what to do: Samsung a552, sony W4000, LG LH5000

Pagina: 1
Acties:

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06
Dik 3 weken geleden heb ik een Samsung A552 gekocht.
Eigenlijk vanaf het begin niet tevreden, vanwege judder, motion resolution en het "smeren" van kleuren.

Gisteren (na eerdere contacten) terug naar de winkel, veel rond aan het kijken geweest, koppijn gekregen etc.
Heb ik ter test de (250 euro duurdere) Sony KDL W4000 ter test mee naar huis gekregen.

Conclusie daaruit: een wereld van verschil! Kleuren die kloppen, geen problemen met motion resoltion, judder of blur. Beide tv's naast elkaar aanstaan en het verschil is duidelijk.

In een scene van een tv uitzending was een man met een strepenblouse en ruiten stropdas te zien. Op de samsung liepen alle strepen en ruiten door elkaar en op de sony was alles zoals het hoort.

Dus conslusie 1 is: samsung valt af. Terug de doos en en weg.

Maar..... het lijkt wel alsof de tuner in de Sony (geheel tegen alle andere berichten in) slechter is dan die van de Samsung. Ik zie namelijk meer ruis op het scherm. Natuurlijk kan dit ook komen omdat het scherm minder lijkt te (proberen) verbeteren aan het beeld dan Samsung doet.(dit valt overigens ook op tijdens DVD kijken; bij Samsung heb ik Lip-Sync issues door de beelverbetering, bij de Sony loopt alles synchroon).

What really cracks my nut is: er komt een nieuwe LG uit....de LH5000, maar dat duurt nog een paar weken.
Kan ik voor dezelfde prijs kopen als de W4000 (is een actiemodel namelijk die W4000) maar de specs zijn:

LG 2 ms response vs. 8 ms van sony
LG 200Hz vs. 50 Hz van sony

Zwartwaarden van LG zijn op papier beter, maar in de winkel (op oude LG modellen) vind ik zwart grijs.
Daarnaast zit er op de bestaande modellen van LG altijd een waas over het beeld, vind ik. Die ik bij andere merken niet zie.

Wat zouden jullie doen?

Ik gebruik de TV voor digitale TV via Ziggo, het kijken van (normale) DVD's en mijn Xbox 360....

Als ik de Sony wil houden moet ik nu beslissen, anders is ie weg.
De LG laat op zich wachten.
De Samssung 6 serie vind ik lelijk, en over de nieuwe modellen ( B ) serie van Samsung lees ik ook uiteenlopende reactie's....

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Dat je die 5-serie Samsung hebt terug gebracht is goed.

Ik vind wel dat je nu teveel naar specs gaat kijken. Je vindt het beeld van de Sony toch prachtig?
Dat andere tv's op papier beter lijken, dat zegt helemaal niks.

Dat zag je wel aan de Samsung, daarvan zijn de specs ook indrukwekkend. Maar specs zeggen bijzonder weinig als je niet weet hoe de fabrikanten met de cijfers goochelen.
Laatst zag ik nog een test van een 200hz Sony en die gaf helemaal geen mooier beeld dan een 100 hz!

LG 2ms. Als de Sony geen ghosting laat zien dan is het toch prima? Misschien test LG de refresh wel heel anders.
(Wanneer je een tv wilt met super specs, dan moet je een plasma kopen.
Dan heb je namelijk een refresh van 0,001 ms en een native contrast van 30-40.000:1 en dat is veel en veel meer dan die dynamische contrasten. Zwartweergave is dan ook veel beter en de motion resolution is ook veel hoger.)

De Sony een slechtere tuner? Wat zou dat uitmaken, aangezien je een Ziggo decoder hebt en dus de tuner van de tv helemaal niet gebruikt.
Er zijn wel verschillen in dvd weergave tussen hdtv's, ook omdat dvd sd is en er gescaled moet worden.

Dus: neem de tv die het mooiste beeld geeft en niet de tv met de mooiste specs.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Je kunt natuurlijk ook blijven wachten tot er weer wat nieuws uit komt, maar dan blijf je bezig he.

En als je toch tevreden bent met het beeld van de Sony, dan hou je die toch?

• smoken
Op zich hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk.
En afgelopen weekend ben ik dan ook tot de conclusie gekomen dat de Sony gwoon goed bevalt.

Maar; het is een demo model, en tevens de laatste die de winkel nog heeft.
Ze verkopen hem me voor 750 euro.
Op internet staan ze al te koop vanaf € 625. Zelfs bij bol.com staat hij voor 650 euro en dan heb ik dus een nieuwe!!

Geld ga ik niet terug krijgen van de winkel,het gaat namelijk om een gevalletje "omruil/test garantie".

Maar ik vind 750 euro voor iets wat een demomodel is (kan er niet achter komen hoelang hij al aangestaan heeft), terwijl een nieuwe via inet 625 kost toch wel veel....

Wat jullie?

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 18:32
smoken schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:19:
Op zich hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk.
En afgelopen weekend ben ik dan ook tot de conclusie gekomen dat de Sony gwoon goed bevalt.

Maar; het is een demo model, en tevens de laatste die de winkel nog heeft.
Ze verkopen hem me voor 750 euro.
Op internet staan ze al te koop vanaf € 625. Zelfs bij bol.com staat hij voor 650 euro en dan heb ik dus een nieuwe!!

Geld ga ik niet terug krijgen van de winkel,het gaat namelijk om een gevalletje "omruil/test garantie".

Maar ik vind 750 euro voor iets wat een demomodel is (kan er niet achter komen hoelang hij al aangestaan heeft), terwijl een nieuwe via inet 625 kost toch wel veel....

Wat jullie?
Om te kijken hoeveel uur de sony er al op heeft zet de tv uit(standby), druk vervolgens achter elkaar in:

i+, 5, Volume omhoog, aan knop(remote)

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-02 15:46

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Hoezo is het beeld slecht door de tuner? Als jij de tuner van Ziggo gebruikt is dat bij elke tv hetzelfde. Dan zou de tv ingang gewoon geen goed beeld moeten leveren. En je kunt natuurlijk altijd blijven wachten tot er weer wat beters is, maar ja dat schiet niet op. En de zwartwaarden van die nieuwe LG kunnen natuurlijk weer verschillen van de huidige modellen, dus daar mee kun je het niet vergelijken. Als je dat wil zou ik gewoon echt wachten en pas overgaan tot kopen nadat je de LG hebt gezien.

Maar ik had ook een tijd last van ruis. Wat je nog kan proberen is een andere scartkabel, ik heb eerst een standaard scartkabel gehad en die ving singaal op van een coaxuitgang ernaast(van de humaxtuner). De kabel kon niet verplaatst worden, toen heb ik een scartkabel van HQ(één met betere bescherming) opgehaald en de ruis was ook gelijk weg van de tv. Tenzij je een tuner hebt waar het niet meer via scart gaat, maar die ken zo snel niet van ziggo.

Als je weet hoeveel uren de tv heeft gedraait zou ik de winkel er gewoon mee confronteren en kijken wat die erop te zeggen hebben. Ik denk niet dat je veel keus hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Barres B. op 13-04-2009 17:59 ]

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Oja, het beeld kan natuurlijk ook slecht lijken door instellingen.

TV's staan in winkels standaard extreem slecht afgesteld, om maar een zo groot mogelijke stoot licht, en zo fel mogelijke kleuren eruit te krijgen.

• smoken
mrc16 schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:47:
[...]

Om te kijken hoeveel uur de sony er al op heeft zet de tv uit(standby), druk vervolgens achter elkaar in:

i+, 5, Volume omhoog, aan knop(remote)
Dat had ik inderdaad ook gevonden.Alleen wilt het me niet lukken.....
Krijg steeds gewoon het normale instellingen menu.

Maar de verkoper zei dat het apparaat 2 maanden in de winkel als demo staat.
Laat het er 2,5 zijn.

Dat zijn dus 10 weken, x6 dagen (tellen koopzondagen niet mee) x8 uur (gemiddeld).
In totaal heeft de tv er dan dus al 480 uur opzitten....
En daar zit ik dus een beetje mee.
Het is namelijk toch 750 euro, terwijl 1 met 0 uren op internet er "maar" 625 kost......
Voor 750 heb je op internet bijna de 5000 serie met 100Hz...

De ruis die ik in beeld zie is met digitale TV van ziggo.
Je moet dit zien als zéér lichte sneeuw "voor" het beeld (alsof er een laagje sneeuw voor de beeldpixels zit).
Maar denk inderdaad dat de oplossing hiervoor in instellingen, danwel bekabeling zit.

Wacht nog even met het kopen van nieuwe kabels, misschien komt er een alphacrypt.
Bij Sony blijf ik toch wel denk ik zo...

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 18:32
smoken schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:31:
[...]

Het is namelijk toch 750 euro, terwijl 1 met 0 uren op internet er "maar" 625 kost......
Het gaat hier om een 81cm toch? Want de 40inch is wat duurder dan 625.

Adviesprijzen(nieuw):
749,- (81cm)
999,- (101cm)(799,-, in de aanbieding bij BCC :P)

• smoken
mrc16 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 07:26:
[...]

Het gaat hier om een 81cm toch? Want de 40inch is wat duurder dan 625.

Adviesprijzen(nieuw):
749,- (81cm)
999,- (101cm)(799,-, in de aanbieding bij BCC :P)
Ja, het gaat inderdaad om de 81 cm (32").
Maar voor 50 euro meer heb je bij de BCC dus 2 maten groter!!
Ik ga dadelijk eens met de winkel bellen.....het verhaal uitleggen en kijken wat ie doet.....

Krijg een beetje een |:( gevoel.....

• smoken
Nou, beslissing genomen!

€ 655,- is het geworden voor de Sony!
Niet verkeerd dacht ik zo.

Gelukkig kwam ik erachter dat Sony vanaf maart 2009 2 jaar fabrieksgarantie geeft op alle Bravia's, dus daar heb ik ook niet extra voor hoeven te betalen!

Vanaf nu: lekker relaxed TV kijken.....en niet meer over aankoop beslissingen denken ;-)
Pagina: 1