Internet op een laptop in een niet draadloos netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 09:51
Het is moeilijk te omschrijven, maar de situatie is als volgt: ik heb een laptop aangeschaft, nu is het zo dat ik niet over draadloos internet beschik, dus moet alles 'eigenlijk' via de UTP kabel. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om het draadloos te maken. Een apparaat of iets dergelijks. Ik kwam al de term 'wireless bridge' tegen, maar volgens mij is dat meer van toepassing op het verbinden van gescheiden computers.

(Iets in de trant van de Xbox 360 Wireless Bridge)http://www.xboxhome.nl/pr...x-360-wireless-bridge.htm

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De Xbox360 draadloze device die je laat zien is gewoon een wireless adapter en heeft niets met bridging te maken. Ik denk dat je het voor jezelf erg moeilijk aan het maken bent, of ik begrijp je verkeerd. :)

Volgens mij heb je de volgende opties (waarbij ik uitga van een laptop met draadloze netwerkadapter):

1. Koop een draadloze router
2. Koop een accesspoint en hang die aan je bestaande router (dan is optie 1 eigenlijk gewoon beter.)
3. Koop een wireless adapter voor een pc in je netwerk en deel je internetverbinding via wireless.

Eenvoudigste oplossing is nr 1.
Goedkoopste is optie 3, maar dan moet de pc wel aanstaan als je wilt internetten met je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 15:31
Heeft je laptop wel een draadloze adapter aan boord?daar hoor ik je namelijk helemaal niet over.Hoeveel pc`s heb je op je netwerk?Heb je al een router of alleen een modem?En een router achter router werkt wel,maar is niet aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

vincedd schreef op zondag 12 april 2009 @ 10:32:
Heeft je laptop wel een draadloze adapter aan boord?
Hoeveel moderne laptops zonder Wifi-adapter zijn er nog op de markt?
Hoeveel pc`s heb je op je netwerk?
Alsof dat uitmaakt? Voor zijn situatie lijkt het me niet echt relevant of hij 10 pc's heeft of 50. De procedure is hetzelfde.
En een router achter router werkt wel,maar is niet aan te bevelen.
Als je de hele WAN poort niet gebruikt (wat vrij simpel is) werkt hij net als een AP, wat prima aan te bevelen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Gizz op 12-04-2009 10:49 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 17:22

EnnaN

Toys in the attic

Gizz schreef op zondag 12 april 2009 @ 10:37:
[...]

Alsof dat uitmaakt? Voor zijn situatie lijkt het me niet echt relevant of hij 10 pc's heeft of 50. De procedure is hetzelfde.
maar wel of het alleen deze laptop is, of er nog meer zijn mss. of dat ze allemaal wireless zouden kunnen omdat het 3 laptops zijn of, allemaal pc's met adapters.... :P

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar dat vroeg hij niet. Pc's die nu al in het netwerk hangen kunnen lekker blijven zitten waar ze zitten lijkt me :)

En uit de topicstart kun je imho wel opmaken dat het om één laptop gaat, aangezien de TS nu pas tegen het probleem dat hij niet overal kan internetten oploopt.

Verder heeft de post van Hann1BaL eigenlijk alles al gezegd wat er te zeggen valt. Vrij standaard 'probleem' natuurlijk :)

[ Voor 18% gewijzigd door Gizz op 12-04-2009 10:47 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Bedankt. Het gaat om 1 laptop, recent aangeschaft dus ik neem aan dat er een wireless adapter aan boord is. Nu is het een keuze maken tussen de 3 opties die Hann1Bal heeft aangedragen. Optie 3 is goedkoop, alleen dat de pc aan moet staan is zeker een nadeel. Optie 1 biedt dan meer uitkomst. Gevolg is dan wel dat het gehele netwerk draadloos wordt. Als optie 2 niet te duur is, lijkt mij dat de meest geschikte oplossing.
Wat een technologie. Ik ga even het internet afstruinen voor een access point en bijbehorende informatie.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:14
Optie 1 kan ook prima! Je hebt draadloze routers die de mogelijkheid hebben om zowel een draad te gebruiken als de mogelijkheid om draadloos te werken. Dit zijn vaak gewoon "kastjes" met een antenne en 4 netwerkkabel uitgangen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je een router koopt, sluit je de rest van je computers gewoon met een kable aan en je laptop draadloos. Lijkt mij het makkelijkst en ook voor de toekomst het beste. Ze zijn makkelijk aan te sluiten en in te stellen.

Bij een optie 2 moet je wel al een router hebben, ik weet niet wat voor modem je hebt, maar kijk dat eerst even na.

Optie 3 moet je niet aan beginnen. Die ad-hoc verbindingen zijn onbetrouwbaar en onhandig om te gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door Cadezo op 12-04-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Een access point is handig, maar een nieuwe router met zowel draad ingang als draadloos is dan inderdaad ideaal. Nu is een heikel punt, dat er zeer veel routers zijn en dat volgens mij niet alle routers compatibel zijn met bepaalde providers.
Ik beschik nu over een speedtouch 510, met ADSL van KPN telecom.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je denkt er nog steeds te moeilijk over. ;)
Pak een paar tientjes vast, loop een winkel in, pak een leuk uitziende wireless router, neem afscheid van de tientjes bij de daarvoor bestemde balie, ga naar huis, steek de stekker erin. :Y)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Wat je dan gewoon kunt doen is een nieuwe speedtouch router nemen. Let wel even op of je Annex A (analoog), of Annex B (ISDN) moet nemen.

Je kunt dit eenvoudig zien op je huidige router.
Indien op het witte stikkertje aan de onderkant staat "Speedtouch 510", dan is hij analoog. Indien er staat "Speedtouch 510i" Dan is het ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
thefabiman88 schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:19:
Een access point is handig, maar een nieuwe router met zowel draad ingang als draadloos is dan inderdaad ideaal. Nu is een heikel punt, dat er zeer veel routers zijn en dat volgens mij niet alle routers compatibel zijn met bepaalde providers.
Ik beschik nu over een speedtouch 510, met ADSL van KPN telecom.
Je hebt geen ISDN, maar gewoon ADSL (anders had je 510i gehad i.p.v. 510). Ik heb ook de 510 en heb gewoon voor veertig euro een router van Linksys gekocht, aangesloten met de bijgeleverde cd-rom. Letterlijk de instructies opvolgen en vervolgens heb je binnen 10 minuten een draadloos (en bedraad) netwerk.

@hieronder: Het was geen persoonlijke aanval op jou. Ik ga gewoon uit van de informatie van de TS en ga er vanuit dat deze juist is (hij heeft niets over isdn gezegd).

[ Voor 10% gewijzigd door Cadezo op 12-04-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Cadezo schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:31:
[...]

Je hebt geen ISDN, maar gewoon ADSL (anders had je 510i gehad i.p.v. 510). Ik heb ook de 510 en heb gewoon voor veertig euro een router van Linksys gekocht, aangesloten met de bijgeleverde cd-rom. Letterlijk de instructies opvolgen en vervolgens heb je binnen 10 minuten een draadloos (en bedraad) netwerk.
Ik attendeer hem er alleen even op dat er een verschil is tussen Analoog en ISDN.
Op de voorkant van die router, en op de doos staat namelijk doodleuk "510".
Terwijl alleen op het witte stikkertje aan de onderkant eventueel "510i" zou kunnen staan.

@Cadezo, jep.. maar ik weet hoe tricky die speedtouch routers zijn met het aanduiden van analoog/isdn, volgens mij heeft de TS geen uitgebreide kennis van de materie, dus wellicht raadzaam om zijn info even niet als waar aan te nemen en het nogmaals te laten checken.

[ Voor 16% gewijzigd door jimbo123 op 12-04-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Cadezo schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:31:
[...]

Welk type van Linksys heb jij, als ik vragen mag?
Bedankt voor alle reacties/opmerkingen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 20:32
ik had hetzelfde probleem.
wat ik heb gedaan is het volgende.
een router aangeschaft met wireles en deze op mijn bestaande router aangesloten.
de wireles router moet je wel als switch laten fungeren door de DHCP uit te schakelen.
als je daar vragen over hebt, dan moet je de search gebruiken hier op het forum, dat heb ik ook gedaan.
succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Beetje lullig als je je adsl pots 510 op isdn aansluit:Dan is het R.I.P. voor je modem .toch wel belangrijk om daar even naar te kijken.Zit toch een spannings verschil van +/- 45 volt in.Dat kan de doodsteek van je adsl modem zijn.
Analoog : 48 Volt
Isdn : 90 Volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
thefabiman88 schreef op zondag 12 april 2009 @ 13:34:
[...]
Welk type van Linksys heb jij, als ik vragen mag?
Bedankt voor alle reacties/opmerkingen.
Ik heb de WRT54G2. Je moet wel even kijken, deze ondersteund geen 802.11n en je kan geen externe antenne aansluiten. Dat is voor mij geen probleem, maar toch wel iets om even op te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Hoewel hij via CMD aangeeft dat ik een Speedtouch 510 heb, kwam ik na het omdraaien van de router te weten dat het gaat om de 510i. Oftewel toch wel ISDN. Mijn pa vertelde mij dat wij allebei hebben. Ik kan misschien voor de volledigheid een foto maken, maar ik zal het proberen in woorden te omschrijven.
De internetkabel komt binnen in de Speedtouch 510i, vervolgens is de Speedtouch aangesloten op een '3 com Office Connect' of iets dergelijks. Wat op mij overkomt om het signaal te splitsen. Een kabel naar mijn kabel en een naar die van mijn zus.
Is het aansluiten dan nog steeds een kwestie van aanschaffen en aansluiten of komt er nog heel wat bij kijken?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Volgens mij kan je het router dan nog steeds gewoon op je 510i aansluiten, dat isdn was volgens mij alleen van toepassing als je een nieuw modem wilde.

Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Hoezo komt de "internetkabel" binnen in de speedtouch?

Gaat er nou een telefoonlijn de speedtouch in.. of zit er nog een router voor?

[ Voor 82% gewijzigd door jimbo123 op 12-04-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ik heb even een foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2qd8obo.jpg

Rechts zie je de Speedtouch 510i, deze is door middel van een UTP kabel verbonden met de 3 com office connect.
De Speedtouch is eveneens verbonden met de ISDN splitter(van het merk 'Alcatel Speed Touch'). De ISDN splitter, verdeelt het signaal in 'Line', 'Modem' en 'ISDN'.
Ik hoop dat ik volledig ben geweest.

Edit: ik zie dat de foto niet werkt, dus ik probeer het nog een keer.
Edit2: gelukt.

[ Voor 23% gewijzigd door Cum Grano Salis op 12-04-2009 16:04 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
In dat geval een nieuwe Speedtouch Annex B (ISDN) halen met een draadloze interface.
Zorg dat je een multi-pc neemt, dus met 4 extra LAN poorten.
Op dat moment kan de huidige speedtouch, en die oude 3com beide weg.

Met het installeren van de nieuwe speedtouch dien je wel alle gegevens van je provider bij de hand te hebben.
Denk aan zaken als VPI/VCI waarde, en gebruikersnaam/wachtwoord van je internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:03
Je hebt nu dus een paar mogelijkheden:

1. Je koopt een Access Point, en sluit die aan op de 3com. Je hebt dan 3 apparaten staan
2. Je doet de 3com weg en koopt een wireless router. Je hebt dan 2 apparaten staan
3. Je haalt alles weg en koopt een modem/router. Je hebt dan 1 apparaat staan.

Optie 3 is natuurlijk het mooiste, ook met het oog op energieverbruik. Je moet dan wel, zoals vermeldt, je gebruikersnaam/ww en VPI/VCI gegevens weten. Vaak staat dit op de papieren die bij je internetabbo horen.

Let wel op dat je nieuwe modem/router Annex B is, dus geschikt voor ISDN. Dit maakt de zoektocht (iets) moeilijker.

Succes ermee!

[ Voor 10% gewijzigd door hesselbeertje op 12-04-2009 16:58 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Omdat dit grapje allemaal op mijn conto komt en ik voorlopig de enige gebruiker van het draadloze internet zal zijn, ga ik op zoek naar een access point. (Conceptronic heb ik al op het oog)
Een nieuwe modem/router schuif ik dan op de lange baan.

Hartstikke bedankt voor alle informatie, toch nog wat geleerd op deze paasdag.:D

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Neem nou toch gewoon een fatsoenlijk merk zoals Linksys...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Op kieskeurig worden de Conceptronic beter beoordeeld dan enkele Linksys. Ik ben niet van plan veel geld uit te trekken voor het apparaatje, dus ik kijk naar de goedkopere modellen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Scheelt hooguit een tientje denk ik zo?
Goedkoop is heel vaak duurkoop... wanneer leren mensen nou eens om met A-merken te werken, en niet van die rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-07 22:16
Niet zo moeilijk doen, en gewoon voor een habbekrats een speedtouch 780i AnnexB op marktplaats aanschaffen, en die 510 vervangen.

De speedtouchen worden vaak geleverd bij adsl abbo's terwijl bijna iedereen al een modem heeft. Dus die worden doorgaans nieuw gedumpt op MP.

Zo te zien is die 510 maar met 1 netwerkpoort uitgerust, en die 3com heeft zo te zien 3 ethernet devices. (Ik zie 4 kabels lopen, waarvan eentje waarschijnlijk tussen 3com en 510)

Nu wil het geval dat de 780 een 4 poorts switch aan boord heeft. Dus die 3 devices kunnen prima op een speedtouch.
Dus als je een 780i koopt voor ca 30/40 euro dan kan je ook die 3com nog de deur uit doen. Scheelt je jaarlijks een hoop stroom, je hebt plek in je meterkast, en ook nog eens wireless. En je bent oom nog eens klaar om te gaan voipen want dat kan de 780 ook.

Alles in één kastje is veruit het simpelste om te configureren. 2 aparte devices is toch net even iets vaker lastig.

Om zomaar even één van de vele te tonen op MP: http://link.marktplaats.nl/231849991

En naderhand dump je de overtollige devices weer via MP, dan ben je nog goedkoper uit.

Tegen de tijd dat je VOIP only zou gaan doen, dan kan je die hele NT1 zut, splitters en zo ook nog wegdoen. Heerlijk, zo'n opgeruimde meterkast!

(Ik heb de hele familie al verblijd met een mooie schone lege meterkast :))

Bedenk overigens dat 10 watt stroomverbruik continu, neerkomt op ruim 87 kWh per jaar! Dat is wel het gemiddelde verbruik van een netwerkdevice. En als een kWh 25 cent kost, is dat dus ruim 20 euro jaar in jaar uit :o

[ Voor 40% gewijzigd door Mistraller op 13-04-2009 02:42 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
wel even opletten met de speedtouch 780 via marktplaats,dat je geen KPN experia box koopt.Aangezien deze dingen ook erg veel worden gedumpt op marktplaats,en heb op de nodige forums gelzen dat mensen dan hun sip account niet kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
vincedd schreef op maandag 13 april 2009 @ 08:51:
wel even opletten met de speedtouch 780 via marktplaats,dat je geen KPN experia box koopt.Aangezien deze dingen ook erg veel worden gedumpt op marktplaats,en heb op de nodige forums gelzen dat mensen dan hun sip account niet kunnen instellen.
En bovendien staat er firmware op die krengen waardoor je geen admin rechten hebt!
Je DHCP address range aanpassen is dan al teveel gevraagd... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-07 22:16
vincedd schreef op maandag 13 april 2009 @ 08:51:
True, maar ik moet zeggen dat ik daar nooit eerder problemen mee heb gehad. Ik heb er toch al zeker 5 of 6 gekocht op MP en geplaatst. Even navragen kan dus geen kwaad inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 13-04-2009 16:22 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1