• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-01 20:33
Hallo Mede fotografeerders

Ik heb me laatst een Olympus Utough 8000 aangeschaft.
Het is een prima camera voor onder "extreme"omstandig heden.

hieronder een aantal specificaties:

* Fotograferen onder de lastigste omstandigheden: schokbestendig tot 2 m**, waterdicht tot op 10 m***, bestand tegen een druk van 100 kg**** en temperaturen tot -10°C
* Uiterst precieze 3,6x optische groothoekzoom (28-102 mm*) voor zowel brede perspectieven als geweldige close-ups, zelfs onder lastige omstandigheden
* Dubbele beeldstabilisatie helpt beeldvervormingen voorkomen
* TAP Control-menu voor een nog groter gebruiksgemak
* 12 Megapixels voor afdrukken op posterformaat
* HyperCrystal III LCD van 6,9 cm voor de beste voorvertoningen ooit, zelfs in de felle zon en vanuit extreme kijkhoeken (230.000 pixels)
* Geavanceerde gezichtsherkenning voor maximaal 16 personen zorgt voor haarscherpe en fraai belichte gezichten en een juiste belichting van andere delen van de opname
* Makkelijk de mooiste foto's – De intelligente automatische modus herkent de vijf meest gangbare situaties en past automatisch de instellingen, scherpstelling en belichting aan
* Manometer voor het meten van de lucht- en waterdruk
* LED-hulplicht voor de belichting van onderwater- of macro-opnamen
* Filmopnamefunctie met geluid om herinneringen levend te houden
* Werkt met xD-Picture Cards en microSD-kaarten
Afbeeldingslocatie: http://www.e-germanos.gr/e-germanos/products/getProductBinary.eg?id=48118&variant=0

Wie heeft ook nog ervaring met dit foto toestel??
of nog leuke instellingen voor mee te spelen?
ik zal er zelf ook veel mee gaan spelen en wat foto's laten zien.

PSN: McMillan0984

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33
Ziet er leuk uit, valt me vooral op dat er naast het xD card nu ook microSD wordt ondersteund op de camera. Een goede ontwikkeling als je het mij vraagt.

Verder heb ik geen ervaring met deze camera, maar wel met andere Olympus toestellen. Meestal zijn ze wel 'degelijk' gemaakt en goed te gebruiken.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6