Sinds een week geeft m'n ongeveer 2 jaar oude 20" TFT, Samsung 203B, pas blijvend beeld na meerdere malen aanzetten.
Reeds genomen stappen:
Ik heb de videokaart verwijderd en opnieuw geplaatst.
De DVI kabel heb ik vervangen
En toch blijft de storing.
Vanavond toen ik na een paar uur TV kijken terug bij m'n PC kwam, was de PC aan maar het scherm uit.
Nu had ik pas blijvend beeld na 4x aan zetten. Bij poging 1, 2 en 3 zie ik kort zwak beeld maar het scherm gaat direkt weer op zwart. Bij poging 4 blijft het scherm beeld geven.
Vanaf de eerste keer dat ik het scherm aanzet, zie ik ook dat het scherm wel ziet dat er video signaal binnen komt: de aan/uitknop blijft constant blauw (het knippert als de PC uitstaat)
Daarom ga ik ervan uit dat het niet de videokaart kan zijn.
Ik ga er eigenlijk 100% vanuit dat het scherm de oorzaak is en heb RMA aangevraagd.
Of verwachten jullie een andere reden?
Reeds genomen stappen:
Ik heb de videokaart verwijderd en opnieuw geplaatst.
De DVI kabel heb ik vervangen
En toch blijft de storing.
Vanavond toen ik na een paar uur TV kijken terug bij m'n PC kwam, was de PC aan maar het scherm uit.
Nu had ik pas blijvend beeld na 4x aan zetten. Bij poging 1, 2 en 3 zie ik kort zwak beeld maar het scherm gaat direkt weer op zwart. Bij poging 4 blijft het scherm beeld geven.
Vanaf de eerste keer dat ik het scherm aanzet, zie ik ook dat het scherm wel ziet dat er video signaal binnen komt: de aan/uitknop blijft constant blauw (het knippert als de PC uitstaat)
Daarom ga ik ervan uit dat het niet de videokaart kan zijn.
Ik ga er eigenlijk 100% vanuit dat het scherm de oorzaak is en heb RMA aangevraagd.
Of verwachten jullie een andere reden?