Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x64]Hibernate Folder

Pagina: 1
Acties:

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Topicstarter
Ondertussen kent (bijna) iedereen de tweak of hoe je het ook wil noemen om in vista de hibernate functie aan te zetten.

Ik vraag mij alleen een dingetje af en dat is of je ook de hibernate file kunt verplaatsen naar een andere disk of partitie.
Aangezien mijn C disk een beetje aan de volle kant is kan ik mijn pc dus eigenlijk niet hibernaten zonderdat mijn hdd te vol staat.
Dus de vraag is of ik hem kan verplaatsen zodat alles nog blijft werken aan de hibernate functie,
ik ben overigens te lui om mijn partitie tabel aan te passen :o .

EDIT

ik heb redelijk uitgebreid gezocht op google en GoT.

[ Voor 5% gewijzigd door BGB4rn op 12-04-2009 11:27 ]

Signature

Verwijderd

Nee, de locatie van de hiberfil.sys file is niet aan te passen.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:34

g0tanks

Moderator CSA
Nee, hiberfil.sys moet in de root van de Windows schijf zitten samen met ntldr omdat het de enige plek is waar ntldr er naar zoekt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Topicstarter
oke dank jullie :) jammer dat het niet kan, moet ik dus mijn hdd overhoop gooien :(

Signature

Verwijderd

Wat ik even zo niet weet is of je hyberfil.sys naar een andere map kunt verplaatsen? Naar een andere partitie was al duidelijk dat het niet kan.

Wat je evt. zou kunnen doen is een nieuwe partitie maken (Data partitie in 2 delen)(via acronis ofzo), en dan de nieuwe partitie als een NTFS map inzetten. Die ntfs map zet je op je Windows partitie.
Mocht het zo kunnen dat je hyberfil.sys kunt verplaatsen maar alleen op de eigen partitie zou het theoretisch mogelijk zijn om die te verplaatsen naar de NTFS map.

Het is maar een idee, heb nooit geprobeerd of het werkte maar wellicht dat iemand dit kan bevestigen dat het wel of niet kan.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 14:42
Ik denk dat dit niet gaat werken, omdat bij het booten die map nog niet gemount gaat zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:44:
Wat ik even zo niet weet is of je hyberfil.sys naar een andere map kunt verplaatsen?
Nee.
De bootloader kijkt naar de root van het bootvolume om hiberfil.sys te vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1