Toon posts:

4850 Ineens overal sptreepjes en puntjes!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ben de hele nacht bezig geweest en zit nu in veilige modus:P.

Het probleem:

Gister middag speelde ik world of warcraft. En toen ineens binnen 2 seconden haperen bleef hij staan met allemaal puntjes en streepjes in het beeld. Computer gerebooted,
en ik zie allemaal puntjes, bij het windows scherm blauwe puntjes.
Nou na de gebruiker laden krijg ik BSOD. ati2dvag 0x000000EA.

Start in veilige modus op geen streepjes of puntjes aanwezig. Ati verwijdert opnieuw opgestart(nog altijd puntjes in het begin scherm en windows logo) geen rare streepje op bureablad.

Ik heb dingen geprobeerd als systeem herstel. combofix gedraait. ik heb 2 dagen geleden gesjouwd met me computer en beeldscherm? Op de dag was het heel warm, en in mijn kamer kan het snel warm worden.
Ik heb een twin turbo koeler zelf opgezet. Tijdens het opzetten was het niet de zelfde maat dus ben even bezig geweest, de heatsink blokjes plakte niet meer goed waardoor er totaal 3 op zaten van 8. Miss was dat het? Heb daarna ongeveer 2 maanden lang kunnen spelen tot nu.

Heb in december 4850 gekocht. Wat denk ik zelf, heb veel dingen geprobeerd met ati software driver sweeper opnieuw installeren, werkt allemaal niet. Denk dat het een overhit was geweest. Of te maken met me ati software na ik die instaleer flipt hij. (maar zoalsi k zij altijd begin scherm en windos logo scherm altijd witte puntjes.) Heb nu de heatsinks met koelpasta er op gezet. Heb nog een vista scrijf er op gezet maar krijg ook BSOD. Nu voelt mijn videokaart weer heel warm aan terwijl ik niets doe. Denk dat hij niet meer goed koelt?

Ik weet het niet meer. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Harold.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit zijn overduidelijk artefacts. Vaak is dit de oorzaak van niet toereikende koeling. Als je niet alle heatsinks erop hebt zitten kan het zijn dat het geheugen overhit raakt. Enige dat er dus op zit is een nieuwe kaart erin zetten.

Verwijderd

De videokaart is altijd loeiheet als je niks doet.
Waarschijnlijk is het geheugen kapot van de videokaart, maar om hier zeker van te zijn kun je hem altijd nog even in een andere PC testen. :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:04
TERW_DAN schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 16:01:
Dit zijn overduidelijk artefacts. Vaak is dit de oorzaak van niet toereikende koeling. Als je niet alle heatsinks erop hebt zitten kan het zijn dat het geheugen overhit raakt. Enige dat er dus op zit is een nieuwe kaart erin zetten.
Volgens Phas0r Liggen artefacts niet aan slecht gekoeld geheugen. Maar aan de GPU zelf.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Niet waar. Als geheugen te heet wordt krijg je vaak witte stipppen in je beeld. Kleine witte stipjes. Artifacts zijn heel erg vaak het gevolg van oververhitting. Ik heb hier zomers met mijn X850 XT ook last mee gehad, gelukkig heeft die kaart het toen overleefd.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 18:28 . Reden: tiiippvout ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:04
Kijk daar hebben we wat aan! :) Het kan dus wel met overhitting te maken hebben.
Thanks !

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ik ga hem even testen bij iemand anders. Maar jullie suggereren nog niet dat hij overleden is?

Heb hem pas 4 maanden. En omdat ik een andere koeler erop heb gezet, is zeker garantie verlopen?

Het rare is, dat hij geen pieples liet horen, wat hij normaal doet als het warm moet. Het was ineens freeze.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:29
Als je graka het te warm krijgt dan hoor je vaak geen piepjes. Gebeurt voornamelijk wanneer je cpu/mobo het te heet onder de voeten word ;) Probeer is met Rivatuner de fan snelheid op te schroeven naar 100%. Je zou nog ergens in de ATI software (mocht je die werkend krijgen) kunnen kijken naar VPU recover, en dat aanzetten.

Of natuurlijk met een tafel ventilator en je kast open gaan werken, dan merk je gauw genoeg wat het probleem is. Garantie zal je niet meer hebben als je je koeler vervangen hebt..

Ik zet in op oververhitting. Dat is 8/10 keer dé oorzaak voor artifacts..

één is geen, twee is één

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Underclock de kaart eens.

Probeer eerst met het mem eens 100mhz omlaag, helpt dat niet dan ook de coreclock underclocken.
Niet echt een permanente oplossing, maar wellicht handig om het e.a mee uit te zoeken.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:28:
Dan ik ga hem even testen bij iemand anders. Maar jullie suggereren nog niet dat hij overleden is?
Kans is heel groot dat die wel kapot is, maar om het zeker te weten moet je hem in een andere PC testen zodat het bijvoorbeeld niet aan je huidige PC kan liggen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het rare wat ik vind, is al die nieuwe kaarten die je koopt zijn heel warm bij games tot 80 graden, en dat is niet goed, moet je eigenlijk een koeler bij bestellen voor de warmte, maar is je garantie verlopen.

En nu was het mijn schuld om niet alle heatsinks erop te doen, omdat ik dacht dat je dat niet met koelpasta kon doen. 3 maanden land gegamed en dan nu kapot.

Verwijderd

Soms zelf wel warmer dan 80 graden hoor, maar het maakt niet uit voor de videokaart hij is ervoor gemaakt.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 15:06
Idd, bij 80 graden draait de fan nog niet op 100%, eerder op 85 ofzo, maar volgens mij hebben we het dan over de GPU, en niet over het geheugen, dus oververhitting kan nog steeds de oorzaak zijn.

Overigens krijg ik die witte puntjes + verdere artifacts ook als ik de autotuning functie van catalyst gebruik.
(Zie in je post niet zo gauw staan of je hebt overgeclockt ?)

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Als je opnieuw de originele koeler erop schroeft, heb je (als je het goed doet), kan dat ze in de winkel niet eens door hebben dat je de koeler eraf gehad hebt.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-05 12:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

TKing schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:14:
Als je opnieuw de originele koeler erop schroeft, heb je (als je het goed doet), kan dat ze in de winkel niet eens door hebben dat je de koeler eraf gehad hebt.
En dát is nou misbruik maken van je garantierechten. Door dit soort praktijken zijn winkeliers vaak zo wantrouwig in garantiezaken, en weigeren ze (overigens vaak onwettig!) in veel gevallen garantie te geven.

Dus alsjeblieft, doe niet dit soort voorstellen... kapot is kapot en als je met de koeling gaat prutsentweaken, wéét je dat je garantie is verlopen. Wees dan een vent (vrouw?) en neem je verliezen. Kun je je dat niet veroorloven? Jammer dan, had je beter moeten nadenken vóór je ging 'tweaken'...
Bah! :N
Pagina: 1