[Apple TV] Verbinden met CRT tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Topicstarter
In mijn speurtoch naar een media center is mijn oog gevallen op de Apple TV. Nu zit ik alleen met de aansluitingen: ik lees dat er HDMI en component video als uitvoer zijn.

Mijn TV (JVC AV28H5SL) heeft 3 SCART aansluitingen waarvan in de handleiding te vinden is dat ze RGB video ondersteunen. Nu begrijp ik van diverse websites dat er RGB video iets anders is dan component video.

Heeft er iemand ervaringen met het aansluiten van een Apple TV aan een CRT? En voordat er nu iemand komt met "koop een nieuwe TV", deze is nog niet zo oud en ik krijg iets meer protest tegen het vervangen van de TV :(

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

leejoow schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:51:
In mijn speurtoch naar een media center is mijn oog gevallen op de Apple TV. Nu zit ik alleen met de aansluitingen: ik lees dat er HDMI en component video als uitvoer zijn.

Mijn TV (JVC AV28H5SL) heeft 3 SCART aansluitingen waarvan in de handleiding te vinden is dat ze RGB video ondersteunen. Nu begrijp ik van diverse websites dat er RGB video iets anders is dan component video.

Heeft er iemand ervaringen met het aansluiten van een Apple TV aan een CRT? En voordat er nu iemand komt met "koop een nieuwe TV", deze is nog niet zo oud en ik krijg iets meer protest tegen het vervangen van de TV :(
Daar heb je een converter voor nodig. Die bestaan wel, maar ik weet niets over prijs, kwaliteit en compatibiliteit met jouw spulletjes.

Oh, er is ook nog een of andere hack, zie de Youtube link aldaar. Moet je wel opnieuw doen na power cycle.

[ Voor 9% gewijzigd door Zpottr op 12-04-2009 13:03 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
De apple TV spuugt alleen 480p, 576p, 720p, en 1080i/p uit. Geen van deze resoluties is geschikt voor een TV met scart aansluiting. Het enige beschikbare analoge signaal is de component video. De kleurcodering van component is relatief goedkoop (eurotje of 100) om te zetten naar RGB (wat scart gebruikt). Maar dan zit je nog met het feit dat de apple een 30khz signaal uitspuugt terwijl je scart een 15khz interlaced signaal verwacht. Al met al gaat het je meer geld kosten dan je denkt om dit op een enigzins acceptabele manier aan te sluiten. Gooi je CRT tv dus maar op marktplaats en koop een lcd/plasma/oled.