Toon posts:

Monitor gaat pas aan na meerdere malen aanzetten. Oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week geeft m'n ongeveer 2 jaar oude 20" TFT, Samsung 203B, pas blijvend beeld na meerdere malen aanzetten.
Reeds genomen stappen:
Ik heb de videokaart verwijderd en opnieuw geplaatst.
De DVI kabel heb ik vervangen
En toch blijft de storing.

Vanavond toen ik na een paar uur TV kijken terug bij m'n PC kwam, was de PC aan maar het scherm uit.
Nu had ik pas blijvend beeld na 4x aan zetten. Bij poging 1, 2 en 3 zie ik kort zwak beeld maar het scherm gaat direkt weer op zwart. Bij poging 4 blijft het scherm beeld geven.

Vanaf de eerste keer dat ik het scherm aanzet, zie ik ook dat het scherm wel ziet dat er video signaal binnen komt: de aan/uitknop blijft constant blauw (het knippert als de PC uitstaat)
Daarom ga ik ervan uit dat het niet de videokaart kan zijn.

Ik ga er eigenlijk 100% vanuit dat het scherm de oorzaak is en heb RMA aangevraagd.
Of verwachten jullie een andere reden?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarschijnlijk is je lamp versleten.

Goed dat je RMA hebt aangevraagd. Ik ook dat je een nieuwe krijgt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, ik zou het toch zeker ook even met een andere PC (of een laptop) hebben geprobeerd voor alle zekerheid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 22:59
Een tijdje geleden precies hetzelfde gehad met ook een Samsung scherm. Backlight was niet op, qua branduren dan, electronica was gewoon gaar. Na vervanging van de monitor was het probleem zoals verwacht opgelost.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13

Cheezus

Luiaard

Ik had ongeveer hetzelfde, ook met een 20" samsung (exacte type weet ik zo 1,2,3 niet meer).
Er zaten lekkende elco's op de inverter voor het backlight, dit was een vaker voorkomend probleem..
Als je dus geen garantie krijgt is het nog vrij eenvoudig te repareren voor <1 euro (elco's kosten praktisch niets).

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend getest met andere PC en dat maakte geen verschil.
't is al goed te zien zonder PC/Laptop aangesloten:
Zodra ik de monitor aanzet branden slechts zwak de aanduidingen dat het scherm zoekt naar VGA of DVI en gaat op zwart. Een 2de of 3de maal aanzetten geeft meestal weer goed beeld.

De monitor is aangemeld. De winkel verwijst me naar Samsung aangezien er 3jaar on site garantie op zou zitten.

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1