[MSN] Messenger-contactpersonen opslaan/importeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 13:14

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Wanneer ik in MSN bovenin het scherm ga naar Contactpersonen --> Messenger-contactpersonen opslaan dan gebeurd er niks, hij blijft gewoon in het hoofd scherm van MSN staan.

Het gaat momenteel om versie Windows Live Messenger Versie 2009 (Build 14.0.*) Ik gebruik een e-mail adres van een eigen domein. Ook met andere versies en/of andere computers heb ik dit probleem vaker gezien. Heel soms is het me wel gelukt, maar tegenwoordig doet die optie het helemaal niet. Ook het importeren wil niet lukken, wanneer je die optie kiest gebeurd er ook niks.

Google/GOT zoeken levert niks op, daar zeggen ze gewoon dat ze het kunnen opslaan en weer importeren.
Via www.hotmail.com laten exporteren levert niet dezelfde soort lijst met personen op, en dan kan ik nogsteeds niet importeren.Ik heb al geprobeerd andere standaard browser (IE8 ipv FF2).

Heeft iemand een idee waar dit vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 19:57
heb je toevallig add-ons geinstalleerd voor MSN? Misschien dat die in de weg zitten. Als ik het probeer krijg ik netjes de vraag waar ze moeten worden opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Nee, helemaal geen add-ons geïnstalleerd in MSN. Popup blokkering van IE uitgeschakeld (zie onderstaande links). Op de pc's waar ik het geprobeerd heb hebben eigenlijk allemaal XP en Office, verder geen overeenkomsten (andere default browser, van FF tot IE 6 - 7 en 8). E-mail adressen zowel Hotmail als 2 eigen domeinnamen.

http://answers.yahoo.com/...qid=20071204102813AA8FTo0
<-- Geeft aan dat het aan popup blokkering zou liggen?

http://dotwhat.net/ctt/222/
<-- Wel het probleem, geen oplossing

http://forum.xda-develope...e/index.php/t-328392.html
<-- ook het probleem, geen oplossing. Wordt opgeslagen als *.ctt
Gezocht in windows, kom geen bestanden met die extensie tegen (incl verborgen/systeem mappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
**schopje**, Kan iemand anders laten weten of het iemand lukt om ze op te slaan die Windows XP SP3 draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:51
kevinvs schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:21:
**schopje**, Kan iemand anders laten weten of het iemand lukt om ze op te slaan die Windows XP SP3 draait?
Hier XP SP3, messenger versie 2009 (build 14.0.8064.206) en werkt prima?

Meld je eens aan op een andere pc (school, vrienden) en voer daar de actie uit?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Inloggen met Windows messenger (En dan niet Windows Live)

Contactpersonen > Opslaan > naam geven, klaar.

Vervolgens importeren met dezelfde messenger of applicatie waar je die contactlist graag in gebruiken wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Yep! Lukt inderdaad wel met Windows Messenger, nu krijg ik gewoon de vraag waar ik de CTT wil opslaan. Importeren zal dan ook via Windows Messenger moeten, maar dat kan natuurlijk gewoon. Dank!

Nog wel 1 detail vraagje:
Wordt als je vanuit Windows Live Messenger opslaat ook dingen opgeslagen die je zelf hebt ingesteld? Zo heb ik bv al mijn 140 contacten een normale naam gegeven ipv de door hun gekozen nicknames.
Als ik nu de CTT open in notepad zie ik alleen;

<?xml version="1.0"?>
<messenger>
<service name=".NET Messenger Service">
<contactlist>
<contact>email@adres.com</contact>
</contactlist>
</service>
</messenger>

Kan iemand die het wel vanuit Windows Live Messenger kan opslaan eens kijken of er bij hun meer wordt opgeslagen, zoals de 'bijnamen'? [Groepen interesseert mij niet, die gebruik ik niet].
Als het daar niet kan heb ik gewoon pech, maar aangezien ik dit bij 3 andere gezinsleden ook wil gaan doen zou het heel wat werk schelen.

Voor nu en later alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-05 11:19
kevinvs schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:51:
Yep! Lukt inderdaad wel met Windows Messenger, nu krijg ik gewoon de vraag waar ik de CTT wil opslaan. Importeren zal dan ook via Windows Messenger moeten, maar dat kan natuurlijk gewoon. Dank!

Nog wel 1 detail vraagje:
Wordt als je vanuit Windows Live Messenger opslaat ook dingen opgeslagen die je zelf hebt ingesteld? Zo heb ik bv al mijn 140 contacten een normale naam gegeven ipv de door hun gekozen nicknames.
Als ik nu de CTT open in notepad zie ik alleen;

<?xml version="1.0"?>
<messenger>
<service name=".NET Messenger Service">
<contactlist>
</contactlist>
</service>
</messenger>

Kan iemand die het wel vanuit Windows Live Messenger kan opslaan eens kijken of er bij hun meer wordt opgeslagen, zoals de 'bijnamen'? [Groepen interesseert mij niet, die gebruik ik niet].
Als het daar niet kan heb ik gewoon pech, maar aangezien ik dit bij 3 andere gezinsleden ook wil gaan doen zou het heel wat werk schelen.

Voor nu en later alvast bedankt!
toon volledige bericht
Nope, toch niet bij mij in WLM 8.5/2008
Dat is denk ik iets dat (net als de groepen, en eigenlijk ook de contacten) wordt opgeslagen op de MSN servers, en elke (eerste ?) keer dat je je aanmeld worden die gedownload/gesynced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Dank, probleem is dus opgelost dankzij workaround met Windows Messenger 4.7.
Pagina: 1