Toon posts:

mendecino 466 overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb pas een abit be6 mobo met een mendecino 466 gekocht
die wil ik overklokken
abit heeft zo'n softmenu gebeuren
als ik daar instel dat m'n busfrequentie 75Mhz moet zijn en m'n multiplier 7.0x
dan geeft hij tijdens het opstarten een error
iets van
onworkable cpu ofzo
hij doet het iig niet
ik heb gehoort dat je de multiplier niet moet veranderen
waarom lukt dit niet? kan het soms komen dat ik 2 66mhz simmetjes erin heb?
hoe kan ik hem wel overklokken??
ik ben radeloos
help me!!

cor-gijs

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

in het softmenu gebeuren 'speed error hold' uitzetten; en je kan inderdaad je multiplier niet veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zit dat dan met core voltage?
wat kan ik daar mee doen?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Kan je het voltage dat de cpu krijgt verhogen. Kan je gebruiken om een niet helemaal stabiele cpu toch stabiel te krijgen. Alleen mij 466 draait op 1.80v nog op 525 MHz dus dat voltage verhogen zal je niet snel nodig hebben.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

multiplier is niet te veranderen. Dus bus-snelheid ja.
Het voltage alleen verhogen als ie niet werkt op 75 mhz...(zal eerst ff het idee van schaduw proberen).
Als ie dus niet stabiel werkt iets meer volt. Mijn celly500 loopt op 562 met o,o5 volt erbij.
Maar nu komt het, als je meer volt erbij gaat doen dan wordt de cpu warmer. Wordt ie ook wel van een hogere kloksnelheid, maar ook erg van voltageverhoging. Pas dus op die ie niet te warm wordt als je toch met volts gaat klooien

Verwijderd

Ik heb een 366@458 op een Aopen AX6BC, krijg hem niet op FSB 100 (boot niet meer). kan voltage tweaking daarvoor helpen, of is dat echt alleen om een instabiele pc stabiel te krijgen?

• Gert
Als hij echt niet boot dan zal voltage verhogen ook niet helpen, nou ja misschien 0,40V ofzo maar da's wel erg veel.

Soms heb je zonder voltage verhogen dat windows crashed tijdens het opstatren of tijdens het werken, een iets hogere vcore lost dat dan vaak op (als je genoeg koelt natuurlijk).

Verwijderd

Zeg... een Mendecino, is dat een processor opzichzelf..? Geen Intel of is het Intel Mendecino? Misschien een heeeele stomme vraag, maar ik ben toch benieuwd. Geen Celeron dus, geen AMD..?

Hires.

Verwijderd

Mendecino=Celeron is van Intel

Verwijderd

Als je ram-geheugen pci 66 is, is het raadzaam om de bussnelheid te verhogen naar 75 megahurtz maar enkel de multiplier verhogen=snelheid verhogen.
zelf heb ik een Be6 mobo(biosupdate) multiplierfactor 5, 100mhrtz,
Dit is met celeron 433!
Good luck!

• Gert
Dan mag je ook vertellen hoe je die multilpier veranderd hebt. Die is nl. gelockt. Of heb je een preproducite model?

Verwijderd

Nee hoor?! GEWOON UNLOCKEN

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik ben nogal geinteresserd naar dat unlocke van de multiplier lock. eeeeh hoe doe je dat?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben ook erg geinterreseerd in de multiply unlock... want volgens mij kan dat niet :)
Al het je wel is gelukt ben je de eerste...

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
volgens mij ook

Verwijderd

Atilla, volgens mij draait jouw 433 nu op 650 Mhz (6,5 x 100). Je kan in het softmenu de multiplier wel veranderen, maar dat heeft toch totaal geen effect???
Zou wel cool zijn als ze 650 halen want ik heb er net twee gekocht + BP6 :) :9

Bas

Verwijderd

Zeg Atilla, ik ben wel niet zo n heel ervaren tweaker , omdat ik er niet genoeg tijd in kan stoppen en omdat ik van mn pc afhankelijk ben, ik moet het dus een beetje veilig houden, maar ik heb genoeg rondgeneusd om te weten dat de multiplier unlocken niet iets is dat je "gewoon even doet". Hoe dan ook, ik ben bijzonder geinteresseerd in de manier waarop jij dat doet. Kan ik dat ook leren?

Verwijderd

Is wel makkelijk , gewoon iets in het wilde weg roepen en er vervolgens niet meer op terug komen :(

Verwijderd

Ja, ja. Multiplier unlocken doe je gewoon effe. Dacht het niet. Jouw celeron draait gewoon met een multiplier van 6.5 (433/66) ongeacht hetgeen je in je BIOS hebt ingesteld en wordt geslikt doordat SPEED ERROR HOLD uit staat. Met FSB 100 kom je dus 'gewoon' op 6.5 *100 = 650 MHz. En mocht dat het geval zijn dan mag je je handjes dichtknijpen wat ik ken niemand die met standaard specs een C433@650 kan draaien.

Bottom line: wij willen SPECS zien! Doe maar WCPUID van H. Oda ofzo. Dan praten we verder!

Verwijderd

hah. wat een HOAX zeg.. muliplier unlocken.. doen we wel EFFE.. hahahaha.. als dat wel FF te doen was zou iedereen dan wel doen ! duh !
:(

is geen leuke grap btw :(

maargoed.

Verwijderd

Atilla, waar blijf je. Ik wil wel eens van je leren hoe je unlocked. Doe dat maar eens FF voor. Helemaal met Taylor eens dat we daarna de specs willen zien, en geen bluf.

Verwijderd

Ik wil mijn cpu-tje ook wel unlocke... >:) Dus laat inderdaad maar eens zien hoe makkelijk het is....

• FatalError
  • Laatst online: 22:15
Ik heb nog een P2 333 waar geen multiplier lock op zit :) Omdat dit de eerste P2 in 0.25 micron was en op 2.0 volt draait wordt ie bijna niet warm. Helaas is windows erg instabiel als ik hem overklok. Komt door mn ISDN kaart denk ik, maar die gaat er binnenkort uit.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Mendecino=Celeron is van Intel, goh, je meent het DUH..... ik dacht namelijk van AMD....

Verwijderd

:r :r

Verwijderd

Hey atilla, waar blijft dat unlock verhaal van jou??? :)

Verwijderd

Topicstarter
kijk
ik vind het wel leuk dat er zo'n gebabbel uit m'n simpele vraag komt
:)
maar
nou nog een vraagje voor de liefhebbers
als ik 'm op 83Mhz. x 7 zet (voor de niet rekenwonders onder ons =581Mhz
dan wil ie niet zo lekker opstarten
hij blijft bij w2k hangen bij dat ene grijze balkje onderin (kweenie precies wat er bij staat, een echte kenner weet wat ik bedoel)
is dit gewoon een kwestie van goed koelen??

• Gert
Punt 1: je hebt 66 MHz dimmen
verder zouden er heel veel dingen lastig kunnen doen, zoals scsi kaarten, videokaarten en IDE controllers.

Verwijderd

HIER KOMT DE GROTE TRUC KIJK NOG EENS GOED NAAR WAT IK HEB GEZEGD IN M'N EERDERE REPLY BIOS UPDATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Last time i checked 5 keer 100 is nog steeds 500!

Verwijderd

Ik betwijfel of het aan je 66Mhz DIMMen ligt. Deze kunnen 83Mhz over het algemeen makkelijk hebben. Om te zien hoever deze met je FSB mee kunnen gaan moet je ff heir kijken: http://bxboards.com/sdram.shtml

Om te zien hoe andere overklokkers mondiaal presteren met een C466 en wat voor maatregelen hun daarvoor genomen hebben, moet je ff hier kijken: http://cs5.cssftware.com/cpudb/index.cfm

Verwijderd

Heb je hem ook weer... Ik zie nog steeds geen SPECS en ook geen referentie naar een site waar je die 'biosupdate' voor jou BE6 (I of II?) vandaan hebt. Hierbij, unlocken van een multiplier doe je niet vanuit je BIOS. Dat doe je op heel andere manieren.

Verwijderd

Atilla, je moet niet in hoofdletters schrijven , dat is net zoiets als beginnen te schreeuwen wanneer je geen gelijk krijgt. Leg ons nu eens heel rustig uit hoe je de multiplier kunt unlocken. Ik denk dat je daarover een druk bezochte site zou kunnen opzetten. Een bios update alleen is niet genoeg, dat weet iedereen die wel eens een beetje heeft getweaked.

Verwijderd

Volgens mij snapt die gozer er zelf niks van ;).
Maak effe een screendump van MBM of WCPUID en post dat hier!

Verwijderd

Mijn bp6 is voorzien van een biosupdate waarna ik samen met een aantal collega's 466@550 heb geclocked daarbij was het geen enkel probleem om de multiplier te veranderen. Anders kan ik het niet zeggen. sorry voor de onzin over unlocken dat is nergens te doen. Het ging er om dat ik met die update het prima voor elkaar heb gekregen succes!

Verwijderd

Brak verhaal. Eerst van be6 naar (nu) bp6. DAN VAN 5 KEER 100 IS 500 naar (nu) 550. En van de inhoud van de laatste reply begrijp ik ook al niks. Nou ja, als tie maar doet wat jij wilt...

Verwijderd

Welke bios update is dat dan?? >:)
daarbij was het geen enkel probleem om de multiplier te veranderen.
sorry voor de onzin over unlocken dat is nergens te doen.
Ik geloof je niet meer....

Verwijderd

Volgens mij bedoelt Atilla dat ie een 366 @ 550 heeft. De 3 en de 4 liggen naast elkaaar dus je kunt per ongeluk best een 3 voor een 4 verwisselen. 366 @ 550 is niet ongebruikelijk, alhoewel ik het zelf niet voor elkaar krijg dankzij een chip van week 15. Als het anders is moet Atilla ons nog eens haarfijn, desnoods met screenshots, uitleggen wat ie gedaan heeft want dan is het een hele prestatie.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
volgens mij hoort attila in het rijtje ranzige pad en aanhangsel :r
post 1:
zelf heb ik een Be6 mobo(biosupdate) multiplierfactor 5, 100mhrtz,
Dit is met celeron 433!
post 3:
Mijn bp6 is voorzien van een biosupdate waarna ik samen met een aantal collega's 466@550 heb geclocked daarbij was het geen enkel probleem om de multiplier te veranderen.
+ 550/66FSB = een multiplier van 8,33, op zich al een vreemde setting

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Zwaluw
  • Laatst online: 16-06-2003
jongens.. ik heb erg van jullie genoten, hahaha :)

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Hoe de pipo kan een bios update nou de intel lock overkomen ben zelf bezig met een pc'tje bouwen en zou dat wel willen weten. Pc'tje krijgt abit be6-II met msi conv en cel 366. Of is het toch echt onmogelijk Attilla.

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Verwijderd

Nou ja wat doet het er toe ik zal er wel helemaal naast zitten en dat doet er niet toe mijn maschine loopt als een raket en ik ga lekker aan het werk.dual cel 466@550.
Misschien heb ik de bp6 met een be6 verward of ......?
(be6 433@?)met bios update multiplier fac. veranderd in wat ? Het was in eerste instantie niet eens mijn eigen machine.
Geeft allemaal niks ik leer nog wat van jullie allemaal thanks!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

L :)L

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoe heeft intel zijn proc multiply gelocked ?
De bus snelheid kan je bij de slot 1 versies leuk omzeilen door pin b21 afteplakken en op je mobo een andere in te stellen...
Maar hoe heeft intel de multiply gelocked ? is er hier dan echt geen enkele manier voor om dit te omzeilen ?
Niet met een weerstandje op de proc net als de athlon ?

Verwijderd

euh , de pin B21 truc is dus de multiplier lock van de slot 1 Celeron omzeilen en niet de bussnelheid , die is helemaal niet gelocked . Alleen bij socket 370 wordt het verhaal anders door een andere layout . Ik heb daar nog geen trucje voor gezien .
Pagina: 1