Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

unused Partities mergen

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 15:11
Hallo,

Ik had laatst Vista op mijn broers PC gezet.

Ik had een OS partitie van 40GB gemaakt en derest voor een dataschijf (600GB)

Al snel kwam ik erachter dat 40GB onvoldoende is voor Vista, vandaar dat ik in Vista de data schijf kleiner had gemaakt zodat er een 80GB unused partitie kwam

Toen ik echter vandaag de OS partitie verwijderde, hoopte ik dat Vista zelf zonder problemen deze 2 unused partities zou mergen (zodat ik een 120GB OS partitie zou hebben)

helaas pindakaas... dat doet ie dus niet...

Het probleem is dus dat mijn data partitie (die ik niet meer wil wissen) in het midden van die 2 unused partities zit...

Ik heb dan ook de laatste Ultimate Boot CD gedownload in de hoop het hiermee op te lossen, maar ik kan toch niet direct vinden hoe...

Kan iemand me helpen?

Dit zijn de partitie tools die er op staan:

Ranish Partition Manager 2.40 Using stable version because V2.44 is beta and reported to be buggy.
Free FDISK 1.3.0
SPFDISK (Special FDISK) 2000-03t
XFDISK (Extended FDISK) 0.9.3 beta
Cute Partition Manager 0.9.5 Although website says 0.9.6, program version and history log both says 0.9.5.
PTDD Super Fdisk 1.0
Partition Resizer 1.3.4
FIPS 2.0
Active@ Partition Recovery 2.1.1 Demo version
TestDisk 6.5
Partition Saving 3.40
MBRtool 2.3.100
MBRWork 1.07b

Ik heb al ff zitten proberen met die Ranish Partition Manager, maar ik kan niet vinden hoe ik de unused partities kan mergen
Ik vermoed dat ik misschien 1st die NTFS data partitie naar achter zal moeten moven, maar kan ook niet vinden hoe dat moet...

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Het samenvoegen van partities kan ontzettend simpel zijn of onmogelijk, afhankelijk van je setup. Post eerst eens een lijst met partities: type (primair / logisch), grootte en positie op de schijf.
Voor standaard klussen gebruik ik over het algmeen cfdsik, voor dirty trucks zoals het opnieuwe indelen van mijn schijf waarbij ik een partitie wil houden fdisk.

• Mastakilla
info van Ranish Partition Magic:
code:
1
2
3
4
5
6
                                   Starting         Ending
# Type Row  File System Type      Cyl Head Sect  Cyl Head Sect    Part Size
0 MBR         Master Boot Record   0    0      1  0    0    1        0
1 Pri            Unused             0    0      2 5099 104  61        40GB
2 Pri 1          Windows NT NTFS  5099 104  62    67317 254 63        500GB
3 Pri            Unused            67318 0    1   77825 80   63       84GB

[ Voor 3% gewijzigd door Mastakilla op 11-04-2009 23:36 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Partition Magic kan zoiets waarschijnlijk wel doen, maar welk programma je ook gebruikt, maak *altijd* een backup. Data van een half verplaatste partitie is nauwelijks te redden als het mis gaat.

_██_
(ಠ_ృ)

• Mastakilla
Atomsk schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:36:
Partition Magic kan zoiets waarschijnlijk wel doen, maar welk programma je ook gebruikt, maak *altijd* een backup. Data van een half verplaatste partitie is nauwelijks te redden als het mis gaat.
mijn oude partition magic 8.05 gaf 1st error 110 en na dat te fixen error 105 (die ie niet kan fixen)

blijkbaar kan die gewoon niet overweg met mijn partition table, wat ik niet goed begrijp aangezien de table nog maar een weekje oud is en standaard is aangemaakt met vista

• Mastakilla
ik zal eens proberen vista tijdelijk terug op die 40GB partitie te zetten en dan met Partition Magic te proberen mijn data partitie naar achter te moven...

de vraag is dan natuurlijk wel:
ondersteund mijn antieke partition magic 8.05 vista x64? :p

edit:
op de site van Norton zie ik dat versie 8 de laatste is??
en dat die enkel 2000 en XP support :(

ben nu al Vista aan het installeren,
misschien nadien maar ff XP erover heen gooien dan...

wat een gekut zeg...

[ Voor 54% gewijzigd door Mastakilla op 11-04-2009 23:54 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 21:58

zomertje

Barisax knorretje

Dit past beter in Windows Clients :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mastakilla schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:45:

ben nu al Vista aan het installeren,
misschien nadien maar ff XP erover heen gooien dan...

wat een gekut zeg...
Niet verbazingwekkend dat je er niet uitkomt.

Je hebt duidelijk niet gezocht, want als je dat wel had gedaan had je al véél eerder erachter gekomen dat Partition Magic 8 allang niet meer voldoet, en zeker niet geschikt is om met Vista te gebruiken.

Daarnaast ga je nog voorbij aan het simpele feit dat door je volgorde van installeren je jezelf echt in de problemen brengt. Ga eens wat opzoeken over de volgorde van installeren?
Zelfs de Microsoft KB zal je uitleggen dat je het oudste OS als eerste zal moeten installeren wil je bootmanager correct werken.

Dus: voordat je verder gaat, ga eerst je huiswerk doen - en dat betekent vooronderzoek. Datgene wat ook in de Registratievoorwaarden / korte FAQ wordt gevraagd van je.

Dit topic heeft weinig zin als je dat niet doet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.