"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik kon in de BIOS kiezen voor een bepaalde fanmode, "Always on" en nog eentje (die ik nu dus heb).
Dan springt de fan alleen aan als het nodig is.
Ik weet alleen niet meer waar ik op moest drukken om in de BIOS te komen, volgens mij was het iets van F10, F11, F12, DEL (1 van deze was het)
[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 12-04-2009 13:52 ]
Ik heb ook in het BIOS gekeken, en daar stond:ThinkPadd schreef op zondag 12 april 2009 @ 13:50:
Ik heb een DV5-1160ed, en daar bleven de fans ook maar draaien.
Ik kon in de BIOS kiezen voor een bepaalde fanmode, "Always on" en nog eentje (die ik nu dus heb).
Dan springt de fan alleen aan als het nodig is.
Ik weet alleen niet meer waar ik op moest drukken om in de BIOS te komen, volgens mij was het iets van F10, F11, F12, DEL (1 van deze was het)
"Fan always on: Enabled"
Dit heb ik op Disabled gezet, zonder resultaat helaas
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Geflashed, zonder resultaat. Gelijk na de flash deze screenshot gemaakt. Dit is dus tijdens het opstarten.. Ik zou me niet in willen beelden wat er gebeurd als ik een film ga converteren...DaMarcus schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:21:
Op de HP-site kwam ik wel een BIOS tegen: klik]
Ik weet niet welke versie je nu draait, maar baat het niet dan schaadt het ook niet

~ James May
Ik zou maar contact opnemen met HP, want je kan hem zelf ook wel openmaken, maar dat gaat ten koste van je garantie lijkt mij.
[ Voor 17% gewijzigd door Kuhlie op 12-04-2009 16:39 ]
@TS hij heeft wel een punt, start eens helemaal door, wacht een paar minuten, laat m lekker rustig idlen en geef dan nog eens zo'n screenshot?
en trouwens, het is een turion. dat zijn nogal heethoofdjes helaas. zou me niks verbazen als het redelijk normaal was hoor (heb ook zo'n windturbine staan hier
[ Voor 26% gewijzigd door iceheart op 12-04-2009 16:47 ]
Ik kan hem een uur aan laten staan, het enige verschil is dat de temps dan rond de 60 graden zijn. Dat startup-screenshot had ik alleen maar geplaatst om te laten zien dat het ding, als die moet werken, echt veel te warm wordt. Mijn oude kwam nooit boven de 70 uit (beide cores 100% belast, video recoden), deze heeft met CPU-burnin al 84 aangetikt... Jullie raden dus aan om terug naar de winkel te gaan?iceheart schreef op zondag 12 april 2009 @ 16:46:
hij zegt dat het tijdens het opstarten is, me dunkt dat het daar aan ligt Kuhlie
@TS hij heeft wel een punt, start eens helemaal door, wacht een paar minuten, laat m lekker rustig idlen en geef dan nog eens zo'n screenshot?
en trouwens, het is een turion. dat zijn nogal heethoofdjes helaas. zou me niks verbazen als het redelijk normaal was hoor (heb ook zo'n windturbine staan hier)
~ James May