Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Blauw scherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

wellicht is dit probleem al besproken, dus mijn excuses als het dubbelop wordt.

ik heb hier een pc waarop windows xp draait, tijdens het opstarten, krijg ik heel snel een blauwe scherm en gaat het apparaat weer opnieuw starten, en dan kom ik in het keuzegedeelte waar je kunt kiezen voor veilige modus enzo... ik heb een beetje in forums gezocht, en er werd andere mensen met hetzelfde probleem aangeraden om opnieuw windows te installleren, dit heb ik gedaan en ik krijg nog steeds dezelfde melding, betekent dit dat mijn harde schijf naar de filistijnen is? en ik krijg ook de melding dat datum en tijd van bios niet goed is, ik dacht misschien batterijtje vervangen... gaan deze problemen soms gepaard?

kan iemand me wat advies geven??? bij voorbaat dank...

ik kan niet zien wat er in de blauwe scherm wordt weergegeven omdat het gewoon TE snel gaat

het is een Asus pc
ik heb windows xp sp3 geinstalleerd
pentium(r) d cpu 2.80ghz
512 mb werkgeheugen

Als ik de stroom eraf haal en dan weer opstart kom ik er wel in.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 00:59 ]

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Lastig probleem.

Probeer eens wat meer informatie te geven. Werkt veilige modus nu wel of niet? Welke hardware heb je? Is het echt onmogelijk om in Windows te komen? Welke melding krijg je?

Werp eens een blik naar deze guide om wat meer uit de BSOD (blauw scherm) te krijgen.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Geef je systeem specs en de eventuele foutmelding wat verschijnt dat zou van pas kunnen komen om een oplossing te zoeken. Nu is het namelijk zoeken als een naald in een hooiberg.

Verwijderd

Topicstarter
ndsc schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:52:
Lastig probleem.

Probeer eens wat meer informatie te geven. Werkt veilige modus nu wel of niet? Welke hardware heb je? Is het echt onmogelijk om in Windows te komen? Welke melding krijg je?

Werp eens een blik naar deze guide om wat meer uit de BSOD (blauw scherm) te krijgen.
ikheb ge-edit
bobsqaud schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:52:
Geef je systeem specs en de eventuele foutmelding wat verschijnt dat zou van pas kunnen komen om een oplossing te zoeken. Nu is het namelijk zoeken als een naald in een hooiberg.
ge-edit

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:47:
[...]

ik kan niet zien wat er in de blauwe scherm wordt weergegeven omdat het gewoon TE snel gaat

[...]
Dat is tegenwoordig toch echt wel basiskennis en op z'n minst heel makkelijk te zoeken. Zelfs als ik echte n00b termen gebruik, is het nog de eerste hit! Google: blauw scherm te snel

In het kort:
• Start op met F8
• Kies voor "Automatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen"

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 13-04-2009 01:14 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en gaan testen, ook de tip van sjaakduhuuhl gebruiken om de foutcode van je BSOD te kunnen lezen en daarop verder te zoeken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus de foutmelding gevonden, ik krijg de melding

pfn_list_corrupt

en de technische informatie is

*** stop: 0x0000004E (0x00000099, 0x00000FF9, 0x00000001, 0x00000000)

weet iemand hier raad mee? hartstikke bedankt!!!!

(ik heb opgemerkt dat ik voordat de bsod verschijnt, ook de melding krijg dat tijd en datum niet kloppen bij bios, en dan wordt me een keuze mogelijjkheid geboden om f1 te drukken voor setup of f2 voor defaults en opstarten)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 20:58 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probleemoplossing bij een 'STOP 0x0000004E PFN_LIST_CORRUPT'-foutbericht
Dit probleem doet zich voor omdat een stuurprogramma of een ander probleem de I/O-stuurprogrammastructuren (Input/Output) heeft beschadigd.
eerste hit met google op pfn_list_corrupt

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik ben ten einde raad, ik heb alles gedaan, alle drivers zijn goed, allerlei testjes voor geheugen en harde schijf, alles is goed.. maar als ik de pc na een daggie opstart krijg ik weer blauwe scherm... zonder een foutmelding, ik dacht laatste oplossing, de bios updaten, maar (hoe kan het ook anders) ik krijg van de Asus site een programmatje wat alleen in dos en met een floppie disc werkt.. wat niet op de pc zit... en ik zag op tweakers.net een uitleg staan die verwees naar een link waar je een bootable flash CD kon downloaden.. maar de link doet het niet.. weet iemand misschien een andere oplossing???

ik had de nieuwe biosversie gedownload, kreeg ik een ROM bestandje, en het tooltje ervoor (denk ik) werkt dus alleen met een boot disk (floppy) maar heb dat niet en ook geen dos. bvd

mijn dank is GROOOOT!!!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt een Asus-bord zeg je. Download de Asus Update Tool (te vinden op dezelfde downloadsite waar je die nieuwe BIOS-rom hebt weggeplukt). Met die tool kan je in Windows je bios updaten, althans, na een reboot is ie geüpdate.

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:32:
Je hebt een Asus-bord zeg je. Download de Asus Update Tool (te vinden op dezelfde downloadsite waar je die nieuwe BIOS-rom hebt weggeplukt). Met die tool kan je in Windows je bios updaten, althans, na een reboot is ie geüpdate.
ja dat klopt ikheb het tooltje en de update zelf allebei op me bureaublad staan, maar als ik het tooltje dubbelklik.. krijg ik een zwart raampje en nog geen halve seconde is ie weer weg... en de bios versie blijft de ouwe.. maar ik heb nu een floppydrive geleend van iemand dus ga het ff zo proberen.. ik laat uiteraard weten of het geholpen heeft...

thnx!!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
Open het bestandje via CMD ;)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dat de Asus Updat Tool spontaan weer afsluit is meestal na 3 of 4x het programma opstarten ook niet meer het probleem, maar het is inderdaad niet handig dat het niet vlekkeloos werkt.

Verwijderd

Topicstarter
nou mensen, bij deze heb ik besloten om dat helse apparaat gewoon weg te brengen, want wat ik ook doe ik kom er niet uit.. ik wil iedereen bedanken die zich over deze topic heeft gebogen..

dus deze topic mag van mij gesloten worden... tot de volgende keer!!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topics gaan hier niet op slot zonder dat daar aanleiding voor is, zo kan iemand die hetzelfde probleem heeft en dit topic tegenkomt met de search toch nog suggesties toe kan voegen etc.

Graag laten horen of de winkel waar je hem naar toe hebt gebracht de boel weer aan de praat heeft gekregen en hoe.

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:31:
Topics gaan hier niet op slot zonder dat daar aanleiding voor is, zo kan iemand die hetzelfde probleem heeft en dit topic tegenkomt met de search toch nog suggesties toe kan voegen etc.

Graag laten horen of de winkel waar je hem naar toe hebt gebracht de boel weer aan de praat heeft gekregen en hoe.
oh ok, sorry ;)

ik heb het net weggebracht.. ik laat het allemaal weten..
Pagina: 1