Hallo iedereen,
momenteel ben ik bezig met een kaartspel te maken in Java, maar omdat ik graag de afbeeldingen zou willen roteren om het "rond-de-tafel-gevoel" te scheppen, heb ik wat problemen. Net als echte kaarten zijn m'n afbeeldingen rechthoekig van vorm en dit zorgt ervoor dat na de rotatie een deel van de afbeelding afgekapt is. Iemand een oplossing? Dit is mijn code:
momenteel ben ik bezig met een kaartspel te maken in Java, maar omdat ik graag de afbeeldingen zou willen roteren om het "rond-de-tafel-gevoel" te scheppen, heb ik wat problemen. Net als echte kaarten zijn m'n afbeeldingen rechthoekig van vorm en dit zorgt ervoor dat na de rotatie een deel van de afbeelding afgekapt is. Iemand een oplossing? Dit is mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Graphics2D g2d = (Graphics2D) g; PlayingCard[] cards; BufferedImage im; for (int j = 0; j < 4; j++) { if(players[j].getCard()!=null){ cards = players[j].getCard(); for (int i = 0; i < cards.length; i++) { im = cards[i].getImage(); //Rotate the image if necessary AffineTransform at = new AffineTransform(); at.rotate(rotation[j], im.getWidth()/2.0, im.getHeight()/2.0); AffineTransformOp op = new AffineTransformOp(at, AffineTransformOp.TYPE_BILINEAR); im = op.filter(im, null); g2d.drawImage(im, xbase[j]+i*xverschuiving[j], ybase[j]+i*yverschuiving[j], null); } } } |