[PHP] Mogelijk in shared hosting een extension toe te voegen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De hosting heeft een vereist onderdeel niet voor een PHP applicatie. Nu vraag ik mij af of het uberhaupt mogelijk is deze zelf toe te voegen. Het gaat dan om pdo_mysql. Het is voor mij al jaren geleden dat ik PHP heb gedaan, dus ik twijfel over een aantal zaken.
  1. Ik zal een versie van de extensie moeten vinden die specifiek voor het OS van de webserver is? In dit geval is dat Solaris.
  2. Ik weet dat je in php.ini een extension_dir aan kan geven, dan kan ik verwijzen naar mijn eigen map, waar ik die extensie neer zet. Maar, volgens mij overschrijf ik dan de extension_dir waarde? In dat geval zouden andere extensies niet meer geladen worden, correct?
  3. Is het zo dat een php.ini in mijn eigen map alleen de gedefnieerde waarden toevoegt/overschrijft?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
2.
Met de functie ini_set is de extension_dir in ieder geval niet te overschrijven (neem aan dat je geen directe toegang hebt tot php.ini), dus je zult je extensie relatief vanaf de extension_dir aanmoeten roepen.

Bijvoorbeeld:
extension_dir is: /bin/php5/extensions
En de website staan in /users/jesite/html/extensie.so

Dan moet je via de dl() functie de extensie laden door ../../../users/jesite/html/exensie.so te laden.
dl() moet wel ingeschakeld zijn in php.ini. met ini_get() kan je het huidige pad vinden van de extension_dir.

[ Voor 6% gewijzigd door ZpAz op 11-04-2009 21:59 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Misschien dat je allicht dl("extensie.so") al eens kunt proberen zonder de extensie zelf te uploaden. Want de kans bestaat dat die extensie al wel bestaat en gecompiled is, maar gewoon niet ingeschakeld. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met enkel PDO_MySQL heb je niet genoeg want je hebt ook de PDO extensie zelf nodig. Die extensie moet je wel compileren op de bak waar ie draait dus of je dat gaat lukken...denk t niet...

Ik zou dan toch een host zoeken die wel met z'n tijd meegaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het installeren van PDO voor MySQL kan nogal tricky zijn. Zelf heb ik het maar opgegeven om het lokaal te installeren toen bleek dat omdat ik de 64 bits versie van MySQL gebruikte. Er moest van alels worden geconfigureerd en gecompileerd om het aan de gang te krijgen. Ik ben toen maar verder gegaan met een hostingprovider die het wel gewoon standaard ondersteund. De kans dat je het zelf kan installeren bij een hostingprovider waarbij je niet minstens een VPS (virtual private server) hebt is minimaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Johnny op 11-04-2009 22:45 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44

Eijkb

Zo.

Je kán eventueel de host bellen en dat bedrijf vragen wat mogelijk is. Werk zelf bij een hosting en wij zijn bij vragen van klanten wel bereid extensies te installeren, wanneer dit verder geen problemen geeft. Zal bij jouw host niet anders zijn.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen. Hosting provider zal moeten afkomen en anders wordt er verhuisd!

Wel listig hoor, ik ben zelf ASP.NET dev, en ben gewend om assemblies in de map /bin te zetten, dan ben je klaar...
Pagina: 1