Installatie Vista onder Foxconn A7DA-S en HD werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk is mijn nieuwe computer gearriveerd, een High-end gamesysteem van Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2009 met als enige aanpassing: ander geheugen en een Sapphire HD4850 videokaart.
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2009

Beknopt overzicht systeem:
Processor: AMD Phenom II X4 940 BE
Moederbord: Foxconn A7DA-S
Geheugen: D2 4GB 800-555 XTC Gold K2 OCZ
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.12 500GB

Dan nu het volgende, als ik Windows Vista probeer te installeren op mijn pc dan wordt er gevraagd naar drivers voor mass storage.. nu heb ik wel een driver cd van Foxconn maar Windows Vista weigert gewoon deze drivers te accepteren. En wat mij ook stoort is dat er geen HD staat vermeld in mijn BIOS scherm.

- Ik heb de nieuwste Foxconn drivers gedownload en op mijn USB stick gezet maar geen succes.
- Gezocht naar informatie op de website van Seagate, geen succes.
- In het BIOS gekeken naar instellingen, geen succes

Kan iemand duidelijkheid verschaffen hoe ik simpelweg mijn HD toegankelijk kan maken voor Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:41:
En wat mij ook stoort is dat er geen HD staat vermeld in mijn BIOS scherm.
Begin daarmee zou ik zeggen.

De drivers voor je (vermoedelijk SATA) controller zal je wellicht nog even moeten uitpakken.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 11-04-2009 19:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter individuele onderdelen gaan testen of ze DOA zijn of gewoon keurig werken.

Als je harde schijf niet in je BIOS te zien is, check de Sata-kabel, de stroomkabel en probeer eens een andere sata-poort als voorgaande correct zijn aangesloten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
1 kleine tip, check je bios even (bij voorkeur MET het boekje van je mobo).

Heb zelf me rot gezocht met een Asus mobo waarbij standaard raid geactiveerd was (met maar 1 schijf)...

Bleek achteraf een jumpertje te zijn op het moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Probleem: Je hebt een s-ata CD/DVD-drive, vista gaat zeuren om storage-drivers en kan deze vervolgens niet laden. Ik ken het fenomeen..

Oplossing: Pak een oude IDE-dvd drive en installeer Vista via die drive. De storage drivers staan trouwens op je mobo driver dvd. Je hebt deze nodig voor je hd's. (deze kan je gewoon laden tijdens de vista install /usb stick is niet nodig).

Concluderend: Op een of andere rare manier laden deze storage drivers niet als je deze via/voor de niet ondersteunde dvd-drive probeert te laden. Ik heb dingen gehoord over dat het gewoon via bios-settings ook wel te regelen valt, maar ik heb hier verder geen ervaring mee.

Succes! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Koekje op 12-04-2009 00:25 . Reden: even herstructuren, 's avonds ben ik wazig ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:41:
En wat mij ook stoort is dat er geen HD staat vermeld in mijn BIOS scherm.
Je kan bij IO-pephirials in je bios kan je "raid" en je raid-controller aanzetten. Daarna moet je via "Ctrl+F" bij het booten(uit mijn hoofd). een nieuw raid array aanmaken. Je HD's zijn daarna pas zichtbaar in je bios en voor vista.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties, ik ben met alle reacties aan de slag gegaan (met mijn mobo boekje in mijn hand), helaas zit het allemaal niet mee en ben ik beperk in mijn opties. De kast is *geseald* ivm garantie en on-site support daardoor ben ik helaas op dit moment beperkt in het oplossen van dit probleem (ivm Pasen is support niet bereikbaar).

In het bios heb ik de raid/raid-controller aangezet, maar dit wil niet werken, als ik CTRL+F gebruik dan kom ik wel in een menu terecht maar hier kan ik helaas niets doen behalve de Controller Configuration bekijken (met als enige informatie: Controller IRQ 7, AHCI HBA MMIO Base Address FE6FFC00)

Bios staat als volgt ingesteld:
Integrated Peripherals
-Onboard 1394 Controller [enabled]
IDE configuration
-- Onboard PCI IDE Controller [enabled]
-- Onchip SATA Channel [enabled]
-- Onchip SATA Type [RAID]
-- SATA IDE Combined Mode [enabled]

Ik heb vervolgens nogmaals geprobeert Windows te installeren maar helaas zonder succes.

Kan iemand vertellen of het met deze instellingen in principe zo zou moeten werken of dat er toevallig een bepaalde instelling moet worden uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bios staat als volgt ingesteld:
Integrated Peripherals
-- Onchip SATA Type [RAID]
Zet die eens op een niet-RAID instelling, dat de schijven individueel worden gevonden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 12 april 2009 @ 16:51:
[...]

Zet die eens op een niet-RAID instelling, dat de schijven individueel worden gevonden.
wil helaas niet werken (en een combinatie van instellingen) ook al geprobeerd :'(

Integrated Peripherals
-Onboard 1394 Controller [enabled]
IDE configuration
-- Onboard PCI IDE Controller [enabled]
-- Onchip SATA Channel [enabled]
-- Onchip SATA Type [Native IDE]
-- SATA IDE Combined Mode [enabled]

geen succes :(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 17:07:
Guide: editie maart 2009 met als enige aanpassing: ander geheugen en een Sapphire HD4850 videokaart.
En ik maar denken dat je een raid array had, zoals ook in de best-buy guide stond.. :P

Als je HD na al dat gedoe in het bios nog niet zichtbaar is, en ook niet zichtbaar voor de onboard raidcontroller is, begin ik toch wel te twijfelen of die schijf nog wel helemaal leeft of dat de boel wel aangesloten is.. Er is weinig dat je kan doen, ik zou zeker omdat je niet al te zeker overkomt wat betreft het maken van je computer. Zou ik gewoon contact opnemen met je pc-boer of ze er naar willen kijken en eventueel Vista er voor je er op willen zetten.

Pagina: 1