Toon posts:

Hulp nodig met laptop selecteren.

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ga binnenkort een notebook aanschaffen en had al in gedachten wat ik wou, maar nu was er opeens een nieuwe laptop met een nieuwe ( en hele goede ) videokaart.
Het probleem was alleen dat de processor naar wat ik van vele hoor slechter is, dus wou ik graag weten hoeveel dit nou egt uitmaakt.
Waarschijnlijk gebruik ik de laptop wel om een paar games zoals fallout 3 en dergelijken te spelen dus daarom probeer ik nu de beste van de 2 processors te selecteren.

Sinds sommigen zeggen dat een bepaalde processor beter presteert met een bepaalde videokaart zal ik ook de videokaart hierbij vermelden.

De laptop die ik eerst in gedachten had heeft een : Intel Core 2 Duo T6400 @ 2.00 GHz en de videokaart hierin is een 9600M GT .

De laptop die ik nu zag staan heeft een: AMD Athlon X2 QL-65 @ 2.10 GHz en een ATI Radeon Mobility HD 4650 ( Misschien snappen jullie nu waarom ik me zelfs met een 9600M GT bedacht, want volgens mij is dit net nieuw :D )

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor het advies maar het ging me nu om deze 2 processoren want ik heb al een lange tijd lopen zoeken om het meeste waar voor mijn geld te krijgen, en deze 2 laptops waren dat.
Het enige probleem dat ik heb is het vraagstuk over de processoren.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:30:
Dankjewel voor het advies maar het ging me nu om deze 2 processoren want ik heb al een lange tijd lopen zoeken om het meeste waar voor mijn geld te krijgen, en deze 2 laptops waren dat.
Het enige probleem dat ik heb is het vraagstuk over de processoren.
Dan zul je benchmarks moeten vergelijken van die twee processoren, en reviews van de twee laptops. Kijk ook naar de scores in benchmarks van de hele systemen; allemaal dingen die goed op te zoeken zijn :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:41:
[...]

Dan zul je benchmarks moeten vergelijken van die twee processoren, en reviews van de twee laptops. Kijk ook naar de scores in benchmarks van de hele systemen; allemaal dingen die goed op te zoeken zijn :)
Heb ik al geprobeerd, ik heb van de videokaarten wel kunnen vinden, maar het lijkt alsof deze processoren ook nieuwe producten zijn, ik kon er op benchmark sites niks van vinden.
En het systeem zelf is amper te vinden op google.

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-01 13:58

pythagorasABC

A²+B²=C²

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:43:
[...]

Heb ik al geprobeerd, ik heb van de videokaarten wel kunnen vinden, maar het lijkt alsof deze processoren ook nieuwe producten zijn, ik kon er op benchmark sites niks van vinden.
En het systeem zelf is amper te vinden op google.
Is het toevallig de http://tweakers.net/price...g-644g100mn.html#tab:info?
Ik heb hem zelf ook ;)

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Verwijderd

Topicstarter
Neej haast dezelfde, ik zal de links naar de 2 laptops tussen welke het gaat even opschrijven.
1e met 9600GT: pricewatch: Acer Aspire 6930G-644G64MN
2e met HD4650: http://www.chear.nl/Chear_Computers/PC_Laptops/7111171/

De 2e staat nog niet op tweakers :P , allemaal nieuw denk ik.

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
acer zou ik je zowiezo niet aanraden om de doodeenvoudige reden dat het gewoon troep is!
die HP daarintegen dat is wel kwaliteit spul...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.