DVI aansluiting start PC opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

• Nofux
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-01 22:27
Ik heb sinds gister een IIYAMA Prolite B2409HDS gekocht.
Dit omdat de foto's op mijn acer niet echt goed te beoordelen waren, zelfs na calibratie.

Nu heb ik echter het probleem dat ik gelijk mijn DVI aansluiting wil gebruiken die op mijn NVidia Geforce 7300 GS zit. Alleen als ik deze aansluit, en ik sluit mijn PC af, dan start hij gelijk opnieuw weer op.
Wanneer het scherm uit staat als ik de PC afsluit gebeurt dit niet.

Nu heb ik ook de oude VGA kabel geprobeerd, en dan is het probleem weg.
Nu zou je zeggen dan gebruik je die toch, maar ik wil toch graag weten hoe dit kan.

Misschien dat iemand van jullie dit een keer heeft gehad? Kon zo snel niets vinden hier, dus denk van niet.
Of misschien heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Heb ook al in de software van de grafische kaart zitten zoeken, maar niets kunnen vinden wat ermee te maken zou kunnen hebben. Ook in het menu van mijn scherm kon ik niets vinden.

Ik gebruik verders Vista.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:06

Emiel1984

Made in NL

Start je pc ook op als je de DVI aansluit wanneer de PC uit staat ?

Start je pc ook op als je de DVI aansluit maar dan enkel de kabel ?

[ Voor 34% gewijzigd door Emiel1984 op 12-04-2009 18:25 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Nofux
@Emiel1984
Als ik de kabel in mijn pc stop terwijl hij uitstaat wel.

Zonder scherm eraan heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Zal ik zo even doen.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Nofux schreef op zondag 12 april 2009 @ 18:34:
@Emiel1984
Als ik de kabel in mijn pc stop terwijl hij uitstaat wel.

Zonder scherm eraan heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Zal ik zo even doen.
Dan ligt het in ieder geval niet aan je OS. Heb je het beeldscherm en de computer op dezelfde wandcontactdoos (groep) aangesloten ? Dit zou namelijk ook voor een verstoring kunnen zorgen welke je computer doet (her)starten, 'aardings-verschil'.

[LTS][MTS][HTS]

• Nofux
Met alleen de kabel start hij ook niet opnieuw op.

Ja staan wel in hetzelfde verdeelblok. Maar als het een aardings probleem is, zou het dan niet ook met de vga kabel moeten gebeuren?

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Nofux schreef op zondag 12 april 2009 @ 18:50:
Met alleen de kabel start hij ook niet opnieuw op.

Ja staan wel in hetzelfde verdeelblok. Maar als het een aardings probleem is, zou het dan niet ook met de vga kabel moeten gebeuren?
Dat hoeft niet aangezien het VGA gedeelte mischien wel tegen dit soort problemen is 'beveiligt'. De kabel is in ieder geval in orde weten we nu. Je hebt zeker geen ander beeldscherm tot je beschikking met een DVI ingang, lcd tv met HDMI is ook goed. Anders kan je snel concluderen dat het beeldscherm een maandagochtendmodel is geweest indien het werkt. Anders is de DVI uitgang van je videokaart niet meer in orde.

Ondanks dat het VGA gedeelte niet voor dezelfde problemen hoeft te zorgen zou je kunnen nakijken via een verloopje (DVI -> DVI-VGA -> VGA LCD). Die is vaak bij de videokaart meegelevert. Als dit niet voor problemen zorgt dan is de DVI ingang van de monitor niet in orde.

De videokaart zou je ook is eruit kunnen halen, aansluitpinnen goed schoonmaken (met alcohol indien je hierover beschikt, niet noodzakelijk) en weer terug in de pc plaatsen. Zorg dat er geen stof in het slot zit waar je de videokaart insteekt. Zorg overigens dat je ontladen bent wanneer je dit gaat doen !

Dit is in ieder geval wat ik zou proberen, wat zo snel in me op komt.

[LTS][MTS][HTS]

• Nofux
Maandagochtend model? Die uitdrukking is nieuw voor mij.
Nee heb geen ander scherm helaas.
Maar zo'n verloopje kan ik wel van iemand lenen.

Ik neem aan dat je dan bedoelt dat ik de dvi kabel op mijn grafische kaart aansluit en dan op mijn scherm verloop naar vga of juist andersom?

Zal dit uitproberen zodra ik het verloopje heb, en dan laat ik het weer weten.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Nofux schreef op zondag 12 april 2009 @ 19:58:
Maandagochtend model? Die uitdrukking is nieuw voor mij.
Nee heb geen ander scherm helaas.

Ik neem aan dat je dan bedoelt dat ik de dvi kabel op mijn grafische kaart aansluit en dan op mijn scherm verloop naar vga of juist andersom?
Maandagochtend model vertoond 'unieke' mankementen. Op maandagochtend moeten de mensen (door het weekend) meestal weer een beetje op gang komen. Door de onoplettendheid die dan ontstaat wordt daarom eerder een fout gemaakt. Daar komt dus deze bijnaam vandaan. Op google zoeken naar 'maandagochtend model' geeft je veel voorbeelden ;) '

Was de Acer geen LCD, had deze geen DVI ingang ? Als je namelijk op dat schermt geen problemen had aangesloten op DVI dan is het gewoon het nieuwe scherm dat niet oke is.

Voordat je een verloopje leent zou je de videokaart eerst kunnen loshalen om uit te sluiten dat de kaart simpelweg niet goed connectie kan maken met je moederbord. Dit is hooguit 5 minuten werk.

Waar je het verloopje plaatst maakt niet zoveel uit. Het beste is om dit direct op de videokaart te doen omdat je daar alle ruimte hebt. Daarnaast kan je beide proberen(PC - DVI->VGA - LCD) om uit te sluiten dat de DVI defect is op je videokaart en (PC-VGA -> DVI-LCD) om uit te sluiten dat de DVI input op de LCD defect is.

Ik weet dat je DVI kan omzetten naar VGA maar of andersom ook altijd mag weet ik eigenlijk niet. Hier durf ik geen uitspraak over te doen ondanks dat via google beide verloopstukjes bij 100+ winkels te vinden is. Mischien mag je wel gewoon het verloopstukje omdraaien.. :?

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1