kef speakers een beetje goed??

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
heb nog twee kef tweeters liggen, zijn die een beetje goed?? heb ze zelf nooit echt goed kunnen testen omdat ik geen hout had en geen geld :)

ga zo nog ff proberen of ze in m'n speakers die ik nu gebruik passen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat kun je zo niet zeggen. Elk merk maakt goedkopere en duurdere modellen, maar KEF is een heel erg oud merk die een aantal beroemde speakermodellen gemaakt heeft zoals de B110 en de B139 series. Het kunnen hele goeie speakers zijn :)

Maareh... Je kunt in een box niet zomaar andere speakers gaan zetten hoor. Je hebt te maken met een ander rendement, ander frequentiesbereik, etc. Dan zou je het filter van je box aan moeten passen, en dat kan weer problemen geven als je bass-speaker of je middentoner niet hoog genoeg kan komen om deze tweeter af te lossen in het middenbereik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
het is een t33, ik weet wel dat het niet zomaar kan, maar ik probeer het toch :) er zitten nu peerless speakers in een kast van infinity reference 1i, zonder aangepast filter

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 27 februari 2001 17:48 schreef Clithopias het volgende:
het is een t33, ik weet wel dat het niet zomaar kan, maar ik probeer het toch :) er zitten nu peerless speakers in een kast van infinity reference 1i, zonder aangepast filter
Peerless maakt ook fantastische speakers, dus of je er op vooruit gaat... uitproberen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ligt er ook aan wat voor muziek je draait.

Kef maakt zeker goede speakers maar niet echt voor muziek met 'massa' zal ik maar zeggen.
Dus voor klassiek of wat andere rustige muziek zijn ze beter geschikt als voor wat house of stevige pop/rock enz.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 27 februari 2001 19:05 schreef kibiru het volgende:
Ligt er ook aan wat voor muziek je draait.

Kef maakt zeker goede speakers maar niet echt voor muziek met 'massa' zal ik maar zeggen.
Dus voor klassiek of wat andere rustige muziek zijn ze beter geschikt als voor wat house of stevige pop/rock enz.
Onzin. Slechte speakers klinken duidelijker slecht met klassieke of 'rustige' muziek omdat deze muzieksoorten kritischerer zijn. Kwaliteitsspeakers klinken gewoon overal beter mee.

Ik noemde net als voorbeeld de B139 serie van KEF (30 jaar oud, maar nogsteeds legendarisch), en daar kun je systemen mee maken waar je je ramen uit je kamer mee blaast. Dus desnoods keiharde rock of een oorverdovende discotheek dreun >:) En ook de B110 leent zich prima voor 'pop-boxen'. Twee van die dingetje in een subwooferbehuizing, en je hebt een leuke dreunkast. Ze hebben relatief kleine conussen, maar een groot uitslagbreik zodat ze aardig wat lucht kunnen verplaatsen.

Verwijderd

t33 is in ieder geval en leuke tweeter...

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 19:49 schreef Exirion het volgende:

[..]

Onzin. Slechte speakers klinken duidelijker slecht met klassieke of 'rustige' muziek omdat deze muzieksoorten kritischerer zijn. Kwaliteitsspeakers klinken gewoon overal beter mee.

Ik noemde net als voorbeeld de B139 serie van KEF (30 jaar oud, maar nogsteeds legendarisch), en daar kun je systemen mee maken waar je je ramen uit je kamer mee blaast. Dus desnoods keiharde rock of een oorverdovende discotheek dreun >:) En ook de B110 leent zich prima voor 'pop-boxen'. Twee van die dingetje in een subwooferbehuizing, en je hebt een leuke dreunkast. Ze hebben relatief kleine conussen, maar een groot uitslagbreik zodat ze aardig wat lucht kunnen verplaatsen.
Oke mischien klopt het niet helemaal maar zet ze maar eens langs 20/30 jaar oude speakers van bv. Tandberg, dan hoor je wel wat ik bedoel;)
Pagina: 1