Beste Tweakers,
Zaterdag wilde de pc van m'n pa niet meer opstarten, hij kreeg de melding:
"reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"
vervolgens in bios gekeken, daar herkende die de harde schijf wel.
Dus hebben we de harde schijf eruit gehaald, en aan mijn pc gelegd.
Eenmaal aangesloten herkende hij hem niet bij "Computer", maar wel bij apparaat beheer als "Seagate ST3160021A SCSI Disk Device".
Vervolgens heb ik de OM FAQ doorgenomen, en wat gegoogled.
Waarschijnlijk zijn dus de partities verloren.
Daarna heb ik een aantal programmaatjes geprobeerd, en met VirtualLab had ik succes.
Ik heb de verloren partities gevonden, en proberen te recoveren, (zo'n 90% kon ik terugkrijgen) alleen is er geen goed werkende freeware voor het recoveren van verloren partities, want ze vragen mij nu zo'n 200 dollar om de data terug te halen
dat vind ik wel een beetje afzetterij.
Heeft iemand goede ervaring met een goed gratis programmetje om deze partities en de data daarop weer terug te halen?
(Ik heb overigens vista 64 bit.)
Alvast Bedankt
Zaterdag wilde de pc van m'n pa niet meer opstarten, hij kreeg de melding:
"reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"
vervolgens in bios gekeken, daar herkende die de harde schijf wel.
Dus hebben we de harde schijf eruit gehaald, en aan mijn pc gelegd.
Eenmaal aangesloten herkende hij hem niet bij "Computer", maar wel bij apparaat beheer als "Seagate ST3160021A SCSI Disk Device".
Vervolgens heb ik de OM FAQ doorgenomen, en wat gegoogled.
Waarschijnlijk zijn dus de partities verloren.
Daarna heb ik een aantal programmaatjes geprobeerd, en met VirtualLab had ik succes.
Ik heb de verloren partities gevonden, en proberen te recoveren, (zo'n 90% kon ik terugkrijgen) alleen is er geen goed werkende freeware voor het recoveren van verloren partities, want ze vragen mij nu zo'n 200 dollar om de data terug te halen
Heeft iemand goede ervaring met een goed gratis programmetje om deze partities en de data daarop weer terug te halen?
(Ik heb overigens vista 64 bit.)
Alvast Bedankt