Welke 19" Monitor te kopen? Trinitron ja of nee?

Pagina: 1
Acties:

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
Ik ben vanplan om een nieuwe monitor te kopen, en ik weet inmiddels dat dat een 19" gaat worden. Ook het geld heb ik genoeg dus daar hoef ik niet naar te kijken, maar welke moet ik dan kopen? Ik hoor van veel mensen dat Trinitron beeldbuizen het beste zijn, maar ik weet ook daar 2 van die lijnen in zitten. Mijzelf kennende zal ik me denk ik nogal ergeren aan die lijnen, dus zoek ik naar een alternatief.

Mijn vraag is dus : moet ik een trinitron kopen en die lijnen voor lief nemen, of zijn er goede alternatieven die geen lijnen hebben ?

P.S. Ik heb een Matrox G400 MAX en daar wil ik graag alles uit halen op het gebied van 2D kwaliteit.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Als je perse geen lijntjes wil is de LG 915 FT de beste keuze.

Anders:
Eizo (duur)
Sony (duur)
Iyama (goede prijs/kwaliteit verhouding)
CTX/Hansol/Belinea etc.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 27 februari 2001 18:10 schreef Majestic het volgende:
Als je perse geen lijntjes wil is de LG 915 FT de beste keuze.

Anders:
Eizo (duur)
Sony (duur)
Iyama (goede prijs/kwaliteit verhouding)
CTX/Hansol/Belinea etc.
Sony is niet veel duurder dan Iiyama, voor de rest kopt het lijstje wel.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ga voor de trinitron. En die lijntjes: ach, je ziet ze niet eens (tenzij je met je neus boven op het scherm gaat zitten natuurlijk). Bovendien zijn ze eigenlijk alleen zichtbaar bij hele lichte achtergronden.

Ik heb er iig geen hinder van.

Verwijderd

Men zegt dat trinitron buisjes wat hardere kleuren weergeven. Heb zelf een LG 915FT+ en wil hem graag aanprijzen.... Hele mooie kast en absolute top performance. Alleen Eizo kan nog beter, moet je inderdaad wel Eizo centjes hebben...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:43
Op woensdag 28 februari 2001 12:01 schreef claw het volgende:
Men zegt dat trinitron buisjes wat hardere kleuren weergeven. Heb zelf een LG 915FT+ en wil hem graag aanprijzen.... Hele mooie kast en absolute top performance. Alleen Eizo kan nog beter, moet je inderdaad wel Eizo centjes hebben...
Nooit wat gehoord van hardere kleuren eigenlijk. Ik weet wel dat ik het contrast van m'n sony supermooi vind. :)
Enne die 2 lijntjes ga je pas echt een beetje zien op een loeiwitte achtergrond.

Verwijderd

Die lijntjes zijn echt niet irritant. Je merkt er weinig van, en al zie je ze, dan heb je er nog geen last van:). Ik heb een Iiyama VisionMaster Pro450 en ik vind die vlakke beeldbuis heerlijk.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 10:38

lange

Boom Boom?

ik kan nog maar niet wennen aan die vlakke schermen dus....zie sig :)

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

uhh ik heb nu een 19" ACER maar ik moet zeggen dat eigenlijk elke 19" inch heerlijk is om te werken, helaas voor mij ben ik verliefd geworden op de NEC FP950 en ik ben dus genoodzaakt om deze acer te verkopen, al is er geen echte reden voor :)

ik was van plan om 2 van die NEC's maast mekaar te zetten :)

oja de max resolutie van deze ACER is volgens boekje 1600x1200 @66hz maar ik kan met gemak 2000x1*00 draaien op 75 hz, maar je dus niet te druk om de max resolutie, dat moet je gewoon ff testen.

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1