Goedenavond!
Ik heb net een aantal dagen mijn nieuwe pc in huis. Deze heb ik zelf geassembleerd.
Alles is aangesloten en verbonden waar het mee moet verbonden zijn (volgens de handleidingen etc).
Mobo springs staan ook allemaal nog op zoals het af fabriek is.
Hij moet nog voor het eerst opgestart worden. Als ik wil opstarten;
1 Probleem, de pc valt uit na een paar seconden, het lijkt alsof hij in een beveiliging vliegt ofzow.
De fans beginnen allemaal netjes te draaien, net als de processorkoeler.
Na een paar seconden gaat iets (geen idee wat), wat meer geluid maken, denk de processor?
Alsof hij hem ff op 100% gooit.
En dan valt hij uit.
Ik heb hem nu 4x gereboot, 1x kwam ik zover dat ik de DVD als boot #1 kon instellen, na de reboot lade hij netjes de disk, toen het balkje klaar was "loading Windows", vloog hij weer uit.
Van de 4x heb ik 1x de warning gezien "CPU temperature nogwat" (hij viel uit, kon het niet lezen.).
Het lijkt mij sterk dat de CPU te warm is.
Ik heb de kast zelfs opgehaald met booten om te voelen of het er warm is, met me hand in de kast tussen alle draaiende fans is het in de kast cooler als buiten de kast.
Er zit (volgens de handleiding) een beetje koelpasta tussen de cpu en de processor koeler.
Had ook al ff gekeken op de website van ASUS.
3 en 4 wil ik mee wachten omdat 3 gewoon een gigantisch rotklus is, ook met het inelkaar zetten ben ik zelf erg lang bezig geweest, vandaar eerst graag het advies van jullie kant af
.
Mijn systeem:
mobo: Asus P6T
processor: Core i7-920
processorkoeler: Nexus FLC3000
voeding: Nexus RX-8500 850w
*Ik schreeuw om help
*
Alvast bedankt!
Ik heb net een aantal dagen mijn nieuwe pc in huis. Deze heb ik zelf geassembleerd.
Alles is aangesloten en verbonden waar het mee moet verbonden zijn (volgens de handleidingen etc).
Mobo springs staan ook allemaal nog op zoals het af fabriek is.
Hij moet nog voor het eerst opgestart worden. Als ik wil opstarten;
1 Probleem, de pc valt uit na een paar seconden, het lijkt alsof hij in een beveiliging vliegt ofzow.
De fans beginnen allemaal netjes te draaien, net als de processorkoeler.
Na een paar seconden gaat iets (geen idee wat), wat meer geluid maken, denk de processor?
Alsof hij hem ff op 100% gooit.
En dan valt hij uit.
Ik heb hem nu 4x gereboot, 1x kwam ik zover dat ik de DVD als boot #1 kon instellen, na de reboot lade hij netjes de disk, toen het balkje klaar was "loading Windows", vloog hij weer uit.
Van de 4x heb ik 1x de warning gezien "CPU temperature nogwat" (hij viel uit, kon het niet lezen.).
Het lijkt mij sterk dat de CPU te warm is.
Ik heb de kast zelfs opgehaald met booten om te voelen of het er warm is, met me hand in de kast tussen alle draaiende fans is het in de kast cooler als buiten de kast.
Er zit (volgens de handleiding) een beetje koelpasta tussen de cpu en de processor koeler.
Had ook al ff gekeken op de website van ASUS.
1 en 2 heb ik onderhand gedaan, zonder resultaat.1. Please clear CMOS.
2. Please take out your memory cards and video card, try to clean their golden connectors with a rubber, then reseat them back.
3. Please take the CPU cooler out, add some thermal paste to the CPU surface, then reseat the cooler back and keep the cooler tightly installed.
4. Please keep the necessary components(CPU, one memory) onboard for a test.
Finally, we would recommend you to replace a BIOS battery to have a test.
3 en 4 wil ik mee wachten omdat 3 gewoon een gigantisch rotklus is, ook met het inelkaar zetten ben ik zelf erg lang bezig geweest, vandaar eerst graag het advies van jullie kant af
Mijn systeem:
mobo: Asus P6T
processor: Core i7-920
processorkoeler: Nexus FLC3000
voeding: Nexus RX-8500 850w
*Ik schreeuw om help
Alvast bedankt!