Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een half uur ben ik officieel klaar met Vista. Ik was open minded, maar na een hoop uitzoekerij zoals welke services te tweaken, is mijn T1400 / 2GB RAM (idd niet geweldig, maar goed) Vista laptop vele malen langzamer dan de Compaq EVO (P4 2GHz / 248MB RAM) die XP draait.

Omdat het steeds langer duurde op de laptop op te starten, zette ik hem 's avonds in sleep, maar na enkele dagen is mijn systeem dan "out of memory"; op de een of andere manier loopt het geheugen langzaam vol (ook al heb ik maar 1 of 2 applicaties draaien).

Ik denk er al langer over om te downgraden, terug naar XP. Voor mij al thuisgebruiker biedt Vista voor zover ik kan nagaan geen duidelijke voordelen boven XP. De eye-candy van Aero kan ik met 3rd party programma'tjes zoals windowblinds redelijk benaderen in XP. De programma's die ik gebruik - Office 2007, Photoshop CS3, SPSS en wat kleine meuk, draaien ook allemaal onder XP en alle randapparatuur heeft zowel XP als Vista drivers.

De voornaamste reden dat ik niet teruggestapt ben, is de tijd die erin gaat zitten om alles opnieuw te moeten installeren. Maar dat moet dan maar even. De vraag die ik nog wel heb: zijn er redenen (die ik hier mis) om wel bij Vista te blijven? Met andere woorden, zijn er voor zover bekend, beperkingen aan XP voor een eindgebruiker als ik die in Vista zijn opgelost, zoals het draaien van bepaalde programma's? Ik heb het niet over de verbeterde beveiliging, want die vond ik in XP, gecombineerd met een goede router, firewall, etc. al goed genoeg.

Ten tweede: zijn er hier meer mensen die teruggestapt zijn naar XP? Mijn verwachting is dat als ik dat ga draaien op een code2duo met 2GB RAM, ik een erg rappe PC ga krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat je het makkelijkste kan doen is om Vista te strippen met een nlite DVD/CD. Aangezien XP niet meer ondersteund gaat worden door Microsoft :/ Persoonlijk was dit voor mij de druppel en draai ik zelf thuis alleen nog maar open source software. Linux werkt prima voor de simpelere taken en ontzettend snel :9 Heb nu dus een PC die vast staat met Ubuntu en binnenkort iets anders. Daarnaast een laptop met Mac OSX

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Zoals je zelf al aangeeft zijn er geen broodnodige features aanwezig in Vista die niet in XP zitten. Ik vind zelf dat het 'm in wat kleine dingen zit:
-Verbeterd start menu
-Audio sectie: geluid dimmen per applicatie
-Superfetch (programma's starten zeer snel op)

En een minder klein dingetje:
-DirectX10: Niet noodzakelijk, wel leuk als je veel games speelt, maar waarschijnlijk ondersteund je laptop dat niet eens.

Ik zeg terug naar XP, want een slome machine is 3x niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:43

_Arthur

blub

Gewoon Win7 er opzetten ipv XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

_Arthur schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:23:
Gewoon Win7 er opzetten ipv XP.
Want? Zonder een onderbouwing heeft niemand hier wat aan.
Aangezien de TS ook SPSS gebruikt, weet ik niet of Windows 7 namelijk wel zo'n slim idee is.
Ik vermoed dat het tevens ook de PC is, waar de TS zijn werk ook mee moet doen.
Dus een stabiel systeem is dan wel handig, dus de OS moet dat ook zijn en zolang Windows 7 dat nog niet is (ook al heeft hij RC-status), zou ik wachten met overstappen op Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stijnos1991 schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:17:
[...]
-DirectX10: Niet noodzakelijk, wel leuk als je veel games speelt, maar waarschijnlijk ondersteund je laptop dat niet eens.
Ik game echt nooit, dus DX10 is voor mij niet nodig :)
Touchdomex schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:16:
Wat je het makkelijkste kan doen is om Vista te strippen met een nlite DVD/CD.
Googlen leerde dat er een Vista versie van nlite is: vlite. Maar door de site te lezen werd mij niet geheel duidelijk wat deze tool precies doet. Ik heb al alle mogelijke services die ik niet nodig heb, uitgezet. Wat doet deze tool wat ik daarmee niet heb bereikt? Zijn er mensen die ervaring hebben met vlite en welke resultaten kan ik verwachten?
Aangezien XP niet meer ondersteund gaat worden door Microsoft :/
Dat is wel zo, maar na 2 service packs...is ondersteuning dan nog echt nodig?
Persoonlijk was dit voor mij de druppel en draai ik zelf thuis alleen nog maar open source software. Linux werkt prima voor de simpelere taken en ontzettend snel :9 Heb nu dus een PC die vast staat met Ubuntu en binnenkort iets anders. Daarnaast een laptop met Mac OSX
Ik heb ook al aan open source of OSX zitten te denken, maar omdat ik (zoals GJtje al veronderstelde) afhankelijk ben van deze laptop voor studie en werk, wil ik blijven bij wat ik ken. Bovendien wordt bv. SPSS via de universiteit verspreid - maar dan wel alleen een windows versie. Ook worden documenten allemaal in office 2007-formaat aangeleverd en ik weet niet hoe compatible openoffice is daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:58:

Googlen leerde dat er een Vista versie van nlite is: vlite. Maar door de site te lezen werd mij niet geheel duidelijk wat deze tool precies doet. Ik heb al alle mogelijke services die ik niet nodig heb, uitgezet. Wat doet deze tool wat ik daarmee niet heb bereikt? Zijn er mensen die ervaring hebben met vlite en welke resultaten kan ik verwachten?

[...]

Dat is wel zo, maar na 2 service packs...is ondersteuning dan nog echt nodig?

[...]

Ik heb ook al aan open source of OSX zitten te denken, maar omdat ik (zoals GJtje al veronderstelde) afhankelijk ben van deze laptop voor studie en werk, wil ik blijven bij wat ik ken. Bovendien wordt bv. SPSS via de universiteit verspreid - maar dan wel alleen een windows versie. Ook worden documenten allemaal in office 2007-formaat aangeleverd en ik weet niet hoe compatible openoffice is daarmee.
Office 2007 formaat komt er goed aan, op dit moment kunnen ze geopend worden en bewerkt. Alleen de lay-out is nogal behoorlijk fucked up soms. Maar dat word ook al steeds minder. Ik gebruik zelf al jaren ook met school Openoffice, heb mijn moeder ook laten overstappen en nog steeds geen echte klachten gehad. Kleine dingen, maar dat is kwestie van wennen :) Zoals het opslaan altijd in .doc zodat iedereen er wat mee kan doen op deze planeet.

SPSS heb ik zelf geen ervaringen mee. Maar misschien zou je op school kunnen vragen of ze ook ander versies leveren. Aangezien er steeds meer mensen met Mac gaan werken is een Unix variant kopen via school niet een onverstandig plan :) Tenzij ze net zoals mijn school gesponserd worden door microsoft :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
GJtje schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:32:
[...]
Dus een stabiel systeem is dan wel handig, dus de OS moet dat ook zijn en zolang Windows 7 dat nog niet is (ook al heeft hij RC-status), zou ik wachten met overstappen op Windows 7.
Waarom zou 7 niet stabiel zijn? Een beta status hoeft niet altijd gelijk te staan aan onstabiel, zie bijvoorbeeld Gmail. Misschien niet een eerlijke vergelijking maar je begrijpt mijn punt.

Als ik het zo begrijp zoekt de TS iets dat tussen Vista en XP ligt aangezien je wel de eye-candy wilt. Mocht je je laptop voor niet al te cruciale doeleinden gebruiken zou ik toch eens kijken naar Windows 7. Helaas is deze niet makkelijk meer te verkrijgen dus dat vereist wel het nodige zoekwerk naar iso en key. En dan ook de vraag of alles wel naar behoren gaat werken.

De meest zekere optie is dan natuurlijk om weer naar XP terug te gaan. Er zijn genoeg mensen die nog zweren bij XP dus dat zit wel snor. Echte beperkingen zijn er niet maar voor de lange termijn zou ik toch kijken voor een vervanging.

Heb je overigs een clean install van Vista of eentje die je bij je laptop kreeg met alle rotzooi voor geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

Touchdomex schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:16:
Wat je het makkelijkste kan doen is om Vista te strippen met een nlite DVD/CD. Aangezien XP niet meer ondersteund gaat worden door Microsoft :/ Persoonlijk was dit voor mij de druppel en draai ik zelf thuis alleen nog maar open source software. Linux werkt prima voor de simpelere taken en ontzettend snel :9 Heb nu dus een PC die vast staat met Ubuntu en binnenkort iets anders. Daarnaast een laptop met Mac OSX
Nonsense, Microsoft ondersteund Windows XP sowieso tot 2014.

Bron: http://www.fnl.nl/ct/nieu...ondersteuning-windows-xp/

Er zijn geen nadelen aan downgraden naar XP. Vista blijft traag, lomp en log.

Zelf heb ik een bijbaan in een computershop. Vista is wel beter bestand tegen spyware/malware etc., maar heeft teveel nadelen tov Windows XP. Updates die fubar gaan waardoor je Windows opnieuw mag installeren, trage installatie van update, UAC(Kan je uitzetten ja), trager, resource hog etc.. Veel klanten klagen hier dan ook over die van Windows XP overstappen.(Instappers hoor je bijna nooit klagen)

Zelf ook op mijn Toshiba Windows XP gezeten(En die heeft een T8100 CPU) en geen moment spijt van gehad. Alleen zijn drivers voor sommige Vista laptops moeilijk te vinden.(Je moet naar de site van de fabrikant van de chip etc.)

[ Voor 4% gewijzigd door Bejit op 13-04-2009 00:13 ]

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah Windows 7 is gewoon hetzelfde als Vista met hier en daar een tweak. Feit dat het sneller zal zijn is omdat de hardware op het moment van uitkomen Windows 7 beter en sneller zal zijn dan toen Vista uitkwam. Makkelijker claimen dat Windows 7 sneller zou zijn. Enige dat het beter zou maken is dat als je als f*cking admin ingelogged bent je niet voor elke scheet een waarschuwing krijgt en zonder extra klik (en dat zogenaamde intelligente achtergrondservices je niet in de weg zitten) je gewoon kunt doen waar jij zin aan hebt ook al is dat je systeem om zeep helpen. Malware heeft nog meer rechten/vrijheid op een Vista machine dan een admin.

Minimaal 10GB aan bestanden om je hardware aan te kunnen spreken is toch belachelijk waar XP bij installatie zo'n 1,5GB nodig heeft (na alle updates bij mij nu zo'n 3,5GB). Al die (veelal ook nog kleine) bestanden moeten op een gegeven moment aangesproken worden en aangezien de harde schijf het traagste onderdeel van je PC is zal het de snelheid niet ten goede komen. En ook al was de harde schijf 1 van de snelste onderdelen van de hardware dan nog is het geen excuus.

Maar je hebt wel hele mooie effecten en een mooie userinterface die vele extra pixels in beslag neemt en minder overzicht geeft. Tenminste dat is geloof ik hét verkoopargument. Als je het al positief mag noemen. Enige positieve wat ik zelf ervaar is de zoekbalk in de startmenu, die is wel makkelijk. Startmenu zelf is verder maar een draak om te gebruiken.

Support voor XP zal er nog zijn tot 2014. Althans alleen security issues, voor andere bugs moet je betalen oid. Dat lijkt me goed zat voorlopig. Vista vergeten en eens een keer kijken wanneer Windows 7 uitkomt of het wat is en niet afgaan op fanboy geblaat dat het al zo geweldig is of zal zijn. Als dat al het geval is zal dat alleen gelden voor nieuw of zeer recent aangeschafte hardware maar zal trager blijven dan XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
Ach....die ondersteuning;
Windows 7 krijgt ook XP-downgrade

Gepubliceerd: Maandag 6 april 2009
Auteur: Michiel van Blommestein

Microsoft verlengt de downgrade-regeling voor Windows XP met ongeveer een jaar. Dat betekent dat Windows 7-pc's de eervorige versie mogen draaien.

Microsoft laat nog niets los over wat dit betekent voor een eventuele verlenging van de ondersteuning voor Windows XP. HP is door website AppleInsider genoemd als pc-producent die een downgrade van Windows 7 naar XP zal bieden. De nieuwssite had uitgelekte documenten ingezien.

Tegenover Webwerelds zustertitel Techworld.nl heeft HP nu bevestigd dat het gaat om een regeling voor alle oem-leveranciers. Daarnaast meldt HP dat zowel desktops als laptops eronder vallen.
Niet exclusief

De termijn waarop oem-leveranciers een downgrade kunnen aanbieden zou oorspronkelijk op 31 juli 2009 aflopen, maar ze mogen dat nu blijven doen tot 30 april 2010. In het oorspronkelijke bericht van AppleInsider ging het alleen om HP. Die hardwareleverancier laat nu weten dat het pertinent niet gaat om een exclusieve overeenkomst tussen Microsoft en HP. De termijn voor het vervallen van het downgraderecht naar XP is al eerder opgeschoven door Microsoft.

Veel bedrijven kiezen ervoor om het oude XP te behouden in plaats van over te stappen op Vista, tot groot chagrijn van Microsoft. De mogelijkheid om nieuwe XP-pc's te kopen, liep officieel vorig jaar zomer af, maar leveranciers hebben bij Microsoft toestemming verkregen voor zogenaamde downgrades. Een Vista-licentie (Business of Ultimate) geldt meteen ook als XP Professional-licentie, zodat klanten gewoon het oudere besturingssysteem kunnen draaien op nieuwe computers.
Vista-opvolger

Opvallend is de mogelijkheid om tot de nieuwe deadline ook van Win7 down te graden. De opvolger van Vista wordt volgens rondgaande berichten komende herfst verwacht. Een dergelijke mogelijkheid is volgens analisten belangrijk, omdat klanten met XP-omgeving dan bij een hardware-refresh niet voor een voldongen feit worden gesteld wanneer Win7 verschijnt. "Bovendien wachten veel bedrijven dikwijls eerst op de eerste Service Pack voordat ze het OS gaan upgraden", zegt HP-manager Els Ossewaarde van de pc-divisie van HP.
XP-support

Of Microsoft nog gaat morrelen aan de ondersteuningsregeling, is nog niet duidelijk. Volgens Ossewaarde heeft Microsoft daar in de communicatie met HP met geen woord over gerept. Windows XP valt vanaf volgende week dinsdag onder de zogenaamde Extended Support-regeling van Microsoft.

Met die overgang van algemene naar uitgebreide ondersteuning worden alleen nog beveiligingslekken gedicht. Zakelijke klanten moeten een apart contract afsluiten om de mate van support te behouden die ze nu hebben. Dat kan nog tot half juni. De ondersteuning van XP loopt volgens de planning definitief af in april 2014.
Bron: Webwereld/techworld

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 13-04-2009 00:18 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ndsc schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:09:
Waarom zou 7 niet stabiel zijn? Een beta status hoeft niet altijd gelijk te staan aan onstabiel, zie bijvoorbeeld Gmail. Misschien niet een eerlijke vergelijking maar je begrijpt mijn punt.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar de TS heeft in geval van SPSS gewoon wat afhankelijkheden waar ook naar 'geluisterd' moet worden.
En denk maar niet dat programma's als SPSS een OS als Windows 7 gaan ondersteunen, zolang Windows 7 nog RC is. Dat heeft verder niets te maken met hoe stabiel het al is, ik weet uit mijn VPC, dat het voor een RC erg goed is, maar denk niet dat bedrijven als SPSS daar ondersteuning op geven. En dat is iets waar (in de TS zijn geval) de Universiteit wel voor betaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
GJtje schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:18:
[...]
Ik begrijp wat je bedoeld, maar de TS heeft in geval van SPSS gewoon wat afhankelijkheden waar ook naar 'geluisterd' moet worden.
En denk maar niet dat programma's als SPSS een OS als Windows 7 gaan ondersteunen, zolang Windows 7 nog RC is. Dat heeft verder niets te maken met hoe stabiel het al is, ik weet uit mijn VPC, dat het voor een RC erg goed is, maar denk niet dat bedrijven als SPSS daar ondersteuning op geven. En dat is iets waar (in de TS zijn geval) de Universiteit wel voor betaald. ;)
Ah, ben zelf niet bekend met SPSS dus daar had ik geen rekening mee gehouden. Ik sluit mij dus aan met jouw reactie. :)
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:15:
nah Windows 7 is gewoon hetzelfde als Vista met hier en daar een tweak. Feit dat het sneller zal zijn is omdat de hardware op het moment van uitkomen Windows 7 beter en sneller zal zijn dan toen Vista uitkwam. Makkelijker claimen dat Windows 7 sneller zou zijn. Enige dat het beter zou maken is dat als je als f*cking admin ingelogged bent je niet voor elke scheet een waarschuwing krijgt en zonder extra klik (en dat zogenaamde intelligente achtergrondservices je niet in de weg zitten) je gewoon kunt doen waar jij zin aan hebt ook al is dat je systeem om zeep helpen. Malware heeft nog meer rechten/vrijheid op een Vista machine dan een admin.

Minimaal 10GB aan bestanden om je hardware aan te kunnen spreken is toch belachelijk waar XP bij installatie zo'n 1,5GB nodig heeft (na alle updates bij mij nu zo'n 3,5GB). Al die (veelal ook nog kleine) bestanden moeten op een gegeven moment aangesproken worden en aangezien de harde schijf het traagste onderdeel van je PC is zal het de snelheid niet ten goede komen. En ook al was de harde schijf 1 van de snelste onderdelen van de hardware dan nog is het geen excuus.

Maar je hebt wel hele mooie effecten en een mooie userinterface die vele extra pixels in beslag neemt en minder overzicht geeft. Tenminste dat is geloof ik hét verkoopargument. Als je het al positief mag noemen. Enige positieve wat ik zelf ervaar is de zoekbalk in de startmenu, die is wel makkelijk. Startmenu zelf is verder maar een draak om te gebruiken.

Support voor XP zal er nog zijn tot 2014. Althans alleen security issues, voor andere bugs moet je betalen oid. Dat lijkt me goed zat voorlopig. Vista vergeten en eens een keer kijken wanneer Windows 7 uitkomt of het wat is en niet afgaan op fanboy geblaat dat het al zo geweldig is of zal zijn. Als dat al het geval is zal dat alleen gelden voor nieuw of zeer recent aangeschafte hardware maar zal trager blijven dan XP.
Joh, een mooie lap tekst maar met weinig inhoud. Je praat over fanboy geblaat terwijl je toch erg over slag gaat over XP. Ik neem aan dat je Windows 7 al eens eerder onder de loep hebt genomen en er helaas niet over te spreken bent. Ik wil daar ook niet verder op in gaan omdat ieder zo zijn eigen hardware heeft en zelf dingen in een OS zoekt. Die dingen vind jij dus in XP en dat is mooi. Zeker omdat Microsoft het support blijft aanlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:47
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:15:

Grote lap tekst maar ik kan weinig onderbouwingen vinden (en sinds wanneer is een besturingssysteem er alleen maar om de hardware aan te spreken?) maar de snelheid van Win7 hebben we ondertussen al kunnen ervaren in de laatste béta's (die jij natuurlijk allang geprobeerd hebt ;)) en daar heb ik (en velen anderen) kunnen merken dat de snelheidswinst er zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niets waar een onderbouwing voor nodig is als het er al niet staat. Wat eigen ervaringen maar vooral feiten. Misschien dat ik de feiten fout heb, corrigeer ze maar.

De onderbouwing die mensen misschien missen is over dat Vista traag zou zijn. Er zijn diverse berichten van mensen die Windows 7 hebben geprobeerd en melden dat het (veel) sneller is dan Vista. Dit na een periode van berichten voor Windows 7 dat Vista hét OS zou zijn (worden er ook mensen wakker, hee Vista is eigenlijk toch wel brak). Dat zegt toch genoeg naast de feiten, nu de snelheid t.o.v. XP nog (dat het technisch misschien niet realistisch zal zijn heb ik en anderen geen boodschap aan).

Dat Windows 7 sneller zal zijn dan Vista zal best zo zijn, het moest eens langzamer zijn :P Interessanter is het om te vergelijken met XP. En nee Windows 7 heb ik nog niet geprobeerd maar wat ik erover gelezen heb is 7 precies hetzelfde als Vista met hier en daar een (snelheids) tweak/tweaks om de traagheid te verbergen door het allemaal net iets anders uit te voeren (en wat GUI veranderingen).

En nee ik heb 123 geen bronnen, is info die ik over de laatste maanden bijelkaar heb gelezen en geen zin om dat uit te zoeken. En ga mij nou niet quoten om alleen deze laatste paar zinnen om een punt te maken :+ Als je gewoon bijleest op artikelen waar niet in de titel staat "Windows 7 is sneller" kom je al heel wat meer te weten, die titel "Windows 7 is sneller" zijn bij dergelijk berichten alleen een vergelijking met Vista en daar heeft niemand wat aan omdat als je van iets braks af komt het alleen maar beter kan worden (makkelijke marketing praat). Vergelijken met XP dus.

En ik ben ook geen Windows/Microsoft hater oid. Alleen teleurgesteld in de opvolger van XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:31:
Ik zie niets waar een onderbouwing voor nodig is als het er al niet staat. Wat eigen ervaringen maar vooral feiten. Misschien dat ik de feiten fout heb, corrigeer ze maar.

De onderbouwing die mensen misschien missen is over dat Vista traag zou zijn. Er zijn diverse berichten van mensen die Windows 7 hebben geprobeerd en melden dat het (veel) sneller is dan Vista. Dit na een periode van berichten voor Windows 7 dat Vista hét OS zou zijn (worden er ook mensen wakker, hee Vista is eigenlijk toch wel brak). Dat zegt toch genoeg naast de feiten, nu de snelheid t.o.v. XP nog (dat het technisch misschien niet realistisch zal zijn heb ik en anderen geen boodschap aan).

Dat Windows 7 sneller zal zijn dan Vista zal best zo zijn, het moest eens langzamer zijn :P Interessanter is het om te vergelijken met XP. En nee Windows 7 heb ik nog niet geprobeerd maar wat ik erover gelezen heb is 7 precies hetzelfde als Vista met hier en daar een (snelheids) tweak/tweaks om de traagheid te verbergen door het allemaal net iets anders uit te voeren (en wat GUI veranderingen).

En nee ik heb 123 geen bronnen, is info die ik over de laatste maanden bijelkaar heb gelezen en geen zin om dat uit te zoeken. En ga mij nou niet quoten om alleen deze laatste paar zinnen om een punt te maken :+ Als je gewoon bijleest op artikelen waar niet in de titel staat "Windows 7 is sneller" kom je al heel wat meer te weten, die titel "Windows 7 is sneller" zijn bij dergelijk berichten alleen een vergelijking met Vista en daar heeft niemand wat aan omdat als je van iets braks af komt het alleen maar beter kan worden (makkelijke marketing praat). Vergelijken met XP dus.

En ik ben ook geen Windows/Microsoft hater oid. Alleen teleurgesteld in de opvolger van XP
Ik begrijp compleet waar je vandaan komt. Alleen is dit een hele aparte conversatie an sich. Ik ben zelf een hele tijd voorstander geweest van XP en moest niks hebben van Vista. Vista was voor mij een grote teleurstelling, mede door het feit dat het veel zwaarder was dan XP en eigenlijk toen niet veel meerwaarde had voor mij. Pas een tijd na Vista SP1 had ik de overstap toch maar besloten te maken en na wat hevige ontwenningsverschijnselen vond ik Vista toch top. Ik kwam veel verbeteringen tegen en het totale gevoel dat ik had met Vista was gewoon goed. Geen XP meer voor mij. Ik denk dat die stap cruciaal is en zal zijn voor veel mensen.

Veel dingen zijn in Vista gewoon bagger slecht en ik kon er echt niet bij waarom ze daar in Redmond nou zo lang met Vista bezig waren. Uiteraard was Vista langzamer, zoals bij elk nieuwe versie van Windows. Maar vaak was dit te verwaarlozen tenzij je met een echt oude specs bezig was. Ik ben toen van Vista naar 7 gegaan en dit was een heerlijke verrassing. Dingen waar ik mij voorheen in Vista aan ergerde waren nu netjes verbeterd. Alles werkt lekker stabiel en ik vind de nieuwe taskbar ook een verademing.

XP zal altijd sneller zijn dan zijn opvolger. Net zoals Win98 sneller is dan XP. Win95 sneller is dan 98, en ga zo maar door. Maar hoeveel functionaliteit wil je hier voor opofferen. Ik denk niet dat je nu nog naar Win98 terug wilt gaan omdat deze zo heerlijk rap opstart. Waar deze vergelijking stuk gaat lopen is tussen XP en zijn opvolger. XP was gewoon dusdanig goed gedaan en was een hele grote verbetering tegenover 98 dat een verbetering van XP gewoon erg klein is. Als iets gewoon heel goed werkt, tot op de dag van vandaag, wat kan je dan nog toevoegen? Het enige dat je nog kan doen is features adden en de rest finetunen/polishen.

Als je nu de kans zou hebben om features aan te vragen voor een nieuwere XP. Noem het XPSE for that matter. Wat zou je dan willen veranderen? Het zullen echt hele kleine dingetjes zijn, her en der wat improvements en changes. Helaas werkt dit niet zo voor Microsoft. Als dit het geval zou zijn dan zaten we allemaal nog op Win98 want die werkte ook nog goed toen. En de computers hoeven dan ook niet sneller.

Ik heb mezelf gewoon geforceerd om Vista te gebruiken. Ook al was ik het niet eens met veel dingen. Ik zag het in dat je je vertrouwde omgeving soms moet verlaten om met de toekomst mee te gaan. Ik heb nu Windows 7 zowel op mijn laptop staan die ik voor school gebruik en mijn workstation waar ik echt alles op doe. Al gedurende 4 maanden en spring van build naar build. Ik zal proberen niet de fanboy te spelen maar voor mij is Windows 7 het OS. Ik ben er zeer tevreden mee. Het werkt voor mij rap, stabiel en doet alles wat ik wil dat die doet. Maar zoveel mensen zoveel configuraties dus misschien werkt bij hem net die geluidskaart niet, of bij haar komt er steeds een BSOD. Maar hoe vaak lees je niet over XP BSOD's? Of driver problemen in Vista? Denk niet dat Windows 7 het wonder-OS wordt. Windows moet en zal zoveel configuraties moeten kunnen ondersteunen. Dat vind je ook in Linux terug.
Pagina: 1