Toon posts:

Computertje upboosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn pentium II 350 MHz wat verbeteren door geheugen erbij te zetten, wat moet ik kopen en waar moet ik op letten?
Er zit nu 64 Mb in....

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ehm.. je geeft het zelf al aan.. geheugen dus :) Er kan gewoon standaard geheugen in, bijv 128MB PC133 SDram :)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
een p2 350 is 100MHz FSB dus met PC100 geheugen kom je er ook, je kan er wel 133 inzetten indien je hem wilt overclocken via de FSB >:) (als je huidige 64 dit aankan tenminste, proberen)

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik nog ergens speciaal op letten, of kan ik gewoon zelf een willekeurig geheugen erbij zetten (zal wel niet..)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gehoopt dat mijn vraagstelling al aangaf dat die informatie even boven mijn pet gaat...dat overclocken....hoe probeer ik dat..? :)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Gooi er gewoon 128 MB ram in, merk maakt niet zo veel uit. Je kan misschien het beste 133 Mhz kopen omdat je dat misschien zelfs goedkoper is en het handig is als je gaat overclocken of verder gaat upgraden.

Dus koop gewoon non-branded PC133 128 MB SDRam.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11

Opa

Nu Multifocaal!

1. geheugen: Koop 133 MHz brand (Infineon ofso). Kan je altijd meenemen naar een nieuw systeempje. Bovendien is 133 MHz goedkoper dan 100.
2. Let er op dat de modules niet te hoog zijn voor bijvoorbeeld je floppydrive. Bij een minitower wil die wel eens in de weg zitten.
3. Overklokken. Alleen door het verhogen van de busfrequentie want de P2 is gelockt. Standaard issie 100. Bij een prettig bordje, ik noem een Asus P2B, kan je dat lekker instellen met jumpers tot 104, 108, 112 of zo MHz. Loopt ie meteen al wat harder. Let er op dat je PCI en AGP bus ook opgevoerd raken dus gebruik ff de search om een aantal termen (4 letters of meer) in te voeren.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Oké, overclocken is dus het sneller laten lopen van (delen van) je computer voor betere performance.

De snelheid van je processor hangt af van twee factoren; de front side bus (FSB), in jouw geval dus 100 mhz en de multiplier, in jouw geval 3,5 want 100 * 3,5 maakt 350 mhz.

Een van deze factoren zal dus verhoogd moeten worden om het handeltje sneller te laten lopen. Voor een PII is dit volgens mij alleen mogelijk voor de FSB. In de handleiding van je moederbord kan je vinden welke jumpertjes je moet verplaatsen op je mobo.

Pas echter wel op; door overclocken neemt ook de temperatuur toe, goede cooling is dus belangrijk, oftewel, weet wat je doet! Voor dat je echt aan de slag gaat.

PS: Ik zie net dat iemand al wat heeft gepost wat dit betreft maar volgens mij vult dit dat nog wel aan...

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet gewoon die goedkoopste 128Mb PC133 SDRAM kopen? (die van 99 piek)
Pagina: 1