Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VMware] interne netwerk mogelijk tussen VM's?

Pagina: 1
Acties:

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 09:29

iMars

Full time prutser

Topicstarter
ik hoop dat ik hier juist zit. zo niet, schop me maar naar het juiste forum ;)

Ik heb een server waarop ik met VMware server en ESXi wil gaan 'spelen'. Deze server heeft twee netwerkkaarten, 1 voor intern netwerk, en 1 voor extern (direct op het internet in een colo).
Het is uiteindelijk de bedoeling dat ik een server ga kopen waarop ESXi op kan draaien
(min 8~16GB ram, quad-core proc, paar TB opslag)

Daarop wil ik meerdere VM's installeren. Elk VM krijgt een eigen internet-ip, so far so good, geen probleem.
Maar wat ik me afvraag, of het ook kan, is het volgende:
Kan ik een virtuele netwerk creeren, waarover de VM's met elkaar kunnen communiceren, zondar dat dat verkeer op het internet-netwerk of interne netwerk komt?

Dus elk VM heeft 3 netwerkkaarten:
1 - internet
2 - interne netwerk (verbinden naar andere fysieke servers)
3 - virtueel intern netwerk, blijft op de server, maar kan wel naar andere VM's verbinden.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-11 21:47
Ja, je zet naar je switch een trunk op en je gaat met VLAN's aan de slag.

gr,
S.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
volgensmij kan je gewoon een 'extra' netwerk kaart aanmaken voor je VM en die gewoon ip's assignen die je zelf wilt. dan babbelen ze op dezelfde computer met elkaar en 't verlaat dan nooit die computer (host)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

webmail schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:30:
Maar wat ik me afvraag, of het ook kan, is het volgende:
Kan ik een virtuele netwerk creeren, waarover de VM's met elkaar kunnen communiceren, zondar dat dat verkeer op het internet-netwerk of interne netwerk komt?
Creeer een vSwitch zonder Physical Adapter, het netwerkverkeer over die vSwitch zal dan lokaal blijven.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 09:29

iMars

Full time prutser

Topicstarter
JoetjeF schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:15:
[...]

Creeer een vSwitch zonder Physical Adapter, het netwerkverkeer over die vSwitch zal dan lokaal blijven.
Top bedankt voor jullie antwoorden! Ik had nog niet de mogelijkheid om het zelf uit te proberen, maar weet nu iig dat het kan :D

Koop hier mijn P1 reader :)