[NT 4] Windows install herkent geen schijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holograph
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11-2015
Hallo allemaal!

Laatst had ik eens zin om te kijken of mijn oude Windows NT 4 nog zou werken op mijn oude PC. Dus ik de CD-rom in de speler stoppen, en de setup laten starten. Nadat ik dit alles had gedaan, moest ik op ENTER drukken om door te kunnen gaan met de instalatie. Dat deed ik, en toen kreeg ik een scherm met: "Setup did not find any hard disk drives installed in your computer". De Hard disk zit er toch echt in, en is ZEKER niet beschadigd etc. etc. Mijn hardeschijf aansluiting is een SATA-2 en ik heb een AMD Althon 64 processor.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Ehm, NT4 is nog van het tijdperk van IDE en SCSI drives, SATA zal niet lukken tenzij je er drivers voor kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met ^^

Als je echt nog een keer met NT4 wil spelen ben je het snelste klaar met Virtual PC of VirtualBox.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je je bios in IDE ipv AHCI mode zet heb je toch geen drivers nodig?

Alhoewl ik ook om met nt4 te lopen experimenteren echt die in een virutele machine zou laden. (tenzij je doel is exotische hardware aan te sturen)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

leuk_he schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:59:
Als je je bios in IDE ipv AHCI mode zet heb je toch geen drivers nodig?
Volgens mij werkt dat alleen bij en Intel chipset/controller, maar inderdaad dat zou de enige mogelijkheid zijn aangezien er voor NT4 geen s-ata srivers ontwikkeld zijn. Zoals reeds opgemerkt zou de meest makkelijke manier zijn Virtual PC of VMware Server te gebruiken, beide zijn vrij te downloaden. De Pc's van tegenwoordig bevatten gewoon te veel hardwarecomponenten welke niet door NT4 worden ondersteund.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En VirtualPC emuleert een 440BX chipset btw ;) 100% garantie dat NT4 daar prima op draait

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:35
_Dune_ schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:23:
[...]
De Pc's van tegenwoordig bevatten gewoon te veel hardwarecomponenten welke niet door NT4 worden ondersteund.
Haha, het lijstje van hardware componenten van een gemiddeld recent systeem dat wel door NT4 ondersteund wordt, zal heel kort zijn. Zo wordt bijvoorbeeld ook USB niet ondersteund door NT4 dus je komt al amper toe aan het installeren van drivers. Kortom, VMware of VirtualPC... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29
JurrienW schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:50:
[...]

Haha, het lijstje van hardware componenten van een gemiddeld recent systeem dat wel door NT4 ondersteund wordt, zal heel kort zijn. Zo wordt bijvoorbeeld ook USB niet ondersteund door NT4 dus je komt al amper toe aan het installeren van drivers. Kortom, VMware of VirtualPC... :-)
en toch had ik vroeger nt4 usb drivers ;) weliswaar niet native door het os ondersteund maar je kon een 3rd party pakket gebruiken hiervoor

edit: ik meen dat dit het was (12 jaar geleden, mijn geheugen is wat gefragmenteerd ;)

http://www.digi.com/pdf/faq_edgeusb.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 12-04-2009 16:01 ]

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1