afbeelding wordt niet goed uitgelijnd in IE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johancuppen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-08 22:55
Ik heb een probleempje met een website die ik maak voor onze scoutinggroep. Ik ben geen professional maar
ik had belooft deze site te maken. Ik heb hem gemaakt met behulp van Joomla en hij is eigenlijk klaar behalve op 1 puntje.

Het probleem is dat een afbeelding in een tabel niet goed uitgelijnd wordt in IE het ziet er wel goed uit in FF.
Hier kun je het probleem zien links onderin zit er een stukje donkergroen in de fadende groene lijn. Dit komt omdat de afbeelding die over de groene lijn heen is geplakt niet goed op de bodem van de tabel uitgelijnd wordt.

Ik heb al het een en ander geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om de afbeelding juist uit te lijnen.
Misschien weet iemand hier een oplossing

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is nou het probleem precies, want ik zie hier geen verschil tussen IE en FF (IE8 en FF3). De groene lijnen aan de zijkant lopen gewoon van onder tot boven door hier.

Welk IE gebruik je?
In elk geval kan het handig zijn de iedevtoolbar te installeren, dan kun je vrij gemakkelijk achterhalen welk element het probleem geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
@Terw, draai je IE8 eens in de compabiliteitsmodus dan zie je het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johancuppen
Ik gebruik IE7 en daar zie je een donker groen stukje in de groene lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd en post een je relevante code (wel tussen de code-haken, a.u.b.), want zo wordt het waarschijnlijk niets (wij gaan gissen en jij hebt er niets aan).

[ Voor 13% gewijzigd door Cadezo op 12-04-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

crisp

Devver

Pixelated

display:block of vertical-align:bottom gebruiken voor betreffende images. Als alternatief zou je kunnen overwegen geen tabellen en plaatjes (anders dan achtergrondplaatjes) te misbruiken voor opmaak ;)

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 12-04-2009 13:42 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johancuppen
Bedankt crisp dat deed het hem. Display:block en het werkte
Pagina: 1