Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onbekende auto bezet al aantal maanden parkeerplek.

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er staat bij mij voor de deur een auto, onder zeil, al een flink aantal maanden.

We (de buurt) weten niet van wie de auto is.
Nu is er niet heel veel parkeerruimte en iedereen uit de buurt heeft liever dat die parkeerruimte vrij komt.

Op RDW.nl gekeken. De APK is in januari februari verlopen, als gestolen staat-ie niet geregistreerd.
Het is overigens een vrije parkeerzone (geen automaten, etc.)

Is hier iets tegen te doen ervanuitgaande dat-ie niet van iemand uit de buurt is?
(Want, ik ga er vanuit dat als het wel iemand uit de buurt is dat iemand dan gewoon een auto zo lang kan stallen als-ie wil?).

Edit:
Overigens is de auto uit '83, dus hoeft de eigenaar geen motorrijtuigenbelasting te betalen (toch?)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 11-04-2009 21:29 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

Je kan er een melding van maken dat er een "verdachte auto" op de parkeerplaats staat. Dan trekken ze bij de politie wel na wie de eigenaar is.

(Misschien heeft de eigenaar zijn auto niet terug kunnen vinden. :+ )

Speel ook Balls Connect en Repeat

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

(Want, ik ga er vanuit dat als het wel iemand uit de buurt is dat iemand dan gewoon een auto zo lang kan stallen als-ie wil?).
Ja, mits hij maar verzekerd is. Als hij niet verzekerd is mag hij sowieso niet op een openbare weg staan.

Weet alleen niet of hij ook per se APK-gekeurd moet zijn om op de weg te mogen staan. Even gezocht, en volgens deze site mag het niet, maar er kan alleen opgetreden worden als de politie een 'heterdaadje' heeft, oftewel het zelf constateert.

Daarom misschien even een melding van maken bij de politie?
Overigens is de auto uit '83, dus hoeft de eigenaar geen motorrijtuigenbelasting te betalen (toch?)
Klopt, motorrijtuigenbelasting hoeft niet te worden betaald als de wagen ouder dan 25 jaar is, en dat is hier het geval.

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 11-04-2009 18:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Hier zijn meerdere topics over geweest.... en tenzij je hem in de fik steekt, blijkt het vrij lang te duren voordat ie wordt weggehaald.

Misschien met de buurt (dus iedereen) even naar de gemeente bellen?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:47

Wish

ingwell

Ik weet niet of je op RDW kunt zien of het vehikel al dan niet verzekerd is. Ik weet in ieder geval dat een niet verzekerd voertuig niet geparkeerd mag staan in openbare ruimte. Misschien ook niet als ie niet APK is, maar daar ben ik niet zeker van.

En verder i.d.d. melden bij de politie/burgerwacht.

zucht, met ^^ dus. Ik moet echt sneller lezen en typen

[ Voor 10% gewijzigd door Wish op 11-04-2009 18:17 . Reden: Captain Slow to the rescue ]

No drama

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

danmaarniet schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:16:
Ik weet niet of je op RDW kunt zien of het vehikel al dan niet verzekerd is
Dat kan: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx

vv Thanks! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 11-04-2009 18:20 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:25

Hertog

Aut bibat, aut abeat

anandus schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:10:
Er staat bij mij voor de deur een auto, onder zeil, al een flink aantal maanden.

[...]
Overigens is de auto uit '83
Onder zeil, een flink aantal maanden, en uit '83 klinkt als winterstalling voor een oldtimer. Het zou dus kunnen dat iemand van een aantal straten verderop dat wel een mooie plek vond om zijn auto tegen de winter te beschermen. Alleen vreemd dat de APK niet verlengd is. Maar het zou kunnen dat hij dacht te wachten of zo. In dat geval: het is mooi weer, dus misschien wordt ie binnenkort opgehaald.

Het zou overigens ook kunnen dat de eigenaar hem wil verkopen, misschien kun je eens kijken of hij op marktplaats staat?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• anandus
  • Niet online
Hertog schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:33:
[...]

Onder zeil, een flink aantal maanden, en uit '83 klinkt als winterstalling voor een oldtimer. Het zou dus kunnen dat iemand van een aantal straten verderop dat wel een mooie plek vond om zijn auto tegen de winter te beschermen.
Vorige zomer stond-ie er ook al, onder zeil.
Is overigens een Volkswagen Golf C 51 KW, ik weet niet hoe 'oldtimer' dat tegenwoordig is? :P

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alles boven de 25 jaar is oldtimer. Of dat nu een Bugatti uit 1930 is, of een Opel Kadett uit 1980, doet niet ter zake ;)

Virussen? Scan ze hier!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Dan nog vind ik dat je het niet kan maken om op zo'n manier gebruik te maken van de publieke ruimte. Als je een auto weg wil zetten moet je hem op eigen terrein of op stalling zetten, niet zo....

Als je echt zuinig bent op je oldtimer lijkt me dit ook niet de meest slimme plek, of wel?

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

swtimmer schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:15:
Dan nog vind ik dat je het niet kan maken om op zo'n manier gebruik te maken van de publieke ruimte. Als je een auto weg wil zetten moet je hem op eigen terrein of op stalling zetten, niet zo....

Als je echt zuinig bent op je oldtimer lijkt me dit ook niet de meest slimme plek, of wel?
Zo lang er geen ruimte gebrek is, en je aan alle regels voldoet zie ik het probleem niet?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

reuzekind schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:45:
[...]

Zo lang er geen ruimte gebrek is, en je aan alle regels voldoet zie ik het probleem niet?
anandus schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:10:
...blablabla weten niet van wie de auto is.
Nu is er niet heel veel parkeerruimte en iedereen uit de buurt heeft liever dat die parkeerruimte vrij komt.

Op RDW.nl gekeken. De APK blablabla...

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Bron: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,2945827,3503377
RDW
Van: Info [mailto:info@rdw.nl]
Verzonden: dinsdag 9 januari 2007 10:24
Aan: ******
Onderwerp: Re: Uw informatieverzoek aan de RDW [#186987]

Geachte heer *******,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Als de APK van uw voertuig vervallen is, mag dit voertuig nog twee maanden op de openbare weg stil staan.

Opnieuw keuren

Wilt u uw voertuig weer APK laten keuren dan mag u rijdend naar het APK-keuringsstation. U moet wel de kortste route volgen. Ik raad u aan uw verzekeringsmaatschappij dan ook in te lichten.

Schorsen

Als u uw voertuig langer dan twee maanden niet gebruikt, dan moet u de geldigheid van het kentekenbewijs schorsen. Dit houdt in dat u vrijstelling kunt aanvragen voor de voertuiggebonden verplichtingen. Op de RDW-website vindt u meer informatie over schorsen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
En als een auto geschorst is mag 'ie sowieso niet op de openbare weg gestald worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 11-04-2009 20:10 ]

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Bovenstaande mailwisseling is duidelijk. Ik dacht eigenlijk dat het wel mocht, zolang je niet reed met het voertuig (behalve kortste route naar de garage). Dus uitgaande van dat hij gewoon verzekerd is en niet geschorst, heb je nu eindelijk een reden om em weg te krijgen. Ik zou gewoon de politie bellen en je verhaal doen, en nu met de reden. Dan kunnen ze iig een boete uitschrijven, komen ze vast wel opdagen :D
Maar als je een beetje aardige agenten hebt willen ze het misschien ook wel voor je uitzoeken van wie de auto is en diegene vragen em ergens anders te zetten..

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Verwijderd

over welke gemeente hebben we het hier eigenlijk?
er zijn nogal wat gemeentes die in de APV regeltjes hebben staan over hoelang je voertuigen op dezelfde plek mag laten staan.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens het profiel komt de TS uit Leiden. De APV van die gemeente is hier te lezen (in PDF-vorm). Inclusief tikfout in de 4e regel (februarie...) , heerlijk professioneel ;)

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 11-04-2009 20:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

• anandus
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 20:35:
Volgens het profiel komt de TS uit Leiden. De APV van die gemeente is hier te lezen (in PDF-vorm). Inclusief tikfout in de 4e regel (februarie...) , heerlijk professioneel ;)
Bedankt, heb het helemaal doorgelezen (nu weet ik dat er geen stieren op de openbare weg mogen en dat het verboden is om je fiets niet op slot te hebben :D ), en ik geloof dat ik dit stuk moet hebben:
Hoofdstuk IVa: Overige bepalingen betreffende de huishouding van de gemeente
Afdeling I: Parkeerexcessen
Artikel 99A
Voertuigen
1. Het is verboden een voertuig op de weg te parkeren:
a. met het kennelijke doel dit op te slaan, te verhandelen, te huur aan te bieden of te slopen;
b. terwijl daaraan andere dan geringe herstel- of onderhoudswerkzaamheden worden
verricht, door of vanwege iemand die er zijn bedrijf of nevenbedrijf van maakt voertuigen
te herstellen of te stallen;
c. met het kennelijke doel door middel daarvan commerciële reclame te maken;
d. voor de duur van meer dan twee achtereenvolgende werkdagen, indien met het voertuig
op grond van andere dan eenvoudige en onmiddellijk te verhelpen gebreken niet kan of
mag worden gereden.
Toch? :)
Of moet ik eerst wachten tot de APK is verlopen+2 maanden om aan 'd.' te voldoen?
'a.' lijkt mij sowieso aan de orde?

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 11-04-2009 21:10 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:25

Hertog

Aut bibat, aut abeat

anandus schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 21:08:
[...]
Bedankt, heb het helemaal doorgelezen (nu weet ik dat er geen stieren op de openbare weg mogen en dat het verboden is om je fiets niet op slot te hebben :D ), en ik geloof dat ik dit stuk moet hebben:

[...]
Toch? :)
Of moet ik eerst wachten tot de APK is verlopen+2 maanden om aan 'd.' te voldoen?
De APK was in januari toch al verlopen?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• anandus
  • Niet online
Hertog schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 21:21:
[...]

De APK was in januari toch al verlopen?
Typfout, februari :)

Pagina: 1