Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39
Ik heb een laptop, de Toshiba Portege R500, met ingebouwde Bluetooth. Deze BT-device is uiteraard van Toshiba zelf. Als ik de "driver" installeer, krijg ik er gratis de Toshiba BT-stack bij, maar die werkt ontzettend kut, dus ik wilde graag de MS-stack gebruiken, waarvan ik weet dat die soepel werkt (hoewel met minder profiles, maar genoeg voor mij).

Het lullige is dus dat als ik Toshiba's stack deinstalleer, m'n BT-device ook weg is en nooit meer herkend wordt. Ik kan em dan zelfs niet meer aanzetten met de bijbehorende Fn-toets... Alleen het installeren van de Toshiba stack weet Windows zover te krijgen dat de BT-device herkend wordt. Maar dan is het al te laat, want dan is de Toshiba stack er al aan gekoppeld.

Ik heb al geprobeerd om Windows de driver te geven die in de data.cab van het installatiepakketje van de Toshiba stack zit, maar daar voelt Windows niets voor. Hij ziet er geen (BT-)drivers bij staan. Een search op Google resulteert alleen maar in mensen die juist het omgekeerde willen en met een hele andere laptop...

Ik weet niet of het handig is om erbij te weten, maar in de device manager staat de BT-device als een "Bluetooth USB Controller-5 from TOSHIBA" met tosrfusb.sys als driver. Er staan nog meer drivers in, o.a. voor PAN (tosrfnds.sys) en HID (tosrfhid.sys) devices...

Anyway, iemand een idee hoe ik de Microsoft BT-stack aan mijn BT-device kan koppelen?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon zo niet uit je verhaal halen, maar was in eerste instantie de MS driver gebruikt en daarna heb je de Toshiba driver gepakt ?!

In apparaatbeheer kun je ook naar 'vorig stuurprogramma' gaan, wellicht dat dit een oplossing is ?

[ Voor 0% gewijzigd door alt-92 op 13-04-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Via Google op volgende manier Toshiba + MS Bluetooth driver gezocht

Kreeg ik als eerst hit deze site, waar precies beschreven staat hoe je MS Bluetooth driver op Toshiba systemen moet installeren.
Remove Toshiba Bluetooth Drivers and Install Microsoft Bluetooth Stack

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je versie 6 van de Toshiba BT stack geprobeerd: http://aps2.toshiba-tro.de/bluetooth/
Bevalt mij een stuk beter dan de MS stack

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39
shadowman12, het is me gelukt met die link, tnx :)

Als ik dan binnenkort mobiel internet heb, toch es proberen of ik echt EDR kwijt ben... anders tochmaar die bagger-stack weer installeren. En ja, Brahiewahiewa, die bagger-stack is 6.30. Echt belachelijk traag en genereert veel te veel overhead. 30 seconden op 100% cpu bij iedere nieuwe verbinding (dus bijv elke keer als ik m'n telefoon wil syncen) vindt ik niet echt laptop-waardig.

日本!🎌