Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP MCE] MyCom licensie werkt niet op MSDN installatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een vriendelijke dame een lol doen en 'even' haar MyCom pctje opnieuw installeren. Is de enige realistische mogelijkheid, aangezien het volledig naar de getver is met virussen, trojans, zelf geprobeerde 'reparaties', drie AVs, afijn, een bende die ik niet wil/kan ontwarren.

Er zit geen repair-cd of -partitie bij (dat eerste zegt ze, dat laatste zie ik zelf), dus een nieuwe install kan ze zelf niet doen.

Op de zijkant van het ding zit een MyCom sticker met 'Windows Xp Media Center Edition 2005 MyCom'.
Nagegaan of dit serienr ook daadwerkelijk op de gare installatie is gebruikt: ja, gewoon de originele installatie van Mycom van een jaar of 3 geleden.

Even op werk van MSDN de juiste ISO gedownload (nl_winxp_mce_2005_cd1/2 iso, van medio 2006) en begin vrolijk aan de install, totdat het serienummer opeens niet wordt geaccepteerd.

Wat doe ik verkeerd?

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Heb ik laatst gehad met een XP Pro cd van MA3D. Je kan blijkbaar je MA3D key wel gebruiken met een OEM-cd, maar geen OEM-key op een MA3D-cdtje.

Verwijderd

Topicstarter
Dus is dit een manier van MyCom om aan 'klantenbinding' te doen?
Vind het nog al vervelend eigenlijk.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 21:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De discs en keys van MSDN zijn de Retail varianten, en de MyCom key is een OEM key. Je hebt dus OEM media nodig om deze key te kunnen gebruiken. Verder maakt het niet uit wat de bron van die OEM media is. :)

Overigens heb ik hier nog OEM media liggen voor XP MCE, maar wel in het Engels.

[ Voor 33% gewijzigd door --MeAngry-- op 11-04-2009 16:22 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
Misschien het makkelijkst om contact op te nemen met Mycom/microsoft voor een vervangend media. Je kan er bijna wel van uitgaan dat deze erbij gezeten heeft. Kost je volgens mij een 10tje ofzo bij Microsoft zelf misschien wel voor niets uit service van Mycom.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat het paasweekend is, maar ja ik zal MyCom wel even moeten vragen voor een media.

Als er in de tussentijd geen andere bronnen te vinden zijn ... wat een gezeur zeg :X

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:19:
Dus is dit een manier van MyCom om aan 'klantenbinding' te doen?
Vind het nog al vervelend eigenlijk.
Nee? Hoezo?

MCE2005 is enkel als OEM op de markt gebracht.
Dat MSDN/Technet media een Retail key heeft staat daar compleet los van.
Bovendien moet ik de eerste Jan met de pet-klant nog tegenkomen die persé een Retail Windows versie wil kopen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:22:
[...]
MCE2005 is enkel als OEM op de markt gebracht.
Dat MSDN/Technet media een Retail key heeft staat daar compleet los van.
Met dank aan een bekend Usenet forum heb ik een niet-MSDN maar ook niet-'gerommeld' image kunnen vinden waar de MyCom sleutel wel in wordt geaccepteerd. Opgelost, wat mij betreft, al blijf ik het verhaal niet 100% snappen, maar ik snap wel meer niet. ;)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 20:44

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:56:
Opgelost, wat mij betreft, al blijf ik het verhaal niet 100% snappen, maar ik snap wel meer niet. ;)
Je MSDN cd en een OEM cd zijn versies die beide een andere key nodig hebben. De versies zijn kwa functies identiek, alleen de ene slikt alleen MSDN key's en de andere OEM key's. Meer niet.
Pagina: 1