Toon posts:

[32LG3000] Probleem met Picture instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Na op internet en dit forum gezocht te hebben naar anderen met hetzelfde probleem, hoop ik dat iemand hier een oplossing weet voor mijn probleem.

Ik heb twee dagen geleden een 32LG3000 LCD tv gekocht. Prachtig ding, erg tevreden erover. Ik heb mijn Xbox 360 er via HDMI aan gehangen, en het werkt allemaal prima. Maar ik vond dat de brightness wel wat hoger kon, dus ik stelde die slider wat hoger in in het Vivid profiel. Dit is het Picture profiel waar de tv standaard op staat. Na een paar minuten spelen sprong die slider alleen opeens weer terug naar de standaard instelling. Nogmaals geprobeerd, en weer na een paar minuten springt de slider terug. Toen probeerde ik een custom profile, Expert1, in te stellen. En na een paar minuten springt de tv gewoon weer terug naar Vivid. En dit gaat zo door.

Het is ontzettend irritant om constant de brightness omhoog te moeten gooien. In het spel dat ik aan het spelen ben, Fable 2, staat het al op zn hoogst en het is niet licht genoeg. Ik merk wel dat er misschien een relatie zit tussen het menu van het spel en de Picture instellingen, want ik denk te merken dat de tv terug schiet naar Vivid zodra ik het menu open.

Iemand die hier iets over weet? =/

Ps. Ik woon al geruime tijd in Engeland dus mijn grammatica is waarschijnlijk niet meer geheel correct. Sorry daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen is duidelijk dat de tv dit gewoon na een paar minuten doet. Het heeft niks te maken met het menu van Fable 2. Niemand die hier iets over weet? Ervoor kan zorgen dat de tv niet constant de instellingen reset? |:( ;(

Verwijderd

Topicstarter
De tv reset ook elke paar minuten op alle andere kanalen, niet alleen op de HDMI poort. Ik heb geen idee waarom, en ik kan nergens op het internet anderen met hetzelfde probleem vinden. De tv reset niet alleen het kleuren profiel, maar ook bijvoorbeeld de beeld grootte (van 4:9 terug naar het standaard 16:9), en alle andere Picture instellingen. Dit doet hij echter niet bij de andere instellingen, zoals Audio.

Dit is de laatste keer dat ik dit bump. Als niemand hier iets over weet dan moet ik de tv misschien terug brengen :(

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb dezelfde tv ook gekocht (ook 2 dagen geleden) en ik heb wel gelezen van andere mensen die ook klagen over dat 16:9 weer terugspringt naar 4:3 na een paar minuten, net zoals jij. Maar gek genoeg, heb ik dit probleem volgensmij niet, ik gebruik de tv voornamelijk op mijn mediacenter met dvi --> hdmi met instellingen op vivid, en deze blijven gewoon staan. Ook mijn dvd speler via scart laat de instellingen netjes staan. Of hij bij tv het beeldformaat steeds weer aanpast durf ik niet te zeggen, ik heb nog niet langer dan 10 minuten tv gekeken. Welke firmware staat er bij die van jou op? (ergens in het menu te vinden) bij mij 3.45.1

Verwijderd

Topicstarter
Mijn firmware is V3.17.1, klaarblijkelijk lager dan die van jou. Hoe zou ik de firmware van een tv kunnen updaten?

En Vivid is de instelling waar de tv steeds naar terug springt. Misschien moet je eens proberen een andere kleur instelling te gebruiken, en te kijken of de tv reset. Of inderdaad te testen of de beeldgrootte wordt gereset. En de instellingen worden niet alleen bij de tv setting gereset, bij elke input doet hij het, zoals AV en HDMI.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen denk ik zeker te weten dat het probleem zou worden opgelost met een firmware update. Er zit achter op de tv een USB poort voor dit soort updates, maar ik kan weinig informatie vinden over hoe ik de update zou moeten doen. Helaas is het nog veel lastiger om de firmware zelf te vinden...

Tenzij iemand hier voor LG werkt of in een reparatie winkel werkt en mij een firmware kan sturen, is er waarschijnlijk weinig wat ik kan doen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ter informatie voor anderen die dit probleem misschien ooit ondervinden, ik ben achter de oplossing gekomen met behulp van een technische vriend in Australie. En terwijl ik op zoek was naar de moeilijkste manieren om dit op te lossen, bleek dat de winkel waar ik de tv heb gekocht de tv in In-Store mode hadden gezet en dit niet hadden gereset, en deze mode wordt ook nergens beschreven in de handleiding. In-Store reset elke 5 minuten de Picture instellingen zodat klanten ermee kunnen spelen. Na een tv reset en de goede At-Home instelling te gebruiken gebeurt dit niet meer.

Belachelijk simpel uiteindelijk, maar godzijdank dat ik een oplossing weet.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Jammer dat ik niet eerder van je probleem had gelezen, want dat had ik wel geweten.

Alle Samsung lcd's hebben dit ook. Een shop-mode waarin de instellingen niet worden opgeslagen en de tv springt na enkele minuten weer terug.
Pagina: 1