Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autohuur - Verzekering

Pagina: 1
Acties:

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 11:34
Waarschijnlijk ga ik in eind juni van dit jaar op vakantie naar Corfu. Nou lijkt het mij dus wel zo praktisch om daar een auto te huren, al kom ik met geen mogelijkheid te weten hoe de hele verzekeringsstructuur van huurauto's nu precies in elkaar zit.

Als ik een auto huur via het reisbureau zijn "Schade aan banden, spiegels en chassis" niet verzekerd. Goed om te weten. Kijk ik via een site als holidaycars.com (alleen ter referentie) dan kan ik een NoRisk-garantie afsluiten die deze schade tot €1500,- wel omsluit.

Goed, nu wil ik dus weten wat er gebeurd als ik dat ding tegen een boom aanplant om wat voor reden dan ook. Ik kan dat met geen mogelijkheid vinden. Bij boomknuffelen zal ik namelijk zeker meer dan €1500,- schade hebben aan die auto, iig aan het chassis... Maar ik kan nergens vinden hoe of wat bij total-loss...

Dan is er nog dat hele CDW verhaal, waar ik ook niet heel erg helder uit wordt hoe en wat bij dit soort schaden. Ben al de hele middag aan het zoeken maar meer dan "het is een verzekering bij schade met een tegenpartij" kom ik niet erg...

Kan iemand dit voor mij verhelderen, dan weet ik waar ik wel niet tegen verzekerd ben op Corfu :).

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:58
huur gewoon een auto bij avis, hertz of zo een keten, heb ik ook in Turkije gedaan, die lui spreken prima engels, en hebben voorwaarden waarbij alles wel gedekt is. (alleen onverharde wegen waren niet gedekt bij ons). Voordeel van deze maatschappijen is dat ze een naam hebben en service leveren. Nadeel is dat je wat meer betaalt.

Ik zou het gewoon zo doen :P Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en bij zo een achteraf toko gaat huren, dan zal het weleens fout kunnen gaan!

Geniet ervan!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• FailFr8er
  • Laatst online: 21-11 11:34
Volgens mij gaat dit uiteindelijk ook via die toko's. Probleem is dat ik geen grove financiele schade wil hebben op het moment dat iemand een kras in die auto fixed zonder dat ik er ben of wanneer ik em tegen een boom aanzet... Maar dat wordt niet heel erg helder in de voorwaarden van alle toko's.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een standaard huurcontract omvat altijd een aantal situaties waarbij kosten op de klant kunnen worden verhaald - ongeval, self-inflicted, lekke banden (jaja), glasbraak, ...

Die zijn meestal wel af te kopen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat sommige dingen worden doorgefactureerd - lekke band en verkeerd tanken zijn de courantste voorbeelden, als jij je batterij laat aanstaan en daarvoor een depanneur laat opdraven is dat ook voor jouw kosten - , en door de band ben je inderdaad wel beter af met de grotere namen - Europcar is één van de goedkopere, Hertz één van de duurdere.

Net zoals bij een aankoop van een wagen is het zo dat de geadverteerde prijzen lekker laag lijken - tot je de franchises wil afkopen :+. Die extra verzekeringen worden ook vaak per dag berekend :P.

[ Voor 30% gewijzigd door Borromini op 12-04-2009 16:08 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Hertz heb ik wel hele goeie ervaringen mee. Nu 4 keer een auto bij gehuurd en 3 keer een upgrade naar een hogere klasse gehad omdat mn gereserveerde niet meer in voorraad was :9~

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

of huur met je creditcard, vaak ben je dan extra verzekerd via je CC

Beste film ooit

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:10

DropjesLover

Dit dus ->

corfu is toch niet zo groot dat je een auto nodig hebt? nja, in de lengte 80 km. uurtje met de bus daar kan toch ook, of wil je echt elk plaatsje daar aan gaan doen?

en voor de rest, met ^^

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Luuk
  • Niet online
Een bus beperkt je ENORM in je vrijheid natuurlijk, plus alle ergernis van dien, wachten, bushaltes zoeken, drukte, beperkt zijn aan bustijden enz. enz.

Ik huur ook altijd een auto op vakantie. ideaal.. je komt echt op plekken waar je normaal niet zou komen. meestal reserveer ik vooraf bij Hertz en haal ik de auto op het vliegveld op. Nog nooit problemen mee gehad. :)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 22:29
CDW is je waiver. Je eigen risico. Volgens mij kan je zo'n beetje alles behalve banden verzekeren (en opzet natuurlijk). Persoonlijk neem ik altijd de volle verzekering, ik heb geen zin in ge-OH op mijn vakantie.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1