Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Kan je in de bios komen en verteld deze iets over de temperatuur en het aantal rpm van de FAN('s) ? Hoor je de fans wel draaien ?Mars18 schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:06:
Sinds februari 2008 heb ik een compaq presario a900 laptop, ik ben best tevreden hiermee, Echter in december ging de laptop nog weleens uit toen die erg warm was geworden, Hij was toen ook traag. Opgestuurd naar Compaq en het probleem was verholpen.
Maar nu sinds enkele dagen heb ik volgens mij weer het zelfde probleem. Tijdens het bekijken van een film of spelen van een game krijg ik deze temperaturen. De laptop is aan de zijkant ook weer erg heet. Er zit geen stof in de koelers aan de zijkanten.
Zie hier de screen met pc wizzard. Wat is er nu weer aan de hand denken jullie? Ik twijfel nu erg om maar meteen naar een Desktop PC te gaan.
[afbeelding]
[LTS][MTS][HTS]
84 graden voor een notebook cpu is op zich warm, maar die dingen kunnen doorgaans wel wat hebben. Hoor je de koeler wel aanslaan/? (gezien alles op 0rpm blijft steken).
Maar naast de temps, kom je nog andere vage dingen tegen? of is hij alleen erg heet?
Maar naast de temps, kom je nog andere vage dingen tegen? of is hij alleen erg heet?
Hij is ontzettend traag geworden.TERW_DAN schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:13:
84 graden voor een notebook cpu is op zich warm, maar die dingen kunnen doorgaans wel wat hebben. Hoor je de koeler wel aanslaan/? (gezien alles op 0rpm blijft steken).
En aan de linkerkant zit zo lucht rooster. en je hoort hem erg hard blazen nu
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ondanks dat ze wel wat kunnen hebben is het in rust toch wel erg warm naar mijn meningTERW_DAN schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:13:
Edit: ALs hij volop draait maar hij wordt toch warm heb ik het vermoeden dat het contact tussen de processor en koeler niet helemaal goed is. Wellicht iets teveel koelpasta ertussen. Voel je ook een goede luchtstroom of valt dat wel mee ?
Van de week nog een laptop in handen gehad waar zoveel koelpasta op de processor was gedaan dat ik 90% kon verwijderen. Deze was een maand eerder nog van een reparatie afdeling af van Compaq afgekomen.
[ Voor 28% gewijzigd door Emiel1984 op 13-04-2009 01:25 ]
[LTS][MTS][HTS]
Wat ik zou doen:
1. Garantie
Heb je dat niet?
2. Laptop schoonmaken
3. Laptop open schroeven( niet moeilijk, film het desnoods zodat je altijd een back-up hebt, klinkt dom maar is ideaal)
4. Fans schoonmaken
5. Waren ze niet stoffig/vies/vol met haren (dat heb ik eens meegemaakt bij een laptop van een ander), vervang dan de koelpasta.
Koeling kan je met gerust loshalen, meestal een koperen heatpipe die aan het einde een bonk koperen vinnen heeft. Schoonmaken, nieuwe pasta er op (koop goede, kost maar een paar euro) en vervolgens er weer op zetten & vastschroeven.
Vergeet niet dat je niet veel koelpasta moet gebruiken!
Succes! En ik weet hoe je je voelt, heb klasgenoten met hetzelfde probleem - geen pretje.
Ik ben AMD fan, maar dit moet er toch even uit: Een AMD of niet soms?
1. Garantie
Heb je dat niet?
2. Laptop schoonmaken
3. Laptop open schroeven( niet moeilijk, film het desnoods zodat je altijd een back-up hebt, klinkt dom maar is ideaal)
4. Fans schoonmaken
5. Waren ze niet stoffig/vies/vol met haren (dat heb ik eens meegemaakt bij een laptop van een ander), vervang dan de koelpasta.
Koeling kan je met gerust loshalen, meestal een koperen heatpipe die aan het einde een bonk koperen vinnen heeft. Schoonmaken, nieuwe pasta er op (koop goede, kost maar een paar euro) en vervolgens er weer op zetten & vastschroeven.
Vergeet niet dat je niet veel koelpasta moet gebruiken!
Succes! En ik weet hoe je je voelt, heb klasgenoten met hetzelfde probleem - geen pretje.
Ik ben AMD fan, maar dit moet er toch even uit: Een AMD of niet soms?
ik herken je probleem ( acer aspire 5630wlmi)
na 3 x opsturen heb ik het northbridge koellichaam losgekoppeld van het cpu koellichaam.
op de NB heb ik nu een 40x40x12 ronde heatsink met ingebouwde fan en laat ik de cpu fan ..die dus
de cpu via heatpipes koelt continu draaien,
resultaat ... cpu is altijd rond de 32 /34c i.p.v de gebruikelijke 50/55
NB blijft hetzelfde ..rond de 46c maar die wil bij hd video nog wel eens naar de 50+c gaan
maar dit schijnt heel normaal te zijn en zelfs nog koel te zijn.
na 3 x opsturen heb ik het northbridge koellichaam losgekoppeld van het cpu koellichaam.
op de NB heb ik nu een 40x40x12 ronde heatsink met ingebouwde fan en laat ik de cpu fan ..die dus
de cpu via heatpipes koelt continu draaien,
resultaat ... cpu is altijd rond de 32 /34c i.p.v de gebruikelijke 50/55
NB blijft hetzelfde ..rond de 46c maar die wil bij hd video nog wel eens naar de 50+c gaan
maar dit schijnt heel normaal te zijn en zelfs nog koel te zijn.
Pagina: 1