Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XL 2007] XML-werkblad 2003

Pagina: 1
Acties:

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:34
Hallo,

Ik heb een probleempje betreft de xml export van Excel 2007.
Als ik een simpele excel sheet maak, deze vervolgens opsla als xml, hem daarna weer hernoem naar xls en hem daarna wil openen krijg ik de volgende melding:
Het bestand dat u wilt openen, 'bestand.xls', heeft niet de bestandsindeling die wordt aangegeven met de bestandsextensie. Controleer of het bestand onbeschadigd is en of het afkomstig is van een vertrouwde bron voordat u het opent. Wilt u het bestand nu openen?
De sheet klopt verder wel helemaal.

Als ik hetzelfde bestand in Excel 2003 open, krijg ik geen melding.
Ook als ik in Excel 2003 een sheet opsla als .xml, daarna weer dezelfde handelingen uitvoer en in Excel 2007 open krijg ik deze melding.

Mijn vraag is of ik deze melding op de een of andere manier kan oplossen?
Heb zelf al vanalles gegooglet maar niets nuttigs gevonden.

Alvast bedankt.
Groetjes Stef.

Verwijderd

Excel 2007 verwacht blijkbaar bepaalde contect in een bestand aan te treffen, in 2007 doet ie er blijkbaar moeilijker over en opent ie dus gewoon niet.
Maar ik zie zo ook niet echt een probleem, waarom sla je hem niet direct op als .xls (of xlsx)?
Als je dan een .xml bestand nodig hebt voor iets anders dan open .xls bestand en sla je het op als .xml en dat bestand gebruik je dan weer ergens anders voor.

Als ik ergens overheen gelezen heb zeg maar, maar bovenstaande lijkt mij het meest logisch

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad. Of gewoon niet hernoemen naar XLS als je het (bijv wegens bewerkingen buiten Excel om) graag in XML laat (even negerend dat XLSX natuurlijk ook XML is c.q. bevat). Dan kan je de .xml gewoon dubbelklikken. Afhankelijk van de bewerkingen dan natuurlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• S_tef
Wat ik wil is dmv xml excel files genereren.
Dus ik maak de xml opmaak die excel hanteert, en sla hem dan op als .xls.
Inprincipe werkt dat, echter alleen met die melding in excel 2007.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee, dat werkt dus niet en het werkte alleen omdat Office 2003 niet fatsoenlijk werkte ;)

Als je XML wilt, maak er dan een OOXML bestand van, .xlsx. Of hernoem het niet en open gewoon de xml in Excel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• S_tef
Jammer dat het niet mogelijk is :).
Maarja als ik het xml laat wordt het niet standaard bij iedereen geopend met Excel ;) en als ik het xlsx maak wordt het niet door iedereen ondersteund :P (aangezien niet iedereen die patch heeft dat je x bestanden kunt openen in 2003).
Pagina: 1