Toon posts:

XP vindt laat gevonden draadloze netwerken niet meer zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een probleem met het verbinden met draadloze netwerken op mijn Compaq Mini 700 met Windows XP. Hierin zit een Broadcom WLAN adapter. Het probleem is alsvolgt:

Windows zegt dat er draadloze netwerken gevonden zijn (dat irritante ballontje rechtsonderin)
Als je daarop klikt om verbinding te maken laat XP echter geen enkel draadloos netwerk zien, ook niet als je op 'netwerklijst vernieuwen' klikt.
Het gekke is dat XP wel automatisch verbinding maakt met netwerken waar ik al eerder mee verbonden geweest ben. Ik kan dan ook gewoon internetten etc.

Ik vermoed dat het probleem met de ingebouwde tool van Windows te maken heeft. Ik heb namelijk ook een USB adapter van Netgear geprobeerd en daarmee kan ik met de Windows tool ook geen netwerken vinden. De bijgeleverde software van netgear werkt gelukkig wel, maar uiteraard maak ik liever gebruik van mijn interne adapter. En HP/Compaq heeft geen eigen software hiervoor. Zij vertrouwen hierop volledig op Windows. De enige software op de Mini 700 is om de adapter in of uit te schakelen.

Na wat zoekwerk op internet denk ik dat SP3 de boosdoener is, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Heeft iemand misschien een oplossing?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-03 12:59

SeatRider

Hips don't lie

Ik zou beginnen met dat HP tooltje dat zich bemoeit met de draadloze adapter eens af te sluiten, die Windows tool werkt IMHO behoorlijk goed namelijk.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:25:
Ik zou beginnen met dat HP tooltje dat zich bemoeit met de draadloze adapter eens af te sluiten, die Windows tool werkt IMHO behoorlijk goed namelijk.
Die heb ik vanaf het moment dat ik hem heb al uitgeschakeld. Het enige wat het doet is de adapter in en uitschakelen. Daar zit al een schakelaar voor op het apparaat zelf.

Maar het gekke is dus dat ik wel degelijk een verbinding hebt die ook nog eens perfect werkt. XP laat alleen de gevonden netwerken niet zien, waardoor ik niet kan verbinden met een netwerk waar ik nooit eerder mee verbonden ben.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

ctrl-r (run), services.msc, wireless zero configuration-service is gestart?

superB

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die is inderdaad gestart. Opstarttype staat op automatisch