Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Projectje] Peugeot 205 1.1i

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Deze auto is in eerste instantie aangekocht voor mijn zus. Ik zou de auto van mijn opa overnemen, maar daar zijn wat trubbels mee en we weten nog niet wat het word.

Omdat ik het een schattig autootje vind en hij erg prettig aanvoelt, heb ik besloten er wat liefde in te steken. Dit was de staat na ophalen:

Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1471/6068963/21411321/361003029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1471/6068963/21411321/361002983.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1471/6068963/21411321/361002932.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL1471/6068963/21411321/361002869.jpg

Dit is wat ik reeds gedaan heb om het enigszins een bruikbare auto te maken:

Carterafzuiging vervangen (slang lek)
Wassen (ook vanbinnen)
Radio + ISO stekker inbouwen (die zat er niet in :?)
Nieuwe voorlampen (Philips 180% night sight)
Hoedenplank vervangen (zaten grote gaten in van speakers)
Kartonnen speakers in achterkant verwijderd
12v aansluiting aangelegd ivm navigatie

To do:

LM velgen (nu staal met lelijke doppen)
Ander interieur (iets met half leer ofzo, bij deze is ook de achterbank stuk en de bestuurdersstoel beschadigd)
Ander plastic binnenwerk aan de achterkant
Achterbumper vervangen (scheur in)
Motor een grote beurt geven
Klepdekselpakking vervangen (lekt)

Het dingetje heeft 148k gelopen (met NAP erbij) en is nog lang niet op.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-04-2009 12:31 ]

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Hoe lang denk je hiermee totaal bezig te zijn dan?

Deze wil je dus helemaal opknappen en als normale auto gaan gebruiken begrijp ik?

Nice! We zien het eindresultaat vanzelf wel op foto ;)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Leuk starters autotje..

Maar zou je daar wel zo veel geld in willen investeren? LM velegen op zo'n auto maken de auto per defenitie niet meer waard. Leuk geluids setje is leuk. maar 2 goede front speakers kan al genoeg herrie maken in z'n auto.

Nieuwe bekledig voor de stoelen het zelfde. deze maken de auto wel mooier maar niet meer waard. De auto heeft al 150K gelopen. das best een hoop voor een 1.1 misschien dat je er nog 50K bij kan sprokelen. maar daarna zal de auto echt wel tegen het einde van zijn leven aan lopen. tenzij je hem 100% gaat reviseren. maar ook dat kost een hoop geld wat je nooit terug zal krijgen

A Soldiers manual and a pair of boots.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
To_Tall schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:35:
Leuk starters autotje..

Maar zou je daar wel zo veel geld in willen investeren? LM velegen op zo'n auto maken de auto per defenitie niet meer waard. Leuk geluids setje is leuk. maar 2 goede front speakers kan al genoeg herrie maken in z'n auto.

Nieuwe bekledig voor de stoelen het zelfde. deze maken de auto wel mooier maar niet meer waard. De auto heeft al 150K gelopen. das best een hoop voor een 1.1 misschien dat je er nog 50K bij kan sprokelen. maar daarna zal de auto echt wel tegen het einde van zijn leven aan lopen. tenzij je hem 100% gaat reviseren. maar ook dat kost een hoop geld wat je nooit terug zal krijgen
Het zijn allemaal zaken die het werken van de auto niet beinvloeden, dus ik probeer gewoon tientjeswerk te scoren hier en daar, van de sloop vooral. Hij moet inderdaad geen honderden euro's gaan kosten. Ondertussen is het gewoon een daily driver. De kosten tot nu toe waren 5 euro voor een stuk slang, 17,50 voor een hoedenplank, 7 euro voor een ISO kabel, en een paar euro schoenpoets om de bumpers weer mooi zwart te maken :P

Het voordeel van het geluid is dat ik dat allemaal al heb, dus het kost niks om het in te bouwen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik wil wat nuttige zaken inbouwen, die het leven van onze campingauto wat makkelijker moeten maken.

Sowieso een verklikker voor de lampen (zodat ik ze niet per ongeluk aan laat) maar waar ik ook aan zit te denken: een 2e accu. Ik heb nog een extra accu liggen hier (een zware 66a) die me nuttig lijkt om 'overbodige' zaken van stroom te voorzien als de auto uitstaat. Denk hierbij een een simpel radio'tje en een elektrische koelbox. Ik wil niet dat die de centrale accu leegtrekken, dus gebruik ik daar die 2e accu voor, deze moet echter wel weer worden bijgeladen als de auto rijdt.

Is zoiets haalbaar? Zo ja, aan wat voor schakelschema moet ik denken? Ik heb genoeg knutsel en soldeerervaring, als iemand me puur kan uitleggen wat ik hiervoor moet maken, zou fijn zijn. Ik denk namelijk dat je niet zomaar die accu eraan kan hangen, want dan gaat de stroom van die 2 accu's in elkaar overlopen, toch? (principe van communicerende vaten zie ik even voor me).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Ja dat kan, hebben ze in de camperwereld diodeblokken o.i.d. voor.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Kan je niet gewoon je lampen zo ombouwen dat ze alleen aankunnen als je contact maakt met je sleutel?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ja, dat kan. Maar dat ga ik niet doen :P

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik weet wel een set 205 gti velgen (die 15" speedlines) ;)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Clithopias schreef op zondag 12 april 2009 @ 19:16:
Wit verfen en dan onder deze auto :9 :9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Clithopias schreef op zondag 12 april 2009 @ 19:16:
Met goede banden? Voor een studentenprijs? Zo niet, ik zit niet op een schopstoel. hij rijdt prima zo :P

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 11:51
voor die lampen verklikker kan je zo'n E2,50 piepgeval (in mijn geval van mascotte automaterialen) tussen twee van de zekeringen onder het dashboard stoppen.. heb ik zelf ook gedaan met de 205 van mijn vriendin. werkt prima. die 205 is inmiddels de deur uit, dus ik kan je helaas niet vertellen welke zekeringen je moet hebben

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:50
wat sowieso een goed idee is om hem eens met een polijstmachine te behandelen.
Ik heb laatst een roze auto met polijstmiddel weer helemaal rood gemaakt. Voor je gevoel heb je dan meteen een compleet andere auto.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
chrisborst schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:01:
wat sowieso een goed idee is om hem eens met een polijstmachine te behandelen.
Ik heb laatst een roze auto met polijstmiddel weer helemaal rood gemaakt. Voor je gevoel heb je dan meteen een compleet andere auto.
Zat ik ook al aan te denken, maar is polijsten niet heel moeilijk enzo? En wat zou de huur van zo'n ding kosten bij de plaatselijke bouwmarkt?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Polijsten hoeft niet moeilijk te zijn, kan je doen met commandant en met of zonder poetsmachine. Bij gebruik van een poetsmachine de lak goed nathouden, anders verbrand je de lak.
Als je met commandant en een poetsdoek aan de slag gaat: denk niet dat rode commandant voor rode auto's is ;)

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 22:50
En zo een polijstmachine heeft iemand in je burut vast wel thuis, ik kan zo 5 mensen bij mij in de buurt opnoemen die er wel ergens eentje hebben staan.

en anders kosten ze 30 euro bij lidl/aldi/bouwmarkt achtige winkels.
Succes en dat polijsten levert echt veel op.

(Zelf bezitter van rode mini)

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 14:06

Vincenz0

Coder

Ik lees dat je je kunststof bumpers hebt bewerkt met schoenpoets.
Als je je auto wast in wasstraat/thuis komt die zwarte troep er dan niet weer af en tussen je lak en dergelijken?

Ik heb hier ook een verkleurde bumper en ben wel benieuwd hoe ik hem weer mooi krijg.

Coding 4 Fun!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Slaolie! :Y

[ Voor 29% gewijzigd door GaMeOvEr op 14-04-2009 11:05 ]

Aannames zijn fataal.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Tot nu toe heb ik een paar keer in de regen gereden en nog geen problemen met de bumpers :P
Bedankt voor de polijst-tip, ik zal daar binnenkort eens naar zoeken, zo'n apparaat.

Even iets anders:
Ik heb een lijstje dat nog aangevuld moet worden, t.a.v. de grote beurt die ik hem wil geven. So far:

Bougies
Olie/Lucht/Benzinefilter
Olie verversen

De banden zijn nog niet versleten maar kan een paar Peugeot Alu's krijgen met 8mm banden erop voor 100 euro per 4 stuks. De banden zijn breder dan wat ik nu heb, wat voor wat betere wegligging zou moeten zorgen.

Deze zomer zouden we het leuk vinden om met de 205 Frankrijk in te trekken en wat plaatsen te bezoeken. Aangezien de zomer echt warm kan zijn daar, dacht ik aan de volgende voorzorgsmaatregelen:

Koelvloeistof vernieuwen en vervangen door een echt goed merk
Radiateurplastic verwijderen (dit wordt in de handleiding aangeraden als je een caravan meeneemt ivm extra koeling van de motor)
Grote beurt dus :P
Wat simpel gereedschap meenemen + extra olie en wat flessen water (just in case)
Blok schoonmaken zodat enige defecten/lekken snel te vinden zijn
- ik heb reeds een Abo op de ANWB

Nog meer zaken waar ik aan moet denken?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

donzz schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:52:
voor die lampen verklikker kan je zo'n E2,50 piepgeval (in mijn geval van mascotte automaterialen) tussen twee van de zekeringen onder het dashboard stoppen.. heb ik zelf ook gedaan met de 205 van mijn vriendin. werkt prima. die 205 is inmiddels de deur uit, dus ik kan je helaas niet vertellen welke zekeringen je moet hebben
Dat staat meestal op de verpakking ;) Bij mij was dat destijds wel het geval - en anders koop je er 1 waar het WEL op de verpakking staat ;)

@TS: Lees ik dat nou goed, wil je het arme ding een caravan laten voorttrekken?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:09:
[...]

Dat staat meestal op de verpakking ;) Bij mij was dat destijds wel het geval - en anders koop je er 1 waar het WEL op de verpakking staat ;)

@TS: Lees ik dat nou goed, wil je het arme ding een caravan laten voorttrekken?
Nee, dat lees je verkeerd. Er staat in de handleiding dat áls je dat zou willen, je een stuk van de grille moet verwijderen omdat er anders niet genoeg lucht aangezogen kan worden om de motor te koelen.

Aangezien wij voornemens zijn om in de brandende zon (;)) door Frankrijk te toeren, lijkt het me niet onverstandig dezelfde maatregel te nemen. Dat, samen met nieuwe koelvloeistof, moet ervoor zorgen dat het arme motortje niet oververhit raakt tijdens onze tourritten.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:50
_JGC_ schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:53:
Polijsten hoeft niet moeilijk te zijn, kan je doen met commandant en met of zonder poetsmachine. Bij gebruik van een poetsmachine de lak goed nathouden, anders verbrand je de lak.
Als je met commandant en een poetsdoek aan de slag gaat: denk niet dat rode commandant voor rode auto's is ;)
Al wil je je lak verne*ken moet je vooral commandant gebruiken.
Op carclean.nl kan je heel erg veel goede producten vinden kan je vooral spullen van Meguiars aanbevelen:
http://carclean.nl/produc...473ml_A3016EU_100047.aspx

Op dit forum kan je heel veel info vinden:
http://meguiars.nl/forum/

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 18:06

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

To_Tall schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:35:
Leuk starters autotje..

150.000K en dan al bejaard. _O-
Dat valt reuze mee hoor.
Mijn 205je diesel had 205.000 voordat 'ie stuk gereden werd door iemand die me niet zag.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tja, dieseltjes... mijn Golf III heeft 414K gereden waarvan dik 100K met een klein lek in de koppakking. Bij 414K had ik geen zin meer om de carosserie te lassen, maar dat ding rijdt hier in NL nog gewoon ergens rond.
Kilometerstand zegt niks. Pas als zo'n ding te duur wordt om te onderhouden is ie bejaard te noemen.
Pagina: 1