Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
Hallo,

Ik was net even een hele oude monitor (Iiyama ax3818utc) uit elkaar aan het halen, voor zo'n leuke DIY-beamer. Ik heb voor deze monitor alleen geen voeding meer. En jammer genoeg hoort er niet zomaar een gewone voeding kabel bij. De aansluiting is namelijk zo:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_lie_fvplDTg/SeD_MYgLdNI/AAAAAAAAACY/9dSD9zTz6EE/s800/P110409_22.23.JPG

Achterop de monitor staan wel de volgende dingen: DC12V 2.5A 30W dus. Is er misschien een makkelijke manier om hier een andere kabel op te krijgen want op internet vind ik wel van die voedingen maar die zijn meestal 30€ en dat vind ik het dus absoluut níet waard, want dan kan ik net zo goed een ander scherm kopen, maar ik had deze juist gratis.

Ik ben dit scherm juist uit elkaar aan het halen omdat mijn vorige heb begeven had. Ik kreeg alleen nog maar dit beeld:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_lie_fvplDTg/SeD_Mkc6wvI/AAAAAAAAACg/Tw9NzXaj4Pg/s800/P150209_22.09.JPG

Ik weet nog steeds niet wat de oorzaak hiervan was. :(
Maar ik denk niet dat het mogelijk is om het LCD paneel van de iiyama te gebruiken i.c.m. de controller van mijn oude (een BenQ nog iets), of wel?

Ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor weet. :)

Mvg, Fabian

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Soldeerbout en wat draadjes en een normale voeding eraan zetten?
90% zeker is het gewoon ground en 12V alleen met een andere stekker.

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 08:23
ik had een hp 15 inch monitor die ook zo een stekker had, open gemaakt connector eruit gesoldeerd en draad erin gesoldeerd en dat gaat weer naar een 12v voeding van een oude extern hdd enclosure.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Best kans dat de panelen uitwisselbaar zijn, dat is een kwestie van proberen.

Wbt die voeding, 12V is simpel, is 1 spanning, dus kan weinig fout aan gaan. GND is simpel te meten, en ik gok haast dat de andere 2 pennen ook parallel staan en dus 12V zijn. Adhv waar t heengaat kun je dat al snel zien.

Ook kun je even de oude adaptor openslopen, grote kans dat er gewoon 2 aders uitkomen, dat maakt het nog makkelijker. edit: ow die is niet kapot, je hebt m nieteens meer.

Anyway: meten is weten.
tolunaygul12 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:02:
ik had een hp 15 inch monitor die ook zo een stekker had, open gemaakt connector eruit gesoldeerd en draad erin gesoldeerd en dat gaat weer naar een 12v voeding van een oude extern hdd enclosure.
Kan, alleen is dat misschien wat krap. TS heeft t over 2.5A, en een hdd case levert dat vaak niet.
Een 12V 5A voeding kost iets van 15 eur, of je monteert m gewoon via molex op je PC voeding (dan gaat je schermpje ook mooi mee aan- en uit met de PC)

[ Voor 41% gewijzigd door DJSmiley op 11-04-2009 23:56 ]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Oudere Compaq 15"/17" monitoren hebben zulke aansluitingen, er bestaan ook verloopjes voor om een normale voedingstekker aan te sluiten.

De adapter:
http://cgi.ebay.com/AC-ad...MSfp=TL090411159003r17631

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
DJSmiley schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:55:
Best kans dat de panelen uitwisselbaar zijn, dat is een kwestie van proberen.
Als ik ze vervang is het dan niet juist zo omdat ze bijv andere refresh rate, ander contrast etc hebben dat ik mijn nieuwe paneel ook mol?
Pagina: 1