse Vista install met laatste service pack + CCCP codec pack (Of de laatste K-lite).

Wanneer ik het betreffende bestand met Gspot bekijk dan zegt Gspot dat alle vereiste codecs geinstalleerd zijn. De render en afspeel test in Gspot geeft wel beeld en geluid...

GSpot zegt bij een van de bestanden:codec DX50, Name:Xvid 1.0.3.

Het typische is dat een ander bestand met exact dezelfde Codec wel werkt.

Het "probleem" bestand werkt wel in een native player zoals bijvoorbeeld Zoomplayer.

Ik heb duizend en een instellingen getest, de laatste video drivers geïnstalleerd en zoals gezegd recente codec packs geinstalleerd (One at a time). WMP is de laatste versie: 11.0.6001.7000.

Ben ten einde raad...

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ok, ik ben eruit dat wanneer bij deze bestanden een ondertitel bestand wordt gebruikt er geen beeld is. Wanneer ik het .srt bestand verwijder werkt de film gewoon!

Het irritante is dat andere films wel werken met de srt bestanden.

De probleembestanden werken wel op mijn gewone PC...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet ipv al die codec packs iets als fddshow gebruiken?

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
fddshow is een elementair onderdeel van beide genoemde codecpack's. Ik vind het vreemd dat ik op sommige films geen beeld heb wanneer ik de ondertitel gebruik (srt bestand). Ik zie ook dat vobsub wordt ingezet. Maar geen beeld dus.

Heb al tientallen instellingen geprobeerd en me helemaal suf gezocht...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Je kan in windows aangeven waar hij de film mee afspeelt, dus of de codec of ffdshow. Missvhien kun je dit wijzigen.