Ik draai Kubuntu 8.04 (Hardy Heron)
En ik heb een probleem met Kmenu.
Er is 1 item uit Kmenu die ik maar niet kan verwijderen uit Kmenu via de reguliere manier via de Kmenu Editor.
Verder werkt Kmenu goed en het toevoegen en verwijderen van Items gaat verder goed met Kmenu, alleen dat ene item kan ik maar niet verwijderen.
Weet iemand een manier om dit item handmatig te verwijderen via een config file?
Of bestaat er een commando om het Kmenu te rebuilden \ op te schonen?
Ik heb reeds veel gegoogled en veel dingen geprobeerd middels .config/menus/applications-kmenuedit.menu
Maar helaas tot op hden zonder resultaat.
Alle hulp en elke suggestie is meer dan welkom.
Edit: Opgelost:
Hierbij de oplossing hopende hier iemand anders mee van dienst te kunnen zijn:
Het foutieve item uit het start menu, was te vinden onder:
/home/"username"/.kde/share/applnk
Het foutieve .desktop item heb ik toen verwijderd en het item verdween uit het menu:-)
En ik heb een probleem met Kmenu.
Er is 1 item uit Kmenu die ik maar niet kan verwijderen uit Kmenu via de reguliere manier via de Kmenu Editor.
Verder werkt Kmenu goed en het toevoegen en verwijderen van Items gaat verder goed met Kmenu, alleen dat ene item kan ik maar niet verwijderen.
Weet iemand een manier om dit item handmatig te verwijderen via een config file?
Of bestaat er een commando om het Kmenu te rebuilden \ op te schonen?
Ik heb reeds veel gegoogled en veel dingen geprobeerd middels .config/menus/applications-kmenuedit.menu
Maar helaas tot op hden zonder resultaat.
Alle hulp en elke suggestie is meer dan welkom.
Edit: Opgelost:
Hierbij de oplossing hopende hier iemand anders mee van dienst te kunnen zijn:
Het foutieve item uit het start menu, was te vinden onder:
/home/"username"/.kde/share/applnk
Het foutieve .desktop item heb ik toen verwijderd en het item verdween uit het menu:-)
[ Voor 17% gewijzigd door Chimichurri op 12-04-2009 09:47 ]