Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke router voor PS3 en HD-streaming?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een ps3 media server gedownload dan je kan alle bestanden zoals iso, mpg’s, HD, blue ray films bekijken op je ps3. Nu heb ik door mijn router van sitecom WL-160 (11mbps) een beeld dat hapert :/ . Nu wil ik een nieuwe router gaan halen van sitecom WL-575 - Wireless Router 300N + USB Adapter deze kan ook HD streaming goed aan.

Zal deze router het probleem oplossen?

Groet steef

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Check eens of het probleem niet in de pc zit waarvandaan je streamt? Want het is nogal een intensief programma namelijk. ;)

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
eens met ^^ maar je kan ook de verbinding controleren door hem met draad aan te sluiten.
Ik vermoedt dat het een combi van beide is.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is niet echt de bedoeling dat je HD draadloos streamt - al kan je dat altijd wel proberen ;). Als je een performante N-verbinding hebt zal dat nog wel lukken, maar G kan door de band alleen maar DiVX trekken en gelijkaardig.

Als bedraad een optie is dan zou ik daar zeker voor gaan.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 21:57
Laat de ps3 nou net geen N hebben? Maar G?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties!!

Ik heb men ps3 vandaag ff op mijn pc aangesloten met een netwerk kabel. Toen was het happeren weg! Maar dan zit ik toch met een kabel door me huis en dat vindt ik zonde van de draadloze verbinding |:( . Een sterke router is dus geen goede oplossing?

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:14
Een normale .avi file wil waarschijnlijk draadloos wel lukken maar HD streamen (zeker 1080p) gaat niet werken omdat de ps3 niet hoger dan 802.11g ondersteund en je daarvoor gewoon te weinig bandbreedte hebt.

Kortom proberen de kabel netjes weg te werken en dan werkt het super (*blij iemand die goede ervaringen heeft met PMS + ps3 + kabels :+ )

[ Voor 25% gewijzigd door Groentenman op 11-04-2009 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Groentenman schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 20:55:
Een normale .avi file wil waarschijnlijk draadloos wel lukken maar HD streamen (zeker 1080p) gaat niet werken omdat de ps3 niet hoger dan 802.11g ondersteund en je daarvoor gewoon te weinig bandbreedte hebt.

Kortom proberen de kabel netjes weg te werken en dan werkt het super (*blij iemand die goede ervaringen heeft met PMS + ps3 + kabels :+ )
Hoe heb jij ps3 dan aangesloten? Ik heb ook gezien dat je je ps3 op je router kan verbinden door middel van een netwerk kabel?

• Groentenman
ps3 met kabel aan de router en de pc ook aan de router.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Neefdave schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 20:51:
Laat de ps3 nou net geen N hebben? Maar G?
Maar wel 1 Gbit Ethernet :*

* Borromini streamt vrolijk over z'n 100 Mbit netwerk, zowel SD- als HD-materiaal

[ Voor 19% gewijzigd door Borromini op 11-04-2009 21:24 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze router al besteld voor een beter draadloos thuis netwerk en gaat het wel proberen of het lukt!!
ik laat het wel weten wat de resultaten zijn!

• Groentenman
Ik hoop dat je een goed resultaat behaald. Met mijn Fritzbox hier thuis werkte het iig niet goed voor de echte HD content.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik hoop het ook!! ik kan dan wel gewoon avi en mpg's bekijken hoop ik !!
Thanx voor de tip Groentenman

• Yippie
Die router met de Wireless N variant zal wel wat betere performance geven, maar zoals al gezegd, de PS3 ondersteund alleen G.

Als je geen draden door het hele huis wil gaan trekken, kijk dan is naar die [url="[url]http://tweakers.net/pricewatch/cat/791[/url]"]adapters voor het stopcontact[/url].

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een noob betreft die IEEE 802.11g netwerken enzo maar kan iemand mij simpel vertellen wat het verschil tussen N en G dan is? voor en nadelen?

groet steef

• Yippie
Wikipedia: IEEE 802.11

In kort, G is 54Mbit, Draft-N is 300Mbit, maar door verschillende factoren, te lezen onder het kopje snelheid in bovenstaande link, moet je van max de helft uitgaan.

De verschillende protocollen zijn backwards compatible, maar aangezien je PS3 dus alleen de G variant ondersteund, heb je onder de ideale omstandigheden 54/2=27Mbit. Bij HD e.d. kan dit problemen opleveren.
Dat je nieuwe router straks de draft-N ondersteund veranderd hier niks aan, immers moeten beide kanten dan deze snelle variant ondersteunen.

Mijn tip, stuur de router retour en koop powerline adapters om hem bedraad aan te sluiten.
Bijv. deze http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=HDXB101, zie link in vorige post voor de pricewatch link van deze en andere merken.

In dit overzicht begrijp je wellicht beter hoe eea werkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.transparentcommunications.com/acatalog/enus_diagram_hdxb101.gif

[ Voor 24% gewijzigd door Yippie op 11-04-2009 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:18:
Wikipedia: IEEE 802.11

In kort, G is 54Mbit, Draft-N is 300Mbit, maar door verschillende factoren, te lezen onder het kopje snelheid in bovenstaande link, moet je van max de helft uitgaan.

De verschillende protocollen zijn backwards compatible, maar aangezien je PS3 dus alleen de G variant ondersteund, heb je onder de ideale omstandigheden 54/2=27Mbit. Bij HD e.d. kan dit problemen opleveren.
Dat je nieuwe router straks de draft-N ondersteund veranderd hier niks aan, immers moeten beide kanten dan deze snelle variant ondersteunen.
Bedankt ga er even in verdiepen!!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hardware & Spielerij Algemeen &rarr Spielerij - Problemen & Vragen

Omdat dit een technische vraag is, geen discussietopic.

En de topictitel is wat verduidelijkt.

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 12-04-2009 14:11 ]

Verwijderd

hd streamen gaat wel , maar dat ligt er maar net aan welke bitrate volgens mij, hd films met een lager bitrate kan ik hier wel streamen naar de xbox 360 , via draadloos 54Mbit sticky , full hd gaat indd niet lukken nee , of je moet er van houden om om de 10 seconden effe te wachten :P

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik gebruik naar volle tevredenheid een D-Link DIR - 655.

Ik heb met PS3 media server mijn PC bekabeld aan deze router staan en de PS 3 wireless eraan geconnect. Streamen van 720P content gaat vlekkeloos (na wat bufferen, incl subs of andere talen middels transcoding :) ). 1080P nog niet geprobeerd, maar lkijkt mij sterk dat dit een groot probleem is.

Gaat dus om deze router:

pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 15-04-2009 14:03 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu deze gehaald Sitecom WL-308XR Gaming Router.
Ik heb mijn ps3 bekabeld aangesloten op de router en de laptop draadloos. De films die op mijn laptop staan zijn HD 1080P de streaming naar me ps3 zijn zonder problemen werkt echt perfect en haarscherp beeld en perfect geluid echt een aanrader!!!! geen happeringen!! ik gebruik op me laptop de java ps3 media server v1.10.51

bedankt voor jullie reacties!!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Pagina: 1