Hallo tweakerts,
De situatie is als volgt:
Ik heb een div die klikbaar is, wanneer hierop geklikt wordt, wordt er een andere div zichtbaar gemaakt. Deze moet OVER de andere content komen te staan zodat er niks verschoven wordt. Echter moet de positie van deze div afhankelijk zijn van de positie van de div waarop geklikt wordt. Maar dit gebeurd niet, hij komt altijd opdezelfde positie. Is hier een simpel truukje voor ? Ik gebruik nu deze code:
Hoe zorg ik ervoor dat de div met id profile altijd onder de div met id blaat komt te staan? Ik heb ook al position: relative geprobeerd maar dan wordt de overige content eronder alsnog naar beneden geduwd.
Hoop dat mensen me kunnen helpen. :-)
De situatie is als volgt:
Ik heb een div die klikbaar is, wanneer hierop geklikt wordt, wordt er een andere div zichtbaar gemaakt. Deze moet OVER de andere content komen te staan zodat er niks verschoven wordt. Echter moet de positie van deze div afhankelijk zijn van de positie van de div waarop geklikt wordt. Maar dit gebeurd niet, hij komt altijd opdezelfde positie. Is hier een simpel truukje voor ? Ik gebruik nu deze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <script type="text/javascript"> $(document).ready(function() { $("div#blaat").toggle(function() { //$("div#profile").animate({ height: 'hide', opacity: 'hide' }, 'slow'); $('div#profile').slideToggle('hide'); },function(){ //$("div#profile").animate({ height: 'show', opacity: 'show' }, 'slow'); $('div#profile').slideToggle('show'); }); }); </script> <div id="contentblok2"> <div id='blaat' url='#' style='cursor: pointer' class='searchbox'>Filter opties</div> <div id="profile" style='position: absolute; top: 250px; left: 200px; display: none;' class='bgfade'> <!-- content --> </div> </div> |
Hoe zorg ik ervoor dat de div met id profile altijd onder de div met id blaat komt te staan? Ik heb ook al position: relative geprobeerd maar dan wordt de overige content eronder alsnog naar beneden geduwd.
Hoop dat mensen me kunnen helpen. :-)
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.